Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on kasvisten hinta noussut:( Ei voi enää ostaa lapsille:(

Vierailija
24.11.2018 |

Jaetaanko jossain vähävaraisille kasviksia?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa roilerin mässytys ja syökää kasviksia.

Vierailija
42/65 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Ostin just Cittarista italialaisia omenoita eurolla 1,5 kg, ja Lidlistä avokadoja 700g 2,79€. Prismasta ostin 300 grammasia parsakaaleja 0,89€/kpl, 1,5 kg satsumia 1,59€ ja kotimaisia porkkanoita euron kilo.

Porkkanat, punajuuret ja lantut maksaa vajaan 2 e kilo.  Missään ei myydä eurolla kilo

K-Kaupassa kaikki em. maksaa yli 2 e kilo.

Omenat, avokadot ei ole kasviksia, eikä parsakaali kotimaista.

Omenat ja avokadot eivät ole kasviksia, vaan mitä...?

Kyllä ovat kasviksia. Eivät vaan ole vihanneksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön paljon kasviksia koska lihasta en tykkää ja kalaan on varaa vain parina päivänä viikossa. Pullaan tai karkkiinkaan minulla ei ole varaa, eikä alkoholiin. Syön siis kasviksia, olen hoikka ja terve.

Vierailija
44/65 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei älyköt, joillain voi olla lähin Lidl vaikka 100 km päässä.

Vierailija
45/65 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön paljon kasviksia koska lihasta en tykkää ja kalaan on varaa vain parina päivänä viikossa. Pullaan tai karkkiinkaan minulla ei ole varaa, eikä alkoholiin. Syön siis kasviksia, olen hoikka ja terve.

Laittaisitko 2 viikon ruokalistasi, kiitos!

Vierailija
46/65 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tähänkin tulee näin paljon negatiiviisia vastauksia? Onhan se täysin fakta että ovat nousseet huimasti! Ostin pari viikkoa sitten kukkakaalin joka maksoi 5e!!!! Yksi halvatun kukkakaali vitosen... Älytön meininki!

Vierailija
47/65 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä laita, ei täällä saa ruokalistoista kuin kurat niskaan.

Vierailija
48/65 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks tähänkin tulee näin paljon negatiiviisia vastauksia? Onhan se täysin fakta että ovat nousseet huimasti! Ostin pari viikkoa sitten kukkakaalin joka maksoi 5e!!!! Yksi halvatun kukkakaali vitosen... Älytön meininki!

Kukkakaali maksavat n. 3 euroa kilo ja harvemmin olen nähnyt kilon painoista kukkakaalia joten pötyä puhut.

Vierailija
49/65 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko siinä lehtikultahippuja päällä...?

Vierailija
50/65 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole mikään rikas, työkyvyttömyyseläkkellä olen, mutta priorisoin niin että laitan rahaa paljon terveelliseen ruokaan. Se on samalla ilo, että myös koen hoitavani itseäni ruoalla. Pidän myös ruoanlaitosta ja se antaa iloa. Toki koitan ostaa satokauden vihanneksia ja hedelmiä ja tarjouksia, mutta omasta ruokalaskusta iso siivu menee "rehuihin", joita yritän ostaa monipuolisesti.

Vierailija
51/65 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin todellakin saa jos ensin kehuu terveellisyydellä ja sitten paljastuu kaalihullun unelma hernepedatulla porkkanaliemigratiinilla. Muutapa noissa edullisissa ruokavalioissa ei olekaan ollut tarjolla. Annoskoot 3 suikaletta kerrallaan.

Vierailija
52/65 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin todellakin saa jos ensin kehuu terveellisyydellä ja sitten paljastuu kaalihullun unelma hernepedatulla porkkanaliemigratiinilla. Muutapa noissa edullisissa ruokavalioissa ei olekaan ollut tarjolla. Annoskoot 3 suikaletta kerrallaan.

💩 tulee näköjään niskaan ihan ilman ruokalistojakin, ei ihme ettei kukaan viitsi tänne mitään laittaa.

Vierailija
53/65 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on paha asennevamma.

Vierailija
54/65 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ravintoarvoa laskee niin varmaan kannattaa ostaa enemmin lihaa kuin kasviksia. 

Miten se menikään että kuinka paljon peltopinta-alaa tarvitaan lihan tuottamiseen?

Miksi sitten kasvikset on niin kalliita?

Vierailija
55/65 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juureksista saa hyviä aterioita: uunijuurekset (pellille kaikkea, ruokaöljyä, mausteita), kasvissosekeitot, muut keitot: paljon juureksia ja lisäksi jauhelihaa, seitä tai kanaa. Liemi maustetaan hyvin. Voi laittaa tuorejuustoa lisäksi. Salaatin ravintoarvo nolla, tomaatin ja kurkun lähes nolla. Paprikaa ei paljoa kukaan sytö. Pakastevihanneksia ruokiin. Niitä löytyy edullisesti, keittojuureksia, hemapaa, vihannessekoituksia. Porkkanaraaste plus raejuusto on hyvää ja sisältää proteiiniakin.  

Vierailija
56/65 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on halpaa mitä rahalla saa.

Entä jos ruokaa ei enää saa mistään, johtuen ilmaston lämpenemisestä?

Vierailija
57/65 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysjyväpastaa, hemapaa, sipulia kevyesti paistettuna, mausteita, tuorejuustoa tai ruokakermaa. Proteiinilähteeksi voi laittaa melkein mitä tahansa kypsennettynä: broileria, kinkkua, kalaa jne. Mausteet sen mukaan. 

Vierailija
58/65 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvikset on kalliita. Elän lähinnä linssillä, sipulilla ja tomaattimurskalla. Tarjouksia toki on välillä joten niitä hyödynnän mutta hinnat ovat nousseet.

Ja sinä mäntti joka kehotat ostamaan kaalia, söisitkö itse sitä joka päivä? Eikä sekään kovin halpaa ole.

Kehotinkos minä syömään kaalia joka päivä? No en.

Ja hei mänttiä on nimenomaan haukkua muita. Kaalin kilohinta on kirkkaasti pienempi kuin minkään sinun tuossa mainitsemasi.

Kaali oli vain esimerkki huokeista vihanneksista.

PS Lukemisen ymmärtämistä voi harjoitella vielä aikuisiälläkin.

11

Vierailija
59/65 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juureksista saa hyviä aterioita: uunijuurekset (pellille kaikkea, ruokaöljyä, mausteita), kasvissosekeitot, muut keitot: paljon juureksia ja lisäksi jauhelihaa, seitä tai kanaa. Liemi maustetaan hyvin. Voi laittaa tuorejuustoa lisäksi. Salaatin ravintoarvo nolla, tomaatin ja kurkun lähes nolla. Paprikaa ei paljoa kukaan sytö. Pakastevihanneksia ruokiin. Niitä löytyy edullisesti, keittojuureksia, hemapaa, vihannessekoituksia. Porkkanaraaste plus raejuusto on hyvää ja sisältää proteiiniakin.  

Paskapuhetta tuo kommenttisi salaatista, tomaatista ja kurkusta. Miksi et tarkista asiaa, ennen kuin väität tuollaisia?

Www.fineli.fi

Lehtisalaatti on hyvä esimerkiksi folaatin lähde, ja kuituakin siitä saa. Tomaatti on varsinen terveysruoka, siitä saa mm. erinomaista lykopeeniä. Lisäksi E-vitamiinia, betalarpteenia ja C-vitamiinia.

https://kuntoplus.fi/terveellinen-ruokavalio/superfood/tomaatti-vahvist…

Kurkku pääosin vettä, mutta sen kuori on terveellinen piin, kuidun ja K-vitamiinin lähde.

https://kuntoplus.fi/terveellinen-ruokavalio/kuorimatta-paras-kurkku

Vierailija
60/65 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaa, kun luenkin sanan hemapa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä