Montako takkia omistatte?
Itseltäni löytyy 11 kpl:
-musta nahkatakki
-vaalea vuoraamaton trenssi lämpimään säähän
-tumma vedenpitävä trenssityylinen sadetakki
-vihreä puuvillainen ohut kesätakki
-musta lyhyt vetoketjullinen villakangastakki
-tummanvioletti lyhyt villakangastakki jossa kaksirivinen napitus
-veden- ja tuulenpitävä kevyesti topattu takki
-musta lyhyt kevytuntuvatakki lähinnä liikuntaan
-pitkä tyylikäs toppatakki
-pitkä ja erittäin lämmin parkatakki kovimpiin pakkasiin
-laskettelutakki jossa irrotettava fleecevuori, liikuntaan
Kommentit (38)
Aika paljon, laitan kyllä lähiaikoina osan kirpparille:
- ohut parka
- nahkatakki
- lyhyt kevyt toppis x 2
- topattu pilotti
- paksu lyhyt toppis
- paksu toppis polviin saakka
- keskipitkä semitoppis
- villakangastakki x 2
- sadetakki polviin sakka
Urheiluun on
- laskettelutakki x 2
- keskipaksu toppis jossa ei huppua
- softshell-fleecetakki
- ^ pitkä samanlainen
- paksumpi ja ohuempi takki, joissa sellainen topattu rintamus
- ainakin 2 tuulitakkia
- ihan todella ohut juoksutakki jonka saa mytistettyä taskuun
Vierailija kirjoitti:
Siisti talvitakki
Arkinen talvitakki
Siisti kevyt takki keväästä syksyyn
Arkinen kevyt takki keväästä syksyyn
Työtakki
Ihan mielenkiinnosta, onko tällaisten takkien omistajat jotenkin niin hyvin ulkolämpötilaan sopeutuvia, vai miten voi olla, että ei tarvitse esim kovimmille pakkasille tosi paksua toppatakkia, ja välikauteen sittwn jotain kesätakin ja toppatakin väliltä, koska kesätakilla paleltuu ja talvitakilla sulaa?
Ja ilmeisesti joidenkin takkien täytyy olla myös vedenkestäviä, tai sitten sadetakkia ei ole. Sateenvarjoa voi tietysti käyttää arjessa mutta entä ulkoliikunta?
Kaksi eri väristä karvahupullista pyllyn peittävää toppatakkia.
Villakangastakki, lähes polvipituinen.
Kolme parkatakkia ja tavallinen ulkoilutakki.
Farkkutakki.
Musta trenssi.
Kaksi jakkua joista toista saatan käyttää alkysyksyisin ja keväisin arkisin muhkean huivin kanssa.
Pari collegetakkia joista toinen on sen verran naisellisen tyylikäs, että kehtaa käyttää kaupungilla.
Tässä takit jotka ovat oikeasti käytettäviä ja käytössä eikä vain roiku koristeena kaapissa tai varastossa. Lisäksi on pari muuta takkia joita en tällä hetkellä pidä käytettävänä takkina.
14. Puolet talvelle, lopuista suurin osa sylsyyn/kevääseen ja myös pari kesätakkia. Kaikki käytössä.
Noin 25, jos kaikki lasketaan eli urheiluun tarkoitetut tuulitakit ja anorakit sekä kesäisemmät farkkutakit ym.
12 jos kyse on varsinaisista takeista.
Ihan hyvä kysymys. Oikein jäin pohtimaan, miksi näitä on näin järkyttävä määrä. Täytyy karsia. Monia en ole käyttänyt vuosiin.
Ohut kesätakki parkamallia.
Vaalea trenssi.
Musta nahkatakki
Untuvatakki.
Pitkä softshell-takki kävelyyn, kaupassa käyntiin jne.
Laskettelutakki.
Talviparka.
7 kpl. Töissä käytän joko trenssiä, nahkatakkia tai untuvatakkia. Ulkoillessa muita. Asutaan pohjoisessa, joten täällä välikausi jää lyhyemmäksi ja mulla on muutenkin aina kylmä.
Miehen mielestä liian monta ja en jaksa laskea, mutta karkeasti 15. Epäsopivat olen pistänyt kiertoon, mutta nämä ovat käytössä ja hyviä. Ostan uuden takin, jos hyvä vastaan tulee, en enää palaa aikaan jolloin ei ollut mitään päälle puettavaa.
Monta..
Siistejä takkeja:
Harmaa pitkä villakangastakki
Musta pitkä villakangastakki
Musta polveen ulottuva vintage-talvitakki
Musta lyhyt villakangastakki
Vihreä pidempi kangastalvitakki
Musta tekonahkapusakka
Harmaa mokkajakku
Musta ja viininpunainen retronahkatakki
Farkkutakki, 60-lukua
Siisti lyhyt syystakki
Vaalea kesätakki
Urheiluun/vapaa-aikaan
Lautailutakki
Heijastintakki
Hiihtopuvun takki
Fjällrävenin kuoritakki
Kaksi juoksutakkia, ohuempi ja paksumpi
Helly Hansenin purkkaritakki
Ratsastukseen/tallille takit, toppa, softshell ja välikausitakki vedenpitävä
Saattaa olla vielä muitakin. Työhön ja harrastuksiin liittyen useimmat, tosin monet on mummon/äidin peruja. Laskin, että listaamistani olen itse ostanut 8, muut olen saanut joko harrastuksen/tuttavien/työn kautta.
1. Nahkatakki
2. Toinen nahkatakki
3. Urheilutakki (soft shell tms)
4. bomber
5. ohuempi bomber
6. parka
7. musta toppatakki
8. punainen toppatakki
9. sadetakki
10. sininen villakangastakki
11. harmaa villakangastakki
12. musta villakangastakki
13. duffeli
14. vaalea kesätakki
Muita ei muistu mieleen. Sitten muutamia bleisereitä ja jakkuja, en laske takeiksi.
Mulla on ollut jo vuosia takkien kielto-osto päällä, olen myös heittänyt vanhoja mäkeen muutoissa ym. ja mitä äsken laskeskelin 13-14 ja joitain voi lojua vielä jossain kaapin pohjilla.
Hinku olisi ollut ostaa useampiakin, mutta nyt ostan vain tarpeeseen. Viileälle kesätakille olisi tarve, mutta pitää olla hyvät taskut, muuten en osta.
SinkkuM
1. Siisti toppatakki
2. Huonompi toppatakki koiran ulkoilutukseen
3. Laskettelutakki
3. Hiihtotakki
4. Juoksutakki
5. Kuoritakki
6. Kevytuntuvatakki
7. Trenssi
8. Villakangastakki
9. Ohut parkatakki
10. Pitkä vedenpitävä takki
Luulin, että näitä ois ollut enemmänkin.
-toppatakki
-2 polvipituista villakangastakkia (1 oikeasti riittäisi)
-nilkkapituinen villakangastakki
-välikausitakki
-2 sadetakkia (perinteinen ja joku huonompi uusi kalvotakki, mutta menee niin pieneen tilaan että käytän maastotöissä)
-samettinen jakku + musta jakku
-farkkutakki
-2 ohutta kesätrenssiä
12 kpl. Oikeasti riittäisi varmaan 9 kpl jos löytäisin pari täydellistä ja voisin luopua muutamasta "paremman puutteessa pidetään tämäkin" yksilöstä.
- Konjakin värinen biker-nahkajäljitelmä takki
- Musta ohuehko ulkoilutakki
- Puolipitkä villakangastakki
- Puolipitkä toppatakki
- Kelkkailu/laskettelu toppatakki
Näillä olen pärjännyt oikein hyvin.
Heittäisin lonkalta 20 tai yli. Eikä siinä taida olla kaikki urheilukamat.
Just laitoin kiertoon 3.
Juu. Olen liian kova ostamaan. Nilkkureitakin minulla on varmaan saman verran (20)...
10 kpl
Kolme välikausitakkia hiukan liikaa köyhälle, talvella ymmärrettävästi oltava toinen hiukan lämpöisempi.
Kaikesta tuhlauksesta ja pröystäilystä tulee lopulta paha olo, vaikka kohdallani pitääkin paikkansa, etanan ja jäniksen juoksukilpailu, etana voitti.
Hmm. Hyvä kysymys. Mielestäni mulla on vähän takkeja. Katsotaan.
1. Musta trenssi
2. Vaalea beige trenssi
3. Karpalonpunainen trenssi
4. Munakoisonvärinen villakangastakki
5. Tummansininen villakankainen peacoat
6. Lyhyt ulkoilutakki
7. Kevyempi kuoritakki lenkkeilyyn
8. Puolimittainen tummansininen tekoturkki
9. Sadetakki
10. Goretex-takki joka 'asuu' Suomessa (itse en asu) ja jota käytän vain syksyisin/talvisin lomilla.
Haussa olisi vielä lämmin talvitakki, joko villakangasta ja mielellään hupullinen, tai untuvatakki, ja kevääksi haluaisin vaaleasävyisen villakangastakin. Muuten olen sitä mieltä, että niitä on tarpeeksi.
Joku 50. Tänä vuonna olen ostanut 14 takkia. Viime vuonna ostin 30 ja noiden lisäksi äitini osti mulle kaksi takkia. Olen takkiholisti.
Säänkestävä talvitakki, musta ja pitkä toppatakki, villakangastakki ja sadetakki.
Musta maiharitakki, khakinvihreä (risainen lähes käyttökelvoton) maiharitakki, kevyesti topattu, vähän risa "koiranulkoilutustakki" (jonka heitän kohta pois, koska ostin sadetakin), 2 tosi ohutta bombertakkia kesäkeleille.
Kaapissa on nahkatakki, jota en raaski heittää pois, mutta en voi käyttääkään, koska olen lihonut.
Töissä on kolme takkia: toppatakki, syyspusakka ja sadetakki. Ovat niin hirveitä, etten kuljeta töistä pois kuin pesua varten.
Eli 13.