Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin sijoittaja messuilla ja päätin nyt alkaa miljonääriksi

Vierailija
22.11.2018 |

Lisäksi kuuntelin podkasteja sijoittamisesta ja katsoin youtubesta videoita. Minulla onbyilillä reilut 70 000 euroa rahaa, mutta myös tuplasti enemmän lainaa josta maksan korkoa noin 0.4%. Ei kuulemma kannata maksaa tuota lainaa pois tuolla rahalla jos kerran sille saa melko riskittömästi 4% tuoton ja riskillä 8%.

Nyt sitten päätin ripotella tuon 70k€ eri sijoituskohteisiin. 35k€ nyt viiteen eri osakkeeseen ja kahteen rahastoon. Jokaiseen 5000€. Vuoden vaihteen tienoilla loput 35k€ samoihin. Tällä taktiikalla pitäisi tulla noin 5000 euroa tuottoa vuodessa jolla voi sitten lyhentää lainaa tai sijoittaa ne uuteen osakkeeseen tai rahastoon.

Ihan järkevältähän tuo kuulostaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla onbyilillä = Minulla on tilillä....sorry, junassa puhelimella kirjoittaessa vähän tökkii oikein kirjoitus.

Vierailija
2/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaja messuilla vai sijoittajamessuilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotkut rikkaat kovasti hyötyy siitä että köyhät alkaa sijoittelemaam vähiä rahojaan kun siitä joka paikassa jankataan ja mainostetaan.

Vierailija
4/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kai tuossa leikissä joku joutuu häviämään vai toimiiko osakemarkkina kuin pyramidi huijaus?

Vierailija
5/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosissasi? Itsellä yli 15v kokemus osakesijoittamisesta. Mitään salettia 4% tuottoa ei ole olemassakaan.

Vierailija
6/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös sijoittaa, kunhan jätät vielä itsellesi pienen varakassan johonkin hyvin likvidiin rahastoon tai korkotilille. Mieti vielä tuota, että sijoittaisit ajallisesti vähän hajautetummin eli ei koko 70t€ puolen vuoden sisällä. Nyt osakekurssit ovat edelleen aika ylhäällä. Yleensä suositellaan isoja summia sijoittaessa hajauttamaan mieluiten vähintään 2 vuoden jaksolle, jolloin ajanjaksoon mahtuu korkeampia ja matalampia kursseja.

Tsemppiä! :)

Vierailija
7/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla onbyilillä = Minulla on tilillä....sorry, junassa puhelimella kirjoittaessa vähän tökkii oikein kirjoitus.

Junalla? Maaltako tulit?

Vierailija
8/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ollut työkalu messuilla. Piru vie, eikö tässä maassa ole yhtään kirjoitustaitoista ihmistä enää?

Vierailija
9/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junalla? Maaltako tulit?

No ihan kaupungista Jyväskylästä tulin mutta ilm. teidän ruuhka suomessa ruuhkavuosia viettäville on maaseutua.

Ps. Olen asunut Helsingissä, mutta en viihtynyt ja halvempien asumiskustannusten vuoksi on nyt rahaa säästynyt.

Vierailija
10/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junalla? Maaltako tulit?

Maalainen ei tiedäkään, että Helsingissä kulkee lähiliikenteen junia. Niitä suhisee viiden minuutin välein melkein kuin metroja kolmeen eri suuntaan. Helsingin alueella on äkkiä laskien 15 rautatieasemaa. Montakos teillä siellä ja pysähtyykö junat?

Vierailija
11/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junalla? Maaltako tulit?

No ihan kaupungista Jyväskylästä tulin mutta ilm. teidän ruuhka suomessa ruuhkavuosia viettäville on maaseutua.

Ps. Olen asunut Helsingissä, mutta en viihtynyt ja halvempien asumiskustannusten vuoksi on nyt rahaa säästynyt.

Jyväskylä on kiva kaupunki. Opettele silti yhdyssanat, keskisuomalaiset ovat aina niin tohkeissaan selittämässä, miten he puhuvat kaikkein puhtainta ja virheettömintä suomea. Ja sitten kertovat asuvansa Jyvääskyläästä, tunnistat varmaan ääntämisen.

Vierailija
12/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

isin opeilla sijoittamaan oppinut kirjoitti:

Hyvä päätös sijoittaa, kunhan jätät vielä itsellesi pienen varakassan johonkin hyvin likvidiin rahastoon tai korkotilille. Mieti vielä tuota, että sijoittaisit ajallisesti vähän hajautetummin eli ei koko 70t€ puolen vuoden sisällä. Nyt osakekurssit ovat edelleen aika ylhäällä. Yleensä suositellaan isoja summia sijoittaessa hajauttamaan mieluiten vähintään 2 vuoden jaksolle, jolloin ajanjaksoon mahtuu korkeampia ja matalampia kursseja.

Tsemppiä! :)

Vähän näinkin heuvottiin, mutta ei ole järkevää makuuttaa kovin pitkään 0% korolla rahoja tilillä. Lisäksi ehdin saada osingot koko summalle puolessa vuodessa ja saan säästöön sijoitettavaksi noin 10 000€ vuosittain.

Bufferia jää tilille riittävästi eli ainakin 2kk:n tulot ja lisää kertyy koko ajan, kun säästän seuraavaan sijoituskierrokseen. Silloin aina tietty on pari kuukautta vaan tuo 2kk:n "vara" rahasto.

Kaikki toitottivat että on pidettävä huolta ettei tule ns. Pakkomyynti tilannetta eli äkillistä rahantarvetta jolloin joutuu myymään hinnalla millä hyvänsä.

Vierailija
13/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junalla? Maaltako tulit?

Jyväskylä on kiva kaupunki. Opettele silti yhdyssanat, keskisuomalaiset ovat aina niin tohkeissaan selittämässä, miten he puhuvat kaikkein puhtainta ja virheettömintä suomea. Ja sitten kertovat asuvansa Jyvääskyläästä, tunnistat varmaan ääntämisen.

Olen syntynyt "kättärillä", mutta tämä puhelin katkoo oikoluvussa näitä sanoja enkä viitsi kokoajan korjata.

Vierailija
14/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätin jo 90-luvun puolivälissä. Silloin kaikki oli laman jäljiltä halpaa. Silti en vieläkään ole kuin vähän yli puolivälissä tavoitetta. 

Sinä ajattelit alkaa nousukauden huipulta, kun kaikki on helvetin kallista. Onnea ja menestystä vaurastumisessa...

Vierailija
15/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joidenkin siellä olleiden kommentteja siitä mitä tekisivät tonnilla ja ihmettelin mitä noin pihalla olevat  ihmiset messuilla ees tekivät. Itse en sinne töiden takia päässyt mutta en näemmä menettänyt mitään.

Itse ostin eilen AT&T:n osakkeita pienestä alesta, Hgin minipörssin tuotteisiin en koske paria poikkeusta lukuunottamatta.

Vierailija
16/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin joidenkin siellä olleiden kommentteja siitä mitä tekisivät tonnilla ja ihmettelin mitä noin pihalla olevat  ihmiset messuilla ees tekivät. Itse en sinne töiden takia päässyt mutta en näemmä menettänyt mitään.

Itse ostin eilen AT&T:n osakkeita pienestä alesta, Hgin minipörssin tuotteisiin en koske paria poikkeusta lukuunottamatta.

Maanantaina kun olisit ostanu Baswarea ja eilen Kotipizzaa "minipörssistä" niin olisit tuplannut omaisuutesi 😂 Vuosi sitten kun ostit Omena firmaa ja Mikrosoftia niin olisit jo omillasi.

Ei kai sillä väliä oo mihin niitä sijoituksia tekee kunhan tekee oikein.

Vierailija
17/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maanantaina kun olisit ostanu Baswarea ja eilen Kotipizzaa "minipörssistä" niin olisit tuplannut omaisuutesi 😂 Vuosi sitten kun ostit Omena firmaa ja Mikrosoftia niin olisit jo omillasi.

Ei kai sillä väliä oo mihin niitä sijoituksia tekee kunhan tekee oikein.

Jos osaisi ostaa jonkun firman osakkeita juuri ennen kurssin kymmenien prosenttien nousua, osaisi varmaan myös lotota seitsemän oikein. Tai sitten olisi oikeudessa sisäpiirikaupoista syytettynä.

Vierailija
18/18 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei enteile pörssiromahdusta niin kuin tällaiset keskustelut.