Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rintatulehduksesta

10.05.2006 |

Heips,

Sairastuin vauvan ollessa 1kk rintatulehdukseen - yht' äkkiä nousi 39,5 kuume, jonka todettuani lähdin tietenkin lääkäriin. Lääkäri antoi antibioottia ja popsin siinä sitten kuurin ja muutenkin tietty rintoja hoidin. Tulehdus lähti ja jatkoin elämääni pitäen rinnoistani entistä parempaa huolta.

Tulehdus hyökkäsi nyt sitten uudestaan n.1kk edellisestä. Kirosin asiaa, sillä paskamainenhan tuo tulehdus on ja tuntuu tosi ikävältä, että vauva joutuu imemään antibiootteja. Kuume nousi taas yli 39 ja lähdin lääkärille - tällä kertaa eri lääkäri. Kysyin onko mitenkään mahdollista, että saisin tulehduksen taisteltua pois ilman antibioottia ja hän sanoi, että voin yrittää vuorokauden, ja ellei kuume laske ja olo helpotu, niin sitten pitää aloittaa antibiootit. Pumppasin rintoja ja imetin vauvaa tosi paljon tuon vuorokauden ja haudoin rintoja kaalinlehdillä ja tulehdus lähti! Jatkoin tehohoitoa vielä pari päivää ja tulehdus tosiaankin katosi! Ja säästyin antibiooteilta.

Kirjoitan asiasta siksi, että ehkä tästä voi olla jollekin muullekin rintatulehdukseen antibiootteja nappailevalle hyötyä. Ensimmäisellä kerralla mulle ei tossa kovassa kuumeessa tullut mieleenkikään, että noin huonon olon saisi tapeltua pois ilman lääkkeitä, mutta onneksi olin lukenut asiasta tossa välissä ja toisella kerralla homma onnistuin. Toki näin ei aina käy, mutta ilmiselvästi kannattaa ainakin kokeilla.

Haleja muille rintojensa kanssa taisteleville, aika huvittavaa kyllä tällä " helteellä" kulkea silkkivillat rintaliiveissä, mutta minkäs teet :)

Mangolia

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sama täällä. Eskoisen kanssa oli yksi tulehdus (elokuussa), kuopuksen kanssa kaksi (helmikuussa), ja itse hoidin kotona ilman lääkkeitä, lähinnä siksi, että inhoan lääkärissäkäyntiä. Mulle on aina riittäny se, että pumppaan rinnat tyhjiksi niin kuume laskee. Sen lisäksi oon kuumassa suihkussa varovasti hieronu rintoja ja yrittäny pitää ne lämpimänä. ONhan se aika epämiellyttävää pitää niitä villalämmittimiä varsinkin kun imetyshormonit pistää muutenkin niin hikoamaan, mutta onneksi sekin menee ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla