No ostitteko tänään paljon uutta tavaraa ehjän ja käyttökelpoisen tilalle?
Onhan se tylsää paahtaa leipiä kolme vuotta vanhalla koneella ja kännykkäkin on kiva päivittää vaikkei siinä nykyisessä ole mitään vikaa.
Kommentit (55)
En ostanut mitään. En käynyt edes ruokakaupassa.
Ei koske köyhää
En mitään. Mitä en tarvinnut eilen, en tarvinnut tänäänkään. Tällä periaatteella menen.
Vierailija kirjoitti:
En ostanut mitään. En käynyt edes ruokakaupassa.
Ei koske köyhää
En minäkään. Vaikken ole köyhä.
Ostin lapselle turvaistuimen. Meillä on jo, tuo meneekin mummolaan, ettei tarvitse junassa kuljettaa matkatavaroiden ja lapsen lisäksi valtavaa turvaistuinta. On sitten siellä valmiina, niin päästään junalta vielä 70km määränpäähän. Kevyemmin, meidän istuin painaa jonkun 16kg. Kerran sen raahasin, toista kertaa en.
Uusi istuin siirtyy sitten kotikäyttöön, kun tuleva lapsi siirtyy kaukalosta seuraavaan. Ei siis turha ostos ja säästin n.150e.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaa on oikeassa, usein ostan aivan käyttökelpoisen tavaran tilalle uutta kuvitellen, että se olisi jotakin "parempaa", ylivoimasista jne., olen siis mainoksen uhri ja uskon typerästi kaiken, mitä mainosmies minulle alentuu viestittämään. Luulen, että ainoa tapa, jolla muuttaisin käyttäytymistäni, on köyhtyminen eli työttömyys, rahattomuus. Näyttää siltä, että ainoa tapa ymmärtää muita ihmisiä (esim. varattomia), on joutua täysin samaan asemaan, kuin missä he ovat.
Entä jos sellainen onkin rikkautta, että jättää ostamatta. On iloinen siitä, mitä jo omistaa ja myös käyttää niitä tavaroita, joita on hankkinut.
Aloittajan pureva sarkasmi näkyy menneen suurella osalla vastanneista täysin ohi.
En. Ostin alennuksista vain imurin, koska vanha imuri oli jo teipattu kasaan ja silti hädin tuskin pystyi sillä imuroimaan. Lisäksi ostin pizzaa ja alkoholia, mutta se ei eroa normiperjantaista.
En ostanut mitään muuta kuin pinnasängystä yli kasvavalle, jo suht isollekin lapselle ”isojen sängyn”. En ostele muuten kuin tarpeeseen, vaikka ei ole edes varsinaisesti rahasta kiinni.
En! Mä viettäisin mielelläni älä osta mitään -päivää, mutta kun TAAS kävi niin, että ruokaostospäivä osui tälle päivälle. Joo, varmasti voisi tehdä kätevästi löytöjä tarjouksista, mutta helvetti sentään, en halua olla osa tätä hysteriaa. Tästä huolimatta tuli ostettua ruokaa ja lapselle lumilapio.
Ostin lounaan työpaikkaravintolassa.
Lievää kyllä ennen oli kaikki paremmin ja parempaa syndroomaa havaittavissa.
Kyttäsin tarjouksia langattomista kuulokkeista, kunnes hetken pysähdyttyäni tajusin, etten edes tarvitse sellaisia. Säästyi sekin raha.
Suomessako?
Kyllä. En tilaa ulkomailta jos ei ole aivan pakko.
Miksi on niin vaikeaa uskoa, että tuollaista "alennusmyyntiä" olisi Suomessa?
Ostin talvikengät, kun edellisistä irtosi pohja eikä muutenkaan pitäneet vettä. Sen lisäksi Madaran puhdistusvaahdon ja kasvoveden.