Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teillä isät tekee lasten kanssa?

Vierailija
22.11.2018 |

Ja ihan rehellisesti..
Kun näyttäisi että meillä ei tee muihin verrattuna oikein mitään.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä lukee lehteä lapsen kanssa. Selittää maailaman juttuja. Isä jakaa mainoksia isompien kanssa. Isä käy uimassa, salilla, kaupassa, kävelyllä,puistossa, letittää hiuksia, pukee vaatteita, vaihtaa vaippoja, saunoo ja pesee, syöttää ja laittaa joskus sen ruuankin ym. ihan arkijuttuja kaikessa mukana.

Vierailija
22/30 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä isä ulkoili sunnuntaisin lasten kanssa, kävivät läheisellä luontopolulla tms. Jutteli ja huolehti lapsista. Konttasi auto kädessä enemmän kuin äiti. Nykyään ne autoasiat (renkaitten ja jarrupalojen vaihto) yhdistää miesväkeä.

Nyt poika on jo isä ja lapsensa opettelee kävelemään. Tämä kävelemään opettelu yms. on isän hommaa. Samoin hän nukuttaa iltaisin, koska se äidin pusero tuoksuu niin kiinnostavalta, ettei malta nukkua.

Meillä lapset ovat oppineet kävelemään ilman, että sitä on tarvinnut merkitä kummankaan vanhemman hommaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 ensimmäiseen vuoteen ei juuri mitään, ja siis vasta nyt illalla pelaa erän jazzia tai unoa ja vähän piilosta (max 1 t).

Nauti yhteisestä ajasta lasten kanssa - he arvostavat nyt ja myöhemminkin, että olet opettanut heille tärkeitä elämän asioita ja välität heistä. Älä ota kontollesi toisen aikuisen valintoja - et ole hänen vanhempansa. Minä sain serkkuni haukut, kun mainitsin osallistumattomuudesta (minun pitäisi kuulemma kertoa, mitä isän rooliin kuuluu) - minunko vika se, on jos lapsen isä valitsee tietokoneen sen sijaan, että söisi aamu-/iltapalan yhdessä lapsensa kanssa? Tai laittaa kuulokkeet päähän, kun lapselle tulee yöllä hätä esim. ikävästä unesta. Keskityin vain omaan äidin rooliini sen jälkeen, kun lapsen isä sanoi että neuvolakäynnit ovat äidin tehtäviä.

Vierailija
24/30 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin synnytyksessäkin kirjoitti:

7 ensimmäiseen vuoteen ei juuri mitään, ja siis vasta nyt illalla pelaa erän jazzia tai unoa ja vähän piilosta (max 1 t).

Nauti yhteisestä ajasta lasten kanssa - he arvostavat nyt ja myöhemminkin, että olet opettanut heille tärkeitä elämän asioita ja välität heistä. Älä ota kontollesi toisen aikuisen valintoja - et ole hänen vanhempansa. Minä sain serkkuni haukut, kun mainitsin osallistumattomuudesta (minun pitäisi kuulemma kertoa, mitä isän rooliin kuuluu) - minunko vika se, on jos lapsen isä valitsee tietokoneen sen sijaan, että söisi aamu-/iltapalan yhdessä lapsensa kanssa? Tai laittaa kuulokkeet päähän, kun lapselle tulee yöllä hätä esim. ikävästä unesta. Keskityin vain omaan äidin rooliini sen jälkeen, kun lapsen isä sanoi että neuvolakäynnit ovat äidin tehtäviä.

Lapset arvostavat myöhemmin? Tai sitten eivät. Tehokkain oppimisen muoto on mallioppiminen, ja tuossahan ihan suoraan mallina on, että jokainen pitäköön huolta omista asioistaan.

Vierailija
25/30 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Olen huolissani.. Ja kiukkuinen. Tää vaikuttaa meidän parisuhteeseenkin, koska mua tuollainen isä ärsyttää.

Vierailija
26/30 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerideittailee

Vierailija
27/30 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoo kummelia

Vierailija
28/30 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/30 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen poikani isä ei ole juuri tehnyt mitään lasten kanssa. Kun lapset olivat alle kouluikäisiä niin ehkä kerran kuussa oli pihalla lasten kanssa jos minulla oli joku sellainen keskittymistä vaativa homma esim ikkunanpesu, leipominen ym. Koskaan ei ole käynyt lasten kanssa keskenään uimahallissa, onkimassa, ostoksilla, ajelemassa pyörillä, pelannut pelejä ym.

Lapset on nyt teinejä ja erosin kaksi vuotta sitten. Isä ei oikeastaan ole tekemisissä. Asuu muualla. Soittaa pojille käsittääkseni kerran kuukaudessa. En tiedä, kun en halua olla tekemisissä exän kanssa tai kuulla hänestä mitään.

Vierailija
30/30 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

katsoo kummelia

siellä taas helmi löytynyt!