sairaalan unikoulu
Onko kellään kokemusta sairaalan unikoulusta? Vai oletteko unikouluilleet kotona? Miten onnistunut? Kertokaa kokemuksia.
Kommentit (6)
Mä pidin unikoulun kotona, ja kahden rikkonaisen yön jälkeen nukuttiinkin jo aamuun asti. Melko helposti siis onnistui kaksosten unikoulun pitäminen myös kotona, mutta tietysti se on myös paljon omasta jaksamisesta kiinni. Mutta paremmin jaksaa nyt itsekin kun saa yöt nukuttua, eikä tarvitse parin tunnin välein olla tuttia tai maitopulloa kiikuttamassa.
Millaisen unikoulun pidit? Itsekin aihe kiinnostaa kun tytöt nyt 11 kk ja yöt tosi rikkonaisia ja maitopullolla joudun " tainnuttamaan" montakin ketaa... Oliko kaksosesi samassa huoneessa ja huutivat sit porukalla? Vai toinen muualla? Vai miten? Olen tuota miettinyt, että joudunkohan siihen vai rauhoittuisikahan yöt ihan itsestään... Ja mitenkä sen toteuttaisi ihan käytännössä.... Kiitos kaikenlaisista vinkeistä, nuo oppaat kun ei kaksosten unikoulusta sano mitään...
Marjainka ja pimut 11kk
3 päivää, lapset olivat siis 10 kk sillon. jos oli hyvä yö, heräsivät 10 krt yhteensä, jos oli huono yö, nousin yli 20 kertaa yössä...joten unikouluun oli päästävä. ekan yön huusivat käytännössä kokonaan, itse nukuin toisella puolella osastoa yksin.
toisen yön nukkuivat vähän paremmin, mutta huusivat kyllä useampaan otteeseen. kolmantena yönä enää inisivät pari kertaa ja kun kukaan ei mennyt luokse, se loppui parin minuutin jälkeen.
sen jälkeen tultiin kotiin, ja yövalvomiset ovat historiaa. pojat nyt 16 kk vanhoja, kerran yössä joudun viemään tutin tai vesipullon kummallekin, mutta ei sen enempää.
toki sairaana ollessaan tilanne on toinen.
Meillä molemmat lapset nukkuu samassa huoneessa, näin siis myös unikoulun aikaan. Poika on koko ajan nukkunu hyvin, joten nyt joutui vähän siskon takia valvomaan, mutta ei juurikaan yhtynyt huutoon, vaan kellisteli sängyssä ja ootti että sisko hiljenee. Mä tein aluksi neuvolasta saadun unikoulu ohjeen mukaisesti, ja annoin huutaa ensin viisi minuuttia ennenkuin menin laittamaan tuttia, seuraavalla kerralla kymmenen minuuttia, jne.
Toisena yönä sit huomasin että huuto vaan yltyy sitten kun olen huoneessa käynyt, niin päätin että annan huutaa vaan. Kyllä sen itkusta kuulee onko joku hätä, vai huutaako vaan kiukkuisena kun ei saa pulloa. Tunnin neiti jaksoi huutaa, ja vielä toisen kerran heräsi aamuyöllä huutamaan, mutta seuraava yö nukuttiinkin sitten kokonaan aina kahdeksaan asti. Kuten lähes kaikki yöt siitä asti.
Neuvolasta saa sellaisen unikoulu vihkosen, jossa on joitain ohjeita, niitä sitten voi soveltaa sen mukaan miten itse katsoo parhaaksi.
Toivottavasti saatte unirytmistä kiinni ja yöunet " kokonaisiksi" , meillä ainakin selvittiin lyhyellä unikoululla!
Riippuu tietysti kaksosista kuinka hyvin yhteinen unikoulu onnistuu. Jos ei tunnu onnistuvan, ja haluatte sen silti kotikonstein toteuttaa, niin toinenhan voisi olla unikoulussa vaikka mummolassa ja toinen kotona.
Satuin vierailemaan tällä palstalla ja kokemusta aiheesta löytyy. Meidän neiti oli 2kk vanha kun oli kolme yötä sairaalassa yöhuutamisen takia. Neiti huusi parhaimmillaan ilta 23-06 välisen ajan. Huutaminen jäi sairaalaan. Suosittenlen lämpimästi. Kovillehan se äitille otti jättää vauva sairaalaan mutta kyllä se kannatti. Ite kun oli väsynyt niin vaiva het vaistoaa sen eikä ite pidetystä unikoulusta olisi tullut mitään. Sairaalassa sai vierailla milloin vain ja sinne sai soittaa milloin vain. Jos kysyttävää jotain yksityiskohtaisempaa niin kysy, vastaan mielellään.