Vastauksena kaikkien velojen ikuisiin kysymyskiin tällä palstalla:
Ihan oikeasti, kaikkien ei tarvi lapsia hankkia, eikä edes pitäisi. Lapsia hankitaan sen takia kun tulee se tunne että haluaa perheeseensä lapsia, se on ihmiselläkin ihan biologinen tarve lisääntyä. Jos sinä et tunne sitä tunnetta, se tarkoittaa sitä, että sinun ei kuulu hankkia lapsia. Lapset on erittäin hyvä juttu niille jotka haluaa lapsia, siitäkin huolimatta että elämä lasten kanssa ei ole aina ruusuilla tanssimista, eikä se sitä ole kyllä ilman lapsiakaan. Elämässä tulee kaikille vastoinkäymisiä, ja usein juuri lapset on se mikä tuo silti elmään iloa ja auttaa kestämään ne vastoinkäymiset, joillekin riittää siihen toki lemmikkikin.
Ketään jolla on lapsia ei ihan oikeasti kiinnosta se että tekeekö joku muu lapsia vai ei. Toki sun äitiä voi kiinnostaa tuleeko hänestä koskaan isoäitiä, mutta sekin on ihan luonnollista, kun tekee lapsia niin oletus on että se takaa myös isoäidiksi tulemisen.
Velat marisee aina siitä että joku sanoo heille jotain heidän mielestään ärsyttävää tai väärää, tiedoksi; kaikille muillekin aina joku sanoo jotain väärää, aina on joku syy miksi joku sanoo jotain mistä toinen ei oikein tykkää... kysyy työttömältä että miksi et vaan mene johonkin firmaan ja kysy töitä... jos tekee yhden lapsen niin joku kyselee että koska tulee toinen, jos tekee kaksi niin sanotaan että ette kai kolmatta mene tekemään, jos hankkii vaikka koiran niin aina voi olla mahdollista että joku tulee siitä sanomaan että ei olis kannattanu, se on niin hankalaa sitä aina lenkittää räntäsateessa jne.
Jos sulle joku sanoo että kyllä sulla voi vielä mieli muuttua, niin älä turhaan siitä vedä hernettä nokkaan, koska se on fakta, todella monet muuttaa mielensä lapsenteon suhteen, sitä ei voi tietää. Vastaa vain että: niin. Älä tee lapsettomuudestasi mitään erikoista numeroa, ei mekään tehdä joilla on lapsia. Lapsetkin on vain ihmisiä, aluksi vähän avuttomia ja pieniä, mutta muutamassa vuodessa sekin asia korjaantuu, ja me kaikki ollaan oltu lapsia ja eletty lapsiperheessä, joten ei siinä pitäisi olla mitään niin kamalaa että sitä pitää haukkua päivät ja yöt läpeensä somessa.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä ap jaksat?
Just kun en jaksa. Taas oli joku saanu aikaan pitkän ketjun että mitä hyötyä niistä lapsista nyt olis kun mun elämä on ilman lapsia niin kivaa... en jaksanut siihen ketjuun mennä sanomaan että oikeesti, ei sun tarvi. Kun et halua lapsia, niin sun ei tarvi tehdä eikä ne lapset tuo sulle mitään hyvää jos niitä väkisin hommaisit.
Hyvin sä jaksat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää palsta oli ennenmuinoin kiva äitien (ja vähän isienkin) palsta, nyt tästä on tullut velojen ja epätoivoisten poikamiesten ja ties minkä mielenterveyshäiriöisten kiukuttelu- ja häiriköintipalsta. Mennyt alaspäin kuin lehmänhäntä, siksipä ei juuri tule täällä enää käytyä.
Juuri näin. Minä löysin tänne kun odotin 10 vuotta sitten kaksosia, ei täälä silloin lapsettomat olleet haukkumassa, eikä kyllä miehetkään naisia.
10 vuodessa maailma meni pilalle. Onko täällä minkä ikäluokien äidit kasvattaneet kieroon velalapsensaa??????
Vierailija kirjoitti:
Huh? Katkera mamma ikävöi vela-aikaansa.
Miten niin? Jotain perustelua pliis. Mulle lapset on tärkeintä ja parasta elämässä, samoin mun sisarukset on rakkaita, on kivaa kun on perhettä. Kahdella sisaruksella ei ole lapsia, eikä luultavasti tulekaan, eikä ne kiukuttele jatkuvasti siitä meille joilla lapsia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää palsta oli ennenmuinoin kiva äitien (ja vähän isienkin) palsta, nyt tästä on tullut velojen ja epätoivoisten poikamiesten ja ties minkä mielenterveyshäiriöisten kiukuttelu- ja häiriköintipalsta. Mennyt alaspäin kuin lehmänhäntä, siksipä ei juuri tule täällä enää käytyä.
Juuri näin. Minä löysin tänne kun odotin 10 vuotta sitten kaksosia, ei täälä silloin lapsettomat olleet haukkumassa, eikä kyllä miehetkään naisia.
10 vuodessa maailma meni pilalle. Onko täällä minkä ikäluokien äidit kasvattaneet kieroon velalapsensaa??????
Niin, jokin on mennyt viime vuosina pieleen. Myös siinä että jotkut nykyäidit ovat ryhtyneet suorittamisvanhemmuuteen ja se on aivan helvettiä. Onneksi sentään suurin osa osaa elää kuten ennenkin, maalaisjärjen kanssa.