Ruuhkavuosissa rämpivät, onko teillä tällaisia ajatuksia?
Kun olet tehnyt kolme yövuoroa putkeen ja nukkunut 4h jokaisen yövuoron välissä ja vihdoin on vapaa yö ja haluat aikaisin nukkumaa koska menet seuraavana päivänä tekemään päivävuoron mutta lapset on eri mieltä ja itkevät kello 20-22.00 välisen ajan, milloin haluavat vettä milloin vessareissua ja mieskin on väsynyt kun hoitanut lasten asiat yksinään. Ja sun päällimmäinen ajatus on sängyssä maatessa että sä haluat vaan kuolla kun tässä ei ole mitään JÄRKEÄ ja sua väsyttää väsyttää väsyttää niin niin paljon. Ja sä olet puhunut töissä että sä et pysty tekemään kolmivuorotyötä koska sulla on perhekin mutta esimiestä ei kiinnosta.
Mä olen niin poikki että järki lähtee.
Työ ja ala on mulle uusia (vuosi sitten valmistuin ja sain töitä) joten tuntuisi hölmöltä taas vaihtaa alaa/työpaikkaa.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö jättäytymään työttömäksi? Entä voiko yhden lapsista antaa pois väliaikaisesti?
Löytyiskö nettisivuja mistä löytyisi tällaisia lasten väliaikaisia adoptiotoimistoja?
Ap
Voit olla yhteydessä lastensuojeluun, ensisijaisesti tietenkin sukulaisiin. Voit myös erota miehestäsi ja etsiä vähemmän väsyneen, voit ryhtyä siivoojaksi jolloin on mahdollisuus tehdä päivätyötä. Onneksi on vaihtoehtoja nykymaailmassa!
Minkä ikäiset lapset? Mulla ei ole kokemusta vastaavasta, koska mulla on vain yksi lapsi (joka nyt jo nukkuu yöt heräilemättä) enkä ole vuorotyössä, mutta nukkumattomuus sinänsä vastaa kidutusta fyysiseltä ja henkiseltä vaikutukseltaan, joten on varmaan normaalia haluta kuolla päästäkseen tilanteesta. Sun on nyt vain pakko saada nukkua keinolla tai toisella. Mies on pakko saada ymmärtämään asia, tai sitten ulkopuolista apua kehiin (mummo tms hoitamaan). Tsempit!
Eikö ammatin vuorotyöluonne ja lasten (monikossa) olemassaolo ollut selvillä jo uutta ammattia valitessa? Kuinka silloin ajattelit selviäväsi?
Käsittämättömän lyhytnäköistä tehdä useampi lapsi ja valita vuorotyöala, ja sitten valittaa.. kun on lapset ja vuorotyö. Sitä saa mitä tilaa!!!
Tiesit kolmivuorotyöstä, kun opiskelit alaasi ja lapsetkin valitsit. Sosiaalisin perustein on epäreilua (eniten valittaja) vapauttaa kolmivuorosta kolmivuorotyöpaikassa, sinun lapsesi eivät ole työnantajan ongelma. Jos et jaksa, hae toinen työpaikka/osa-aikatyöhön. t sh kolmivuorotyössä ja lapset
Vierailija kirjoitti:
Voit olla yhteydessä lastensuojeluun, ensisijaisesti tietenkin sukulaisiin. Voit myös erota miehestäsi ja etsiä vähemmän väsyneen, voit ryhtyä siivoojaksi jolloin on mahdollisuus tehdä päivätyötä. Onneksi on vaihtoehtoja nykymaailmassa!
Ei suku nykyään auta. Meillä terveet nuoret työelämän ulkopuolella olevat isovanhemmat, kumpiakaan ei kiinnosta tipan vertaa lapsenlapset ja ikinä eivät ole auttaneet missään tai sekuntiakaan hoitaneet. Edes pahassa äkillisessä hädässä eivät auttaneet, kieltäytyivät törkeästi. Silloin naapuri pelasti, ja oli kyllä järkyttävää tajut että vieras ihminen välittää perheestäni enemmän kuin omat vsnhemmat tai appivanhemmat.
Ilman sekunninkaan hoitoapua tässä on nyt 9 vuotta jo rämmitty ja raskasta on. Ei kahdenkeskistä aikaa kertaakaan koskaan.
Vähän samanlaista vaikkei vuorotyö. Erittäin vaativa it-alan asiantuntijatyö, 2 alle kouluikäistä lasta, äidillä otsalohkodementia ja vaatii huomiota ja perään katsomista. Unet jää keskimääroin 3-4 tuntiin yössä ja ahdistaa niin julmestusti. Ei auta kuin uskoa vaan että tilanne on ohimenevä ja pää kestää jotenkin...
Vierailija kirjoitti:
Tiesit kolmivuorotyöstä, kun opiskelit alaasi ja lapsetkin valitsit. Sosiaalisin perustein on epäreilua (eniten valittaja) vapauttaa kolmivuorosta kolmivuorotyöpaikassa, sinun lapsesi eivät ole työnantajan ongelma. Jos et jaksa, hae toinen työpaikka/osa-aikatyöhön. t sh kolmivuorotyössä ja lapset
Alalla yötyötä tekevät siihen palkatut henkilöt, tekevät siis pelkästään yövuoroa. Työsopimusta allekirjoittaessa puhuttiin että teen pääasiassa iltavuoroa ja aamuvuoroa. Nyt yhtäkkiä teen kaikkia vuoroja ja olen työpaikallani ainut joka näitä kaikkia vuoroja tekee. Ja olen ainut kenellä on lapsia. En ole sh tai lääkäri.
Pystytkö jättäytymään työttömäksi? Entä voiko yhden lapsista antaa pois väliaikaisesti?