Saiko muut sähköpostiin linkin työ-ja elinkeinoministeriön palautekyselyyn koskien työkokeiluja?
Toivottavasti sai, nyt kaikki jotka pitävät tätä systeemiä läpimätänä näppikset sauhuamaan. Ehkä joskus saadaan lopetettua täysin työkykyisten ihmisten hyväksikäyttö ilmaisorjina.
Kommentit (10)
Sääli, en saanut, vissiin siksi että en ole aikoihin työkokeilussa ollut, luojan kiitos.
Kirjoittakaa sinne tuhansia sanoja solvauksia! Manatkaa ja kirotkaa aivan sivukaupalla! Kopypeistatkaa sinne kaikista rumimmat ja ilkeimmät tekstit mitä täältä vauvapalstalta löydätte! Joku joutuu lukemaan ne kaikki hirveydet =D
Vierailija kirjoitti:
Sääli, en saanut, vissiin siksi että en ole aikoihin työkokeilussa ollut, luojan kiitos.
Jep, tämä lähetettiin 2016-2018 vuosina työkokeilussa olleille. -ap
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittakaa sinne tuhansia sanoja solvauksia! Manatkaa ja kirotkaa aivan sivukaupalla! Kopypeistatkaa sinne kaikista rumimmat ja ilkeimmät tekstit mitä täältä vauvapalstalta löydätte! Joku joutuu lukemaan ne kaikki hirveydet =D
Se on ostettu tutkimus eli ei niitä vastauksa kukaan lue, kone käy ne läpi ja etsii tiettyjä avainsanoja. Lisäksi siellä joutuu yksilöimään sen työkokeilunsa sen verran tarkasti, että voidaan yhdistää työkokeilun järjestäjän tiedot työkokeilijaan. Voi tulla aika lailla ristiriitaista tietoa, kun toinen haukkuu ja kiroilee, toinen toteaa työkokeilijan olleen lusmu, jota ei edes kokeilussa näkynyt.
Olen tällä hetkellä työkokeilussa ja se on pahemman luokan riistoa. Ihan oikeaa työtä 9 euron orjana. Huomenna onneksi viimeinen työpäivä ja sen kunniaksi vedän kunnon kännit. Sama kun valtio lahjoittaisi kuukauden palkan firmalle jossa on hommissa. Rehellisesti tuo on työttömien hyväksikäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tällä hetkellä työkokeilussa ja se on pahemman luokan riistoa. Ihan oikeaa työtä 9 euron orjana. Huomenna onneksi viimeinen työpäivä ja sen kunniaksi vedän kunnon kännit. Sama kun valtio lahjoittaisi kuukauden palkan firmalle jossa on hommissa. Rehellisesti tuo on työttömien hyväksikäyttöä.
Jep, nykyajan orjuutta. Karenssia pukkaa jos et suostu näihin ilmaishommiin. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, nykyajan orjuutta. Karenssia pukkaa jos et suostu näihin ilmaishommiin. -ap
Pitäisi haastaa valtio oikeuteen. Vaan eihän työttömällä ole mitään oikeuksia.
En saanut. Ehkä siksi, etten ole työtön. Olen tehnyt mitä tahansa työtä jaksamiseni äärirajoille asti ja vähän ylikin, naurettavan pienellä palkalla. Mutta ikinä en ole työstä kieltäytynyt!
En silti arvosta valtion työllistämisvippaskonsteja, jotka eivät oikeasti toimi. Työllisyys paranisi heti, kun nuorten naisten työsyrjintä pätkätöillä ja määräaikaisuuksilla loppuisi. Ja se loppuu, kun vanhemmuuden kustannukset jaetaan kaikille työnantajille tasan.
Kun nuoret naiset saisivat kokopäivätöitä ja vakituisen työsuhteen, nuoret uskaltaisivat hankkia niitä kaivattuja vauvoja. He uskaltaisivat perustaa perheen ja hankkia kodin. Se toisi lisää verotuloja, vähentäisi pätkätyön aiheuttamia sosiaalisia ja taloudellisia ongelmia ja aivan varmasti parantaisi jopa kansanterveyttä. Kuka nyt masentuu? Naiset, kaiken ikäiset. Nuoret naisen opiskellessaan ja eläessään lainalla, aikuiset naiset perhettä kaivatessaan, keski-ikäiset tyttäriään surressaan, mummot katsoessaan tätä sirkusta, jossa hyötyjiä ovat keski-ikäiset äijänkääkät ylemmässä keskiluokassa ja miljonääriportaassa.
Vierailija kirjoitti:
Asenneksymys. Olen ollut kuukauden verran työkokeilussa, teen max6 tuntia päivässä enkä suostu tekemään mitään yksin, haluan ohjaajan paikalle. Ihan hyvin on mennyt, saan positiivista palautetta enkä ole uhka kenellekään, koska en aio jäädä ko. paikkaan töihin.
Itse menin lukion jälkeen työharjoitteluihin oma-aloitteisesti, sillä kuvittelin työnantajien arvostavan edes jonkinlaista aktiivisuutta ja työkokemusta. Eipä tullut palkallisia töitä, harjoitteluihin kelpasin kyllä. Onneksi kuitenkin löysin unelmieni ammatin, johon kouluttauduin ja sain valmistuttuani vakituisen työn. Täytyy sanoa, etten enää tässä iässä suostuisi mihinkään työkokeiluihin. Kun teen töitä, haluan saada myös palkkaa.
Nosto.