Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokeneet lääkärit terveyskeskuksiin ja vastavalmistuneet työterveyshuoltoon

Vierailija
24.11.2018 |

Resurssien ja rahan hukkaan heittämistä ja täydellistä pöllöyttä, kun kokeneet ja osaavat lääkärit kirjoittelevat työterveydessä terveille ihmisille nuhakuumelappuja ja kokemattomat/ulkomaalaiset hoitavat sairaat. Miten ihmeessä tämäkin on näin hullusti Suomessa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! Lääkärien koulutus maksaa yhteiskunnalle tosi paljon ja silti suuri osa lääkäreistä hakeutuu työterveyshuoltoon ”hoitamaan” terveitä työssäkäyviä ihmisiä. Samaan aikaan terveyskeskukset ovat turvoksiin täynnä monisairaita ihmisiä ja heitä yrittävät hoitaa harjoittelijat ja joku ulkomaalainen, jota kukaan muu ei suostu palkkaamaan. Hävettää suomalaisen yhteiskunnan puolesta.

Vierailija
2/5 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskusten houkuttelevuutta työnantajana ja työyhteisönä on vahvistettava. Terveyskeskuslääkäreille paremmat palkat ja ylipäätään kuntatyöpaikkojen työilmapiiri on laitettava kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lääkäri saa hakeutua sellaiseen työhön mihin haluaa ja mikä kiinnostaa ja jota jaksaa tehdä. Muuten kyllä lääkärit lopettaa lääkärin hommat kokonaan, en jatka näissä hommissa enää jos mun työntekoa aletaan sanella ulkoapäin. Erikoistun sille alalle mikä mua kiinnostaa ja se ala ei todellakaan ole yleislääketiede (eikä tth). Muistutan myös ulisijoita että jokaisen lääkärin on erikoistuakseen oltava terveyskeskuslääkärinä.

Myöskään kokenut (yleis)lääkäri ei ole välttämättä työssään automaattisesti osaava. Olen huomannut että varsinkin monilla vanhemmilla tk lääkäreillä jää päivittämättä tiedot uusimpien hoitojen suhteen. Turha on mollata nuoria lääkäreitä. Saman tien mä voisin itse mollata vastavalmistuneita kampaajia tai kaupankassoja.

Ap ei myöskään taida tietää mitä tth lääkärin työhön kuuluu. Siihen kuuluu myöskin mm työpaikkatarkastuksien tekemistä ja ammattitautien selvittämistä.

Vierailija
4/5 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ne työterveydessä edes kirjoita saikkuja, vaan potilas ohjataan tätä varten terveyskeskukseen. Ihan älytöntä. 

t. tkl

Vierailija
5/5 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työterveyteen pitää olla erikseen koulutus? Ainakin terkoilla.