Minkä ikäinen on sun mielestä vanha?
Kommentit (27)
Olen 37 v ja 40 tuntuu kauhean vanhalta. Kun itse kokee olevansa 20 v ja onkin pian tai jo nyt keski-ikäinen.
Olen 35-vuotias. 50-vuotias olisi liian vanha minulle.
80-vuotias on vanha.
Vierailija kirjoitti:
Olen 35-vuotias. 50-vuotias olisi liian vanha minulle.
80-vuotias on vanha.
Ja 20-vuotias liian nuori sinulle.
Tää rajahan nousee koko ajan ku ite vanhenee. Nyt ku oon 31, nelikymppiset tuntuu vanhoilta. Oletettavasti ei enää sit ku ite on sen ikänen :D
Hyvin sanottu kirjoitti:
10-vuotiaan mielestä 20-vuotias on ikivanha.
20-vuotiaan mielestä 40-vuotias on ikivanha.
40-vuotiaan mielestä 80-vuotias on ikivanha.
Omasta mielestään 80-vuotias on ikinuori.
Paitsi mun 20-vuotiaan lapsen mielestä, mä en vielä ole kovinkaan vanha, kun pian täytän 40 :D
Mutta hyvän listan kyllä kirjoitit.
Vanha on suhteellinen ilmaus. 3 - vuotias on vanha opettelemaan kävelemään. 9-vuotias on vanha ekaluokkalainen. 25-vuotias on vanha lukiolainen. 30-vuotias on vanha yliopisto-opiskelija tai ensimmäisen työpaikan hakija. 40-vuotias on vanha synnyttäjä ja vanha syntyvän lapsen isä. 75-vuotias on vanha päivätöissä kävijä. 103-vuotias on vanha elossa.
Silti kaikkinä tämmöisinä oleminen on ihan kannatettavaa, eikä missään tapauksessa kannata lopettaa pelkän iän takia, jos itsensä löytää vaikka opiskelemasta kävelemistä 30-vuotiaana, tai elossa yli satavuotiaana.
70v. Onhan siinäkin iässä nuorekkaita, mutta pääasiassa eläkeikäisiä, harmaahiuksisia ja no, vanhan näköisiä. Kaikenlaisia vaivoja myös alkaa yleensä ilmestyä.
Itse olen 22v.