Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

huolestunut! vatsa kivut.

27.05.2010 |

Olen rv23 ja tänään on koskenut jo monta tuntia mahaan eikä hellitä ollenkaan.

olisiko kellään aavistusta mitä tämä voisi olla? ei tunnu harjoitussupistuksilta tai vatsa ei ainakaan kovetu samalla tavalla.

vauva kyllä liikkuu välillä kun potkut ainakin tuntuvat.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis onko kyseessä särky vai vihlominen vai minkä tyyppistä on? mulla on ollut sellasta viiltämistä sillon tällön ja kuulemma kuuluu ihan asiaan, että kohtu venyy vaan..

Vierailija
2/5 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

särkee niinkun koko mahan alueelle ja ehke vähän enemmän vasemmalle puolelle..välillä vähän helpottaa kun pysyy paikallaan sohvalla.

jospa se olisi sitä kohdun kasvamista, kun vauva kuitenkiin potkii välillä niin voisi luulla että sillä on kaikki hyvin.

sillon ihan alussa oli sellasta pistävää kipua kun käänti kylkee tai teki muuta "äkkinäistä" liikettä, mutta se oli sitä kohdun venymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkeen kokeilemaan jos juo hirveästi nestettä, että tyylin litra/2-3tuntia.. kannattaahan tota kokeilla jos kerran särkee? en osaa kyllä yhtään sanoa mistä johtuis, mutta pidetään peukkuja että olis jotain ihan normaalia särkyä vain!

Vierailija
4/5 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli tosi kovia kokovatsan särkyjä kun mahanahka venyi ja paukkui. Tosin olin silloin pidemmällä raskaana, mutta ehkä siitä voisi silti olla kyse..? Se tuntui vaan tosi kummalliselta säryltä, kovalta kivulta joka oli enemmän jossain siinä nahalla mutta silti sen alla. Niinkuin syvemmissä ihokerroksissa ehkä. Saatoin tuntea semmoisia repeämisentunteitakin liikkuessa. Levossa se helpotti.

No siitä jonkun ajan päästä alkoi näkyä arpia. Ehkä siitä on kyse.

Mutta jos kovasti sattuu eikä helpota panadolilla ja unilla niin soita päivystykseen varmuuden vuoksi! Siellä mulle neuvoivat kummiin särkyihin tai supistuksiin että ota panadolia, käy suihkussa ja mene nukkumaan hetkeksi. Jos ei auta niin sitten soita uudestaan.

virva

Vierailija
5/5 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme tuntia selkää jomotti ja poltteli ja alavatsa kamalan kipeä. Ei suppareita eikä menkkajomotuksia vaan ihan outoa kipua. Samalla alkoi ne sukkapuikkoiskut ja ne jatkuu yhä vaikka muut kivut on nyt ainakin toistaseksi pois.

Soitin kaverilleni joka on kätilö ja hän sanoi ettei tarvii huolestua ellei kivut ole jatkuvia. Nyt pärjään ihan hyvin mutta jos kivut tulee takas niin meen kyllä käyrälle ja tarkistaa et saako ne jotain ei toivottua aikaan. Mulla viikkoja nyt 26+6 et ei tarvis vielä muksun syntyä. Napakipu mulla on erikseen ja se ei oo ollu niin pahana tässä raskaudessa ku edellisessä.

Jännittää hiukka nää kivut ihan siksi sillä näitä samoja kipuja alkoi tulla viimeksi vasta rv 36+ ja olivat selvästi synnytykseen valmistavia. Mutta ens viikolla mulla on lääkäri et jos sitä ennen ei tule kivut takaisin niin sinnittelen sinne ja lääkäri saa kattoo mikä siellä kohdun suulla on tilanne.

Toivottavasti sun kivut ei uusi tai on selkeesti kohdun venymistä mut mulla se on ainakin selkeesti on eri kipua kun nää ed. yön kivut.

nimim. yks synnytys jo takana et tietää millasia ne kivut on ja nää viime yön kivut oli jotain sinne päin muttei kuitenkaan... Suppareita ei mulla siis tullu viime synnytyksessäkään vasta kun oltiin jo tositoimissa sairaalassa.