Käytätkö maustekurkkupurkin liemen hyödyksi?
Minä käytän, ostamalla irtomaustekurkkuja, viipaloin ne sinne lasipurkkiin jossa on entinen liemi jälellä. Säilyvät huomattavasti paremmin kuin vain muovipussissa, jossa nahistuvat ellei heti käytä.
Kommentit (19)
olen kuullut , että liemi parantaa krapulan. itse en enää ole juonut joten en voi vahvistaa
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kastikkeen sekaan voi kaataa makua tuomaan.
Hyi, siinähän on etikkaa.
Joo. Pesen sillä hampaat ja hiukset.
Pakastan myöhempää käyttöä varten.
En osta maustekurkkuja, mutta chilikurkkuja ja valkosipulikurkkuja kyllä. Ostan valkosipulikurkut pienissä erissa irtona, kyllä ne sen ajan säilyvät jääkaapissa, että ne tulevat syödyksi. Chilikurkkujen (Sauvon säilykkeen) lientä en ole käyttänyt, etikka sopii minusta aika harvaan ruokaan.
Suolaa, etikkaa ja lisäaineita. Namskis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, siinähän on etikkaa.
Erilaiset etikathan on tosi yleisiä ruuanlaitossa mausteena.
Laitan aina seljankaan ja borch keittoon suolakurkun linentä, vaikka borch keittoon ei kuuluisikaan Buahahahaaaa hi
Käy myös lihapullataikinaan ja kaalilaatikkoon. Ruokiin haetaan perusmakuja, jotka kaikki löytyvät maustekurkkuliemestä. Itse ainakin valitsen sen säilöntäaineettoman version...
Pesen sillä pyykkini jos silliliemi on loppu.
Joskus kesällä laitan lientä salaatin mausteeksi.
Kaikkein parhaiten se menisi jos tekisi jotain makaronipohjaista salaattia tai perunasalattia.
Minulle tulee aika paljon sitä lientä koska kasvatan kurkkuja ja säilön niitä. Kasvukaudella säilön samaan liemeen pariinkin kertaan uusia kurkkuja. Kuumennan vain välissä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kesällä laitan lientä salaatin mausteeksi.
Kaikkein parhaiten se menisi jos tekisi jotain makaronipohjaista salaattia tai perunasalattia.
Minulle tulee aika paljon sitä lientä koska kasvatan kurkkuja ja säilön niitä. Kasvukaudella säilön samaan liemeen pariinkin kertaan uusia kurkkuja. Kuumennan vain välissä.
Eikö kannattaisi mieluummin tehdä hapankurkkuja? Olisivat paljon terveellisempiä.
Niin joo. Hapankurkut joutuu säilyttämään viileässä ja sitten olisi jääkaappi täynnä. Ei tarvitse kurkku addikti vastailla mitään.
Mä syön aina ne sinapinsiemenet siitä liemestä...
Se on krapulaan hyvä apu. Venäjällä hyvinkin yleinen krapulalääke.
Sotken makarooniin keitinveteen ja pakastan.
Keitän siitä kahvia, samalla puhdistuu keitin kalkkijäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän, ostamalla irtomaustekurkkuja, viipaloin ne sinne lasipurkkiin jossa on entinen liemi jälellä. Säilyvät huomattavasti paremmin kuin vain muovipussissa, jossa nahistuvat ellei heti käytä.
Tottakai!
Valuttelen jääpalapussiin ja pakastan.
Siitä sitten palanen kerrallaan käyttöön, vaikka kahvin sekaan.