Lukiomatikkaan apuja?
En löydä tätä muistiinpanoistani, mutta sattuuko joku tietämään miten saa selville, kulkeeko kuvaaja jonkin tietyn pisteen kautta?
Lausekkeessa on siis pelkkä äxän korotus potenssiin ja vakiotermi (ei ollenkaan sitä ensimmäisen asteen termiä). Ei siis tarvita ratkaisukaavoja jne.
Kommentit (10)
Piirrä kuvaaja paperille. Auttaa hahmottamaan asioita.
Sijoita tutkittavan pisteen x-koordinaatin arvo annettuun kaavaan y:n paikalle. Tämä kertoo, minkä y-arvon kautta kuvaaja kulkee annetulla x:n arvolla. Loput keksit varmaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Sijoita tutkittavan pisteen x-koordinaatin arvo annettuun kaavaan y:n paikalle. Tämä kertoo, minkä y-arvon kautta kuvaaja kulkee annetulla x:n arvolla. Loput keksit varmaan itse.
Tarkoitin "kaavaan x:n paikalle."
Ostat kalliin laskimen. Laitat yhtälöt sisään. Profit.
Vierailija kirjoitti:
Piirrä kuvaaja paperille. Auttaa hahmottamaan asioita.
Joo, kokeilen tuota ekan vastaajan tapaa kun tehtävässä neuvottiin nimenomaan ratkaisemaan algebrallisesti. Tarkistaessa laitan sen lausekkeen kyllä tietokoneohjelmaan niin nään miltä kuvaaja näyttää
Vierailija kirjoitti:
Ostat kalliin laskimen. Laitat yhtälöt sisään. Profit.
Ostin jo, laskinohjelma löytyy koneelta :D Mutta se tässä ei ollut pointtina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin "kaavaan x:n paikalle."
No hyvä että korjasit heti, olin täällä jo kirjoittamassa kommenttia..
Sijoita siihen kaavaan sen pisteen arvot ja katso, tuleeko vastaukseksi reaaliluku. Jos tulee niin ok.