Kokemuksia Bisoprolol-lääkkeestä
Onko kenelläkään kokemusta Bisoprolol-lääkkeestä? Miten auttoi ja oliko sivuvaikutuksia? Sain sitä sydämen tykytyksiin ja jännitysoireisiin. Olen käyttänyt tähän asti tarvittaessa otettavaa Propralia, mutta tuo toinen on pidempivaikutteinen ja se otetaan joka aamu.
Kommentit (8)
Itsellä menee korkeaan pulssiin ja verenpaineeseen. Vaikka kumpikin hallinnassa sydänleikkauksen jälkeen. En edes tiennyt sitä käytettävän jännityksen hoidossa, itsellä Opamox 2x15mg sitä varten.
Käyttänyt kohonneeseen verenpaineeseen 10 vuotta nykyisin yhden 5mg tabletin päivässä. Alussa laski paineet hyvin vaikka otin 1/2 tabletin. Joskus jopa syke oli liian alhainen ja aiheutti huimausta noustessa.
Vähitellen paineet lähtivät nousemaan joten siirryin ottamaan yhden tabletin puolikkaan sijaan.
Painoni alkoi nousta samoihin aikoihin kun aloin näitä syödä mutta olen ymmärtänyt ettei lääke aiheuttaisi painonnousua.
Joskus lenkillä on tuntunut ettei kunto oikein nouse koska lääke rajoittaa pulssin nousua mutta tästäkään en ole varma että onko lääkkeellä osuutta kunnon nousuun tms?
Vuosien ajan syönyt eteisvärinää ehkäisemään. Ei oo ollut mitään ongelmia.
Kiitos teille vastauksistanne.
Toivottavasti saisin tästä apua. Propral ei ole auttanut kaikissa tilanteissa. Minulla jännitysoireita ja sydämentykytystä (eteistakykardia). Lisäksi on verenpainetta.
Itseänikin mietityttää vaikutus liikuntaan. Toivottavasti ei tule huono olo.
Ap.
Sain sydämen rytmihäiriöihin ja auttaa kyllä. Lisäksi sivuvaikutuksena hävitti kymmeniä vuosia piinanneen migreenin, josta olen tosi kiitollinen!
Mitä jos ap hoitaisit syitä jännittämiseen ensin?!
Itse sain Propralia kerran ja kanveesin veti saman tien kun paineet laski liian alas. Mo mulla normipaineet 95/60 hujakoilla.
Migreeni on myös minulla. Toivottavasti auttaisi tähänkin vaivaan. Itselläni Propral ei ole laskenut paineita liian alas, mutta minulla on verenpaine lievästi koholla.
Ap.
olen käyttänyt vuosia eikä sivuvaikutuksia ole ollut.