Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä kehdataan puhua typeristä synnytystalkoista, vaikka hallitus keksi samalla parhaan mahdollisen ehkäisyvälineen syntyvyydelle!

Kiitos KiKyn!
23.11.2018 |

Ehkäisyväline on nimeltään KiKy.

Meillä ei ehditä edes harkita lapsia, koska molempien työpaikoilla on KiKyt jotka veisi perheeltä 24 x 2 eli yht 48 tuntia vuodessa aikaa, ja koska lomarahoja leikattiin niin ei ole varaa mihinkään ylimääräiseen.

Siksi muutamat tutut lähtivät "lisääntymään" Norjaan, jossa ei KiKyillä, jossa 13 kk palkat vuodessa plus vielä lomakuukauden palkka eli lomaraha verottomana. Siellä on aikaa ja varaa lisääntyä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiky rikkoo perheitä, työkaveri ei ehtinyt pidennetyn työpäivän takia hakea lastaan ajoissa päiväkodista, joten lapsi haettiin sossutätien toimesta ja nyt on tarkkailussa. Kiittelee kovasti nykyhallitusta kun järjestivät tuollaisen lisätyöajan joka on perheen hyvinvoinnilta pois.

Vierailija
2/17 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teette kikyjä, lopettakaa se idiotismi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritykset pakottaa, kun hallitus käskee, ei voida vaikuttaa tai meiltä otetaan se osuus joulukuun palkasta!

Vierailija
4/17 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Synnytystalkoot-sana muuten loukkaa verisesti niitä jotka eivät pysty saamaan lapsia esim sairauksien takia, rakennevikojen takia, geeniperimän takia ym.

Juuri juttelin kahden tällaisen äidin kanssa joita tuo loukkasi pahasti, sanoivat että tietävät ainakin keitä eivät aio äänestää jatkossa. Niin me kaikki tiedämme.

Noiden miestenkin pitäisi vähän miettiä mitä suustaan julkisesti päästävät!

Vierailija
5/17 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KiKy = Kikkelin Kylmetys, eli totaalinen turn-offi ;D

Vierailija
6/17 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritykset pakottaa, kun hallitus käskee, ei voida vaikuttaa tai meiltä otetaan se osuus joulukuun palkasta!

Jos joka ikinen jättäisi kikyt tekemättä niin jotain on silloin hallituksen tehtävä. Kaikkia ei voi potkia pois.

Vierailija
7/17 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Kremlin trollit täällä luuraa.

Vierailija
8/17 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joka ikinen jättäisi kikyt tekemättä niin jotain on silloin hallituksen tehtävä. Kaikkia ei voi potkia pois.

Monet luottamusmiehet eivät pitäneet työntekijöiden puolta tuossa asiassa. Valitettavasti.

Vierailija
9/17 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Kremlin trollit täällä luuraa.

Onko Kremlin trolli joku vaihtoehtoinen ehkäisyväline?

Vierailija
10/17 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että eniten vaikuttaa asenneilmapiiri. Ihminen haluaa olla arvostettu, ja tällä hetkellä äiti ei sitä tässä yhteiskunnassa ole. Teet niin tai näin, aina väärin päin.

Kotihoito on väärin, lasten laittaminen nuorena hoitoon on väärin, poissaolo työpaikalta lasten sairauden vuoksi on väärin, jos viet lapsen nuhaisena hoitoon se on väärin, lomien toivominen tiettyyn ajankohtaan lasten vuoksi on väärin, jos et pidä yhteistä lomaa lastesi kanssa se on väärin, ei harrastuksia lapsilla on väärin, liikaa harrastuksia lapsilla on väärin, oman ajan ottaminen on väärin, mutta se vasta onkin väärin jos et ota omaa aikaa etkä huolehdi itsestäsi... Ja lasten kanssa pitäisi viettää aikaa ja tehdä lyhennettyä päivää, samaan aikaan kuitenkin lykätään näitä kikyjä jotka pidentää työaikaa...

Perheen ja työn yhteensovittamista ei millään tavalla tueta, esim. jos itse en olisi ollut vuorotöissä, en millään olisi koskaan saanut hoidettua neuvoloita, puheterapioita, toimintaterapioita, oikomishoitoja jne. jne. Itse pitää kuljettaa kesken työpäivän/hoitopäivän julkisilla toiselle puollelle kaupunkia, sitten yrität vielä miettiä lapsille eväitä kun missaavat terapioiden vuoksi koulu/päiväkotilounaankin. Joo vuorotöineni sain hoidettua, mutta siitä seurasikin uupumus ja masennus. Miksi lapsiperheiden palvelut (esim puheterapia) eivät tule lapsen luokse, miksi oikomishoito on keskitetty täysin toiselle puolelle kaupunkia sen sijaan että lapsi voisi mennä itse sinne kesken koulupäivän (omalla koulullakin on hammashoitola, mutta siellä oikomishoitoja ei tehdä)?

Juu, on saatu hoidettua muksut ja saadaan tulevaisuudessakin, mutta siinä kohtaa kun mietin, haluanko tehdä kolmatta lasta, ei oikeasti kiinnostanut lähteä taas mahdolliseen viikottaiseen puheterapiarumbaan jne useiksi vuosiksi. Haluan välillä itsekin keskittyä uraani enkä olla sen takia pienipalkkaisessa vuorotyössä, että saan nämä virastoaikaan tapahtuvat asiat hoidettua.

Miksi mies ei hoida? Kyllä hän joskus hoitaakin, mutta perheemme tuloista 75% tulee hänen johtavassa asemassa tehtävästä asiantuntijatyöstään, siksi. Tällaisessa duunissa on turha kuvitella etenevänsä jos on jatkuvasti poissa lasten takia.

Väitän, että useimmat äidit myös haluavat olla itse lasten kanssa kotona sen ajan mitä saa olla, ja näin saavat hengähdystauon työelämästä... tasa-arvo tai ei, niin väitän että puuttuminen perhevapaiden jakoon ylemmältä taholta vaikuttaa haitallisesti lapsien hankkimiseen.

Onneksi omat lapset on tehty, ja kasvatettu jo koululaisiksi. Harmittaa niiden puolesta, jotka lapsista nyt haaveilevat, tämä ei todellakaan ole helppo aika niitä tehdä.

Vierailija
11/17 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Synnytystalkoot-sana muuten loukkaa verisesti niitä jotka eivät pysty saamaan lapsia esim sairauksien takia, rakennevikojen takia, geeniperimän takia ym.

Juuri juttelin kahden tällaisen äidin kanssa joita tuo loukkasi pahasti, sanoivat että tietävät ainakin keitä eivät aio äänestää jatkossa. Niin me kaikki tiedämme.

Tuo on sitäkin käsittåmättömämpi möläytys, kun Rinteen puolisokin on lapseton.

Vierailija
12/17 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilonaelona kirjoitti:

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että eniten vaikuttaa asenneilmapiiri. Ihminen haluaa olla arvostettu, ja tällä hetkellä äiti ei sitä tässä yhteiskunnassa ole. Teet niin tai näin, aina väärin päin.

Kotihoito on väärin, lasten laittaminen nuorena hoitoon on väärin, poissaolo työpaikalta lasten sairauden vuoksi on väärin, jos viet lapsen nuhaisena hoitoon se on väärin, lomien toivominen tiettyyn ajankohtaan lasten vuoksi on väärin, jos et pidä yhteistä lomaa lastesi kanssa se on väärin, ei harrastuksia lapsilla on väärin, liikaa harrastuksia lapsilla on väärin, oman ajan ottaminen on väärin, mutta se vasta onkin väärin jos et ota omaa aikaa etkä huolehdi itsestäsi... Ja lasten kanssa pitäisi viettää aikaa ja tehdä lyhennettyä päivää, samaan aikaan kuitenkin lykätään näitä kikyjä jotka pidentää työaikaa...

Perheen ja työn yhteensovittamista ei millään tavalla tueta, esim. jos itse en olisi ollut vuorotöissä, en millään olisi koskaan saanut hoidettua neuvoloita, puheterapioita, toimintaterapioita, oikomishoitoja jne. jne. Itse pitää kuljettaa kesken työpäivän/hoitopäivän julkisilla toiselle puollelle kaupunkia, sitten yrität vielä miettiä lapsille eväitä kun missaavat terapioiden vuoksi koulu/päiväkotilounaankin. Joo vuorotöineni sain hoidettua, mutta siitä seurasikin uupumus ja masennus. Miksi lapsiperheiden palvelut (esim puheterapia) eivät tule lapsen luokse, miksi oikomishoito on keskitetty täysin toiselle puolelle kaupunkia sen sijaan että lapsi voisi mennä itse sinne kesken koulupäivän (omalla koulullakin on hammashoitola, mutta siellä oikomishoitoja ei tehdä)?

Juu, on saatu hoidettua muksut ja saadaan tulevaisuudessakin, mutta siinä kohtaa kun mietin, haluanko tehdä kolmatta lasta, ei oikeasti kiinnostanut lähteä taas mahdolliseen viikottaiseen puheterapiarumbaan jne useiksi vuosiksi. Haluan välillä itsekin keskittyä uraani enkä olla sen takia pienipalkkaisessa vuorotyössä, että saan nämä virastoaikaan tapahtuvat asiat hoidettua.

Miksi mies ei hoida? Kyllä hän joskus hoitaakin, mutta perheemme tuloista 75% tulee hänen johtavassa asemassa tehtävästä asiantuntijatyöstään, siksi. Tällaisessa duunissa on turha kuvitella etenevänsä jos on jatkuvasti poissa lasten takia.

Väitän, että useimmat äidit myös haluavat olla itse lasten kanssa kotona sen ajan mitä saa olla, ja näin saavat hengähdystauon työelämästä... tasa-arvo tai ei, niin väitän että puuttuminen perhevapaiden jakoon ylemmältä taholta vaikuttaa haitallisesti lapsien hankkimiseen.

Onneksi omat lapset on tehty, ja kasvatettu jo koululaisiksi. Harmittaa niiden puolesta, jotka lapsista nyt haaveilevat, tämä ei todellakaan ole helppo aika niitä tehdä.

Tehän olette tosi hyvin toimeentulevia jos et itsekään tee mitään perustoimistohommaa, mutta tuot vain 25 % tuloista. Ostakaa arkea helpottavia palveluita.

Omalla työpaikallakin on näitä ”mun mies on niin rikas” -mammoja, jotka ihan taloudellisista syistä harvoin saavat työviikkoa täyteen. Parina päivänä ehtii pyörähtämään paikalla näiden mainitsemiesi käyntien oheilla. Veronmaksajat maksavat palkan naiselle, miehen työnantajallehan ei saa lapsista olla ikinä mitään haittaa.

Vierailija
13/17 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta Rinteellä itsellään on kyllä useita lapsia.

Vierailija
14/17 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta Rinteellä itsellään on kyllä useita lapsia.

Eli sillä logiikalla Rinteen uusi, tahattomasti lapseton puoliso ei pahoita mieltään tuollaisista puheista?

Vierailija
15/17 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehän olette tosi hyvin toimeentulevia jos et itsekään tee mitään perustoimistohommaa, mutta tuot vain 25 % tuloista. Ostakaa arkea helpottavia palveluita.

Omalla työpaikallakin on näitä ”mun mies on niin rikas” -mammoja, jotka ihan taloudellisista syistä harvoin saavat työviikkoa täyteen. Parina päivänä ehtii pyörähtämään paikalla näiden mainitsemiesi käyntien oheilla. Veronmaksajat maksavat palkan naiselle, miehen työnantajallehan ei saa lapsista olla ikinä mitään haittaa.

En nyt ihan ymmärtänyt pointtiasi, mutta täsmennän vielä, että itse en tosiaan ole koskaan ollut pois lasten menojen vuoksi töistä (akuutit sairastumiset tietenkin eri asia ja niitä olemme miehen kanssa jakaneet) koska olen ollut vuorotöissä ja järjestänyt menot sellaisiin päiviin kun on iltavuoro. Mutta ihmettelen, miten perus päivätöissä oleva saisi hoidettua vastaavia asioita ilman työpaikan menetystä.

Myöskään veronantajat eivät maksaneet palkkaani, vaan yritys jossa olin töissä.

Tiedän, että olemme hyvin toimeentulevia, mutta en silti tiedä, mistä saisin sellaisen työntekijän, joka veisi lapseni kerran viikossa puheterapiaan? Plus ettei se tunnu kovin oikealta ratkaisulta, ei vanhemmuutta voi ulkoistaa.

Olet oikeassa, että minun ei olisi taloudellisista syistä edes pakko käydä töissä, mutta olen riittävästi jo uhrautunut lasten hoidon vuoksi, nyt haluan keskittyä omaan uraani. Sitä paitsi rakastan työtäni. Siitä syystä opiskelen tällä hetkellä eteenpäin urallani.

Vierailija
16/17 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuota synnytystalkoo-möläytystä pyydetty edes kansalta anteeksi?

Vierailija
17/17 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetään ensin ne 10.000 vuosittaista lapsen murhaa tekemättä - niin ei tarvita mitään talkoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän