Onko kemiallinen raskaus RASKAUS? Miksi sitä sanotaan kemialliseksi?
Jos testi näyttää plussaa, minusta silloin on raskaana. Jos kuukautiset kuitenkin alkavat muutamia päiviä sen jälkeen, on mielestäni aikainen keskenmeno. Samasta tapahtumaketjusta tunnutaan käyttävän termiä kemiallinen raskaus. Käytänkö nyt vanhaksi menneitä termejä vai puhutaanko samasta asiasta. Mitä se kemiallinen tarkoittaa? Onko kemiallinen raskaus jokin lääketieteellinen termi vai vain vauva-palstan keksimä ja käyttämä?
Kommentit (24)
Itselläni oli biokemiallinen raskaus. Kiinnittyminen tapahtui ja minulla oli ns. kiinnittymisvuoto 1-2 tippaa sillon, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Mieskin oli siinä vaiheessa varma, että nyt olet paksuna. Hänellä useita lapsia aikaisemmista suhteista. Päiviä myöhemmin tuli ulos pikkuinen solumöykky ja alkoi menkkatyyppinen verenvuoto runsaana.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli biokemiallinen raskaus. Kiinnittyminen tapahtui ja minulla oli ns. kiinnittymisvuoto 1-2 tippaa sillon, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Mieskin oli siinä vaiheessa varma, että nyt olet paksuna. Hänellä useita lapsia aikaisemmista suhteista. Päiviä myöhemmin tuli ulos pikkuinen solumöykky ja alkoi menkkatyyppinen verenvuoto runsaana.
No et kyllä sitä solumöykkyä erota :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et kyllä sitä solumöykkyä erota :D
Tietäjät tietää.. Miten olis vaikka tämä "Lisäksi on erittäin varhaisia keskenmenoja, joissa hedelmöittynyt munasolu on kiinnittynyt kohtuun ja muodostanut sen verran ISTUKKASOLUKKOA, että raskaustesti on positiivinen. Vuoto kuitenkin alkaa muutaman päivän myöhässä, mahdollisesti tavallista runsaampana. Arvioidaan, että jopa puolet hedelmöityksistä päätyy tällaiseen tilanteeseen; tätä kutsutaan termillä "biokemiallinen raskaus"." Varmaan tapauksesta kiinni erottaako vai ei, mutta pitääkö tulla vähättelemään kenenkään kokemuksia.
Varma tieto (Gynen kertomaa)