Kuinka paljon pankin asiakaspalvelutyötä tekevät toimihenkilöt tienaavat? Siis ne, joiden luona käydään neuvottelemassa lainasta yms.?
Olen jotenkin aina ollut siinä luulossa, että pankissa tienataan paljon, mutta näin ei ilmeisesti ole. Tietääkö joku?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
No ne jotka hoitaa laina-asioita ei ole ihan siellä alimmalla tasolla. Mutta ei niillä mitkään päätä huimaavat palkat ole.
No mikä on ei-päätä-huimaava palkka? 3000 euroa?
Työ on sinänsä aivotonta ja tulee korvautumasn tekoälyllä muutaman vuoden kuluessa, joten palkka on sen mukainen, noin pussillinen puolimätiä banaaneja kuussa.
No ei paljon mitään. Palkat suoraan tessistä. Varmaan 2500 on hyvä arvio, sen itse sain aikanaan.
0/5 työtä. En suosittele.
Sen oon ainakin huomannut, että noilla virkailijoilla tuppaa olemaan aina samoja vakuutuksia, rahastoja tai lainoja itsellääkin mitä ovat tuputtamassa. Eikö tuollainen valehtelu pitäisi olla laitonta?
Vierailija kirjoitti:
Sen oon ainakin huomannut, että noilla virkailijoilla tuppaa olemaan aina samoja vakuutuksia, rahastoja tai lainoja itsellääkin mitä ovat tuputtamassa. Eikö tuollainen valehtelu pitäisi olla laitonta?
Meinaatko että gigantin myyjällä ei oikeasti ole sitä jääkaappia?
Mutta todennäköisesti työntekijällä on pankkiasiat omassa pankissa koska niistä saa etuja.
Perus aspa, kuten lainaneuvottelija saa tosiaan sen rontin pari tonnia kuussa. Käytännössä työ on aikalailla liukuhihnatyötä.
Pankissa voi toki tienata. Se vaan vaatii joko äärettömän hyvää matemaattista lahjakkuutta, hyviä myyntitaitoja tai suhteita. Muuten jämähtää äkkiä suorittavalle tasolle.
KVG. https://tyopaikat.oikotie.fi/palkkavertailu/pankkitoimihenkil%C3%B6,
vajaa 3000e. Hehän eivät siis myönnä sitä lainaa, sen tekee pankinjohtaja, jonka palkka on sit jotain ihan muuta.
Oon pankissa aspahommissa (päivttäiset raha-asiat) ja palkka on siinä 3k tienoilla. Kaksi vuotta sitten olen valmistunut.
Vierailija kirjoitti:
KVG. https://tyopaikat.oikotie.fi/palkkavertailu/pankkitoimihenkil%C3%B6,
vajaa 3000e. Hehän eivät siis myönnä sitä lainaa, sen tekee pankinjohtaja, jonka palkka on sit jotain ihan muuta.
Työntekijän päätösvalta rajoittuu pieniin muutoksiin. Muuten kysytään AINA ylempää. Sen takia päätös voi kestää kun johtajat kahvittelee. Onneksi Aspa saa paskan niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Oon pankissa aspahommissa (päivttäiset raha-asiat) ja palkka on siinä 3k tienoilla. Kaksi vuotta sitten olen valmistunut.
Mikä sun palkkaluokka?
Vierailija kirjoitti:
Työ on sinänsä aivotonta ja tulee korvautumasn tekoälyllä muutaman vuoden kuluessa, joten palkka on sen mukainen, noin pussillinen puolimätiä banaaneja kuussa.
Sinulla ei taida olla käsitystäkään millaista tuo työ käytännössä todellisuudessa on? Lainaneuvottelijan tulee käytännössä osata ja tuntea rahoitusta ja lainoitusta säätelevät viranomaisten määräykset ja säätely, verotus, perheoikeus pääpiirteissään, pankin sisäiset säätelyt viranomaismääräysten lisäksi ja lienee sanomattakin selvää että tämä paketti ei ole mikään kevyt, joka otetaan haltuun muutamassa kuukaudessa. Sen lisäksi säätely muuttuu koko ajan (lue kiristyy), mikä edellyttää jatkuvaa opiskelua ja vaikeuttaa käytännön työtä koko ajan. Työ ei sovi heikkohermoisille ja stressaamiseen taipuvaisille ihmisille. Mutta siinä olet oikeassa, että palkkaus on kehno. Tarkasteltiinpa sitä millä mittarilla tahansa. Ja taitaa muuten lainaneuvottelijan työ olla viimeisiä tehtäviä pankissa, minkä robotiikka korvaa.
Riippuu pankista.
Pohjoismaiden suurin pankki maksaa huonoimmin - on tehnyt linjauksen ettei kilpaile palkoilla.
No ne jotka hoitaa laina-asioita ei ole ihan siellä alimmalla tasolla. Mutta ei niillä mitkään päätä huimaavat palkat ole.