Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen täysin epäonnistunut äitinä

Vierailija
22.11.2018 |

Tyttäreni on 17 vuotias. Sain juuri kuulla opettajalta miten huonosti hänen koulunsa menee. Hän on laiska ja mihinkään ei löydä motivaatiota. Kiukkuaa ja tiuskii kotona. Tiesin ettei jaksa panostaa kouluun, mut mulle olis riittäny tutkinto vaikka sitten rimaa hipoen, mut ei onnistu.
Olen aina painottanut koulun tärkeyttä ja että ammatti on hommattava ennen kuin muuttaa pois kotoa.
Kiltisti lähtee joka aamu kouluun ja onkin siellä koko päivän, mut perseilee siellä kokoajan.
Olen yrittänyt lahjontaa, uhkailua ja kiristämistä. Ei hyötyä. Olen keskustellut rauhallisesti ja välillä huutamallakin.
Kotiintuloaikoja noudattaa kiltisti ja hoitaa silloin tällöin kotityötkin.

Hän ja hänen paras kaverinsa on samalla luokalla, joten saavat toisistansa tukea ja yllyttävät toisiaan typeryyksiin. Tekis mieli vaan heittää hanskat tiskiin ja antaa olla. V*ituttaa niin ettei veri kierrä.
Myönnän, että olen ollut liian leppoisa vanhempi ja nyt taitaa olla jo liian myöhäistä korjata asia.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan yh? Siitä ne ongelmat johtuvat. Lapselle ei tee hyvää kasvaa eroperheessä.

Olet varmaan astetta tyhmempi? Siitä sun ongelmat johtuvat. Toivon, että sulla ei ole lapsia, koska ei tee hyvää lapselle kasvaa sinunlaisesi kanssa.

T. Yh

Se nyt vaan on totuus että yh-perheistä tulevat lapset eivät pärjää niin hyvin elämässä kuin kahden vanhemman perheet. Ei se totuus siitä miksikään muutu vaikka kuinka toisin toivoisit. Suurin osa korkeakoulutetuista tulevat tavallisista perheistä, ja suurin osa rikollisita tulee eroperheistä. Näin se nyt vaan on.

Ei ole, näillä asioilla on korrelaatio joka taas johtuu niistä asioista jotka altistavat yksinhuoltajuudelle, asioista joita esiintyy myös ydinperheissä jolloin lapset jälleen kärsivät. Eli sillä minkälaisia ihmisiä vanhemmat ovat on väliä ei yksinhuoltajuudella. Tämä tuntuu olevan joillekin niin mahdottoman vaikea asia ymmärtää, on niin kiva vetää mutkia suoraksi ja päästä syyttelemään äitejä, mutta näin se nyt vaan on.

Vierailija
22/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten hälläväliä meininki kirjoitti:

Isä olisi laittanut vaimon treenaamaan ulkonäköä ja lapsen noudattamaan sääntöjä.

Mutta sellainen on huono mies vaikka kaikki voittaisivat.

Olisi laittanut mutta ei sit laittanutkaan, eikö miehiinkään voi enää luottaa? Pitäisiköhän sun mennä ap:n perheeseen visiitille vähän opettamaan isää miten ollaan mies ja pistetään akka ja pennut ruotuun? Oisit varmasti tosi hyvä siinä, tiedät aina kaiken vaikka kukaan ei ole sulle mitään kertonut. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tilanne on nyt tämä, mutta parin vuoden päästä tytär voi olla "ryhdistäytynyt ". Monet nuoret haahuilee ja ajelehtii ja motivaatio on hukassa. Mutta jos hän on terve ja kasvanut tasapainoisissa kotioloissa, niin kyllä hänestä vielä ihminen tulee.

Vierailija
24/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita aina keskustelu hänen tilanteestaan katsomalla suoraan silmiin ja vaadi myös tyttöä katsomaan silmiin. Sano hänelle, että haluat puhua hänen asioistaan koska haluat hänelle hyvää ja olet vähän huolissasi. Minä sanoin aina tyttärelleni, että en ole aina ja ikuisesti huolehtimassa hänestä ja silloin hänen pitää selvitä yksin. Hän keksi vaikka mitä, että olisi voinut lopettaa keskustelut. Pitää olla periksi antamaton. Kysy, voitko sinä auttaa jotenkin. Puhu myös siitä kaverista ja sano, että hänen pitää hoitaa vain omat asiat, ei muuta. Koko keskustelun pohjana on välittäminen nuoresta. Meillä onnistuttiin lopulta hyvin. Tyttäreni suoritti lopulta merkonomin tutkinnon ja erikoistui ulkomaan kaupan markkinointiin. Hän on menestynyt työelämässä ja kaksi lasta on pyöräyttänyt maailmaan. Ole rohkea, luja, sitkeä äläkä hermostu.

Vierailija
25/25 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastaaja nro 6. Tytöllä on ihan hyvä ja turvallinen KAHDEN vanhemman koti, vaikka pari trollia täällä muuta väittääkin.

Hänellä oli vaan niin isot ja ihan järkevät suunnitelmat tulevaisuudelle, mut kaikki menee nyt uusiksi ja vuosia eteenpäin. Harmittaa hänen ja itsenikin puolesta.

Ap

Tyttäresi on ihan normaalissa teini-iässä ja vaikuttaa jopa suhteellisen kiltiltä eikä vaikealrata ongelmatapaukselta. Ehkä ei ole vaan omaksi tuntemaansa alaa opiskelemassa ja löytää sen mikä kiinnostaa myöhemmin. Nyt vaan alisuorittaa, mutta koko elämä sillä on aikaa löytää se oma paikka ja muutaman vuoden päästä voi jo tietää paremmin mitä haluaa.