Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te miehet puhutte naisista keskenänne?

Vierailija
21.11.2018 |

Jos vaikka jollakin on uusi nainen, miten te naisesta puhutte? Ulkonäkö, luonne jne. Vertailetteko omienne vinkeitä, luonnetta, tekemisiä toisiinsa tai jotain?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
23.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aikoina joutunut/päässyt moniin illanistujaisiin, joissa olen ollut ainoa mies. Pakko myöntää, että sukupuolten välillä tuntuu olevan aika erilainen tapa puhua toisista. Naisten juttuja kuunnellessa minulle tuli monen monta kertaa todella paha olo siitä kuinka arvostelevasti, pilkaten ja välillä jopa halveksuen miehistä puhuttiin. Useamman kerran olen esimerksiki kuullut kun ryhmässä arvostellaan miesten sänkytaitoja muita vastaavia asioita jotka mielestäni ovat TÄYSIN yksityisasioita. Tälläinen käytös osoittaa ainakin omasta mielestäni käsittämätöntä epäkunnioitusta toisia kohtaan ja en voi kuin ihmetellä miten naisia tämä ei tunnu haittaavan, vaan sitä jopa pidetään ihan normaalina jutusteluna.

Miesten illoissa olen niin ikään ollut lukemattomia kertoja ja ei niissä ikinä ole pahemmin puhuttu naisista mitään. Ja jos on jotain keskustelua ollut niin sekin positiivisessa hengessä muita arvostelematta. Teini-iässä jotkut saatttoivat vielä puhua alapääjuttuja mutta pääasiassa miehet eivät puhu intiimiasioista todellakaan toisilleen.

Itse olen kuunnellut naisten juttuja jo liki neljäkymmentä vuotta, eikä koskaan kukaan ole ottanut puheeksi kumppaninsa intiimejä asioita. Liikut oudoissa piireissä.

Itse on varmaan vähän vaikeata arvioida niitä piirejä joissa liikun, mutta nämä naiset ovat olleet joko jo valmistuneita tai vielä opiskelevia juristeja, lääkäreitä sekä valtio- ja kauppatieteilijöitä. Voi olla että kokemuksesi rajoittuu hieman vanhempaan ikäryhmään kuin omani?

Vierailija
62/71 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät hae vertaistukea naisongelmissaa kuten naiset tekevät miesongelmissaan.

Tämä on totuus.

Aika yksioikoisia nuo sinun totuutesi. Vaihtelua on molemmilla puolilla, mutta onhan siinä varmaan tietty sävyero että miten asioita käsitellään, jos käsitellään. Mies ei niinkään kysele muilta miehiltä että onko se minun nainen hyvä vai huono, sanokaa nyt että jätänkö sen. Naiselle taas on aina tärkeää muiden mielipiteet omasta puolisosta, niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina.

Mutta läheisille ystäville kyllä purkavat raskaita asioita niin miehet kuin naisetkin, vaikka miehillä se voi vaatia sen saunaillan ja muutaman oluen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin neljä vauva aikaa kokeneena kysyn monesti pienten lasten isiltä myös vaimon jaksamisesta, ja yleensä ne vastaa myös asiallisesti ja kertovat miten ovat jakaneet hoitovastuuta, ja kertovat myös kuin se väsy ottaa parisuhteen päällekkin! Minusta nämä on just parhaimpia ja lähentää myös kaveruutta miesten välillä kun ei tarvii olla niin macho. Omasta vaimosta saatan kertoa et "käytiin taas pelaan sulkapalloa, en minä sille pärjää ko se on niin saakeli nopea" tms.. arkisista touhuista.

Vierailija
64/71 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli fiksut miehet keskustelevat fiksusti ja vähemmän fiksut sitten jotenkin muulla tavalla. Sama pätee naisiin. Oliko tämä jollekin yllätys?

Vierailija
65/71 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran soiteltiin kaveriporukalla kännis yhden akalle. Armoton naurunremakka taustalla. Nainen nalkuttaa "hölmö tuu pois sieltä". Ja naurunremakka jatkuu. 

Vierailija
66/71 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet puhuu naisista melko lailla päinvastaisesti kuin mitä puhuvat naisten kuullessa. Naisten edessä ollaan niin miellyttävää ja kilttiä mutta poikien kanssa "kyllä sitä horoa panis" jne.

Niin totta.

Vierailija
67/71 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No useimmat eli äänekkäimmät puhuvat niin tyhmiä, ettei niiden kanssa juuri keskustelua edes synny. Parempi vaieten siirtyä muihin aiheisiin, mikäli sellaiset onnistuvat paremmin.

Muuten puhutaan ehkä miten ja mitä nyt ihmisistä, ainutkertaisista puhutaan, milloinkin.

Vierailija
68/71 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla mun kaveripiirissä juuri koskaan puhuttu naisista millään tasolla eikä ikinä mitään törkymatskuu. Eniten sivutaan aihetta, jos jollain on jotain kränää vaimon kanssa. Ei myöskään työasioista. Harrastukset ja maailman meno on listalla aina ja päällimmäisenä.

Vierailija
69/71 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet puhuu naisista melko lailla päinvastaisesti kuin mitä puhuvat naisten kuullessa. Naisten edessä ollaan niin miellyttävää ja kilttiä mutta poikien kanssa "kyllä sitä horoa panis" jne.

Niin totta.

Ei kai tuommoista paljoa teinipoikien ja baarikärpästen juttujen ulkopuolella kuule?

Toisaalta en kyllä voi puhua kun oman sosiaalisen piirini höpinöistä, ja tuossa rekisterissä ei kyllä liikuta, vaikka esim. seksistä voikin joskus olla puhe - yleisellä tasolla.

Vierailija
70/71 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri on, jonka kanssa lähinnä katsellaan ja kommentoidaan naisten perseitä automatkan kaupunkiosuudella, jos muita ei ole kyydissä. Muiden kanssa ei jutella naisista.

Vierailija
71/71 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaveripiirissäni ainakaan omista naisista puhuta, mitä puhuttavaa niissä nyt jätkäporukalla oliskaan? On huomattavasti mielenkiintosempiakin aiheita kuin arkiset naiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi