Miten lähäri yh: na pärjää rahallisesti?
Välillä mietin, että pärjäisinkö yksikseni? Olen aina asunut miehen kanssa ja jakanut menot. Eli saan palkkaa käteen 1700€ ja asuntomme on velaton. Yksi 16v asuu vielä kotona. Olen itse 46v. Jos asuisin yksin, mitä menoja minulla ehkä olisi? Mieheni ovat aina maksaneet juoksevat menot, että siksi ole ihan kartalla tästä. Ja selvennykseksi virlä, että meillä ei ole mitään kriisiä, mutta koska en ole eläissäni ollut omillani, niin välillä haaveilen siitä.
Kommentit (11)
Pärjäisit varmasti. Saisit kuitenkin puolet asunnon hinnastakin?
Mieheni on aika hyvätuloinen. Tienaa käteen 6000-7000€/kk. En itse tarvi mitään materiaa, että siksi ei elintason lasku haittaisi, ehkä? En tiedä varmasti. En osaa arvioida, kuinka köyhä sitten olisin? Toisaalta olisi sääli rikkoa perhe, kun kaikki on Ok. Lapset varmaan järkyttyisivät. AP
Ja asunto on puoliksi minun ja molemmilla on velattomat autot. Ap
Asuminen on Suomessa se isoin kysymys. Omistatteko asunnon puoliksi? Onko mies maksanut kuitenkin kaikki lainat?
Voi nimittäin käydä niin, että eron tulessa mies ei vaan kiltisti lunasta sinua ulos asunnosta. Hän esittääkin tiliotteet, joista näkyy että asunto on hänen maksamansa.
Mieti laskut: sähkö, vesi, kännykkä, vakuutukset, autovero, ruoka, bensa, asuminen. Miten luulet 1700€ riittävän? Eli haaveile vaan, mutta huonosti sinun kävisi.
Mies on periaatteessa maksanut talon, kun olin kymmenen vuotta lasten kanssa kotona. Asunto on kuitenkin yhteinen ja maksettu meidän yhteiseltä tililtä. Meidän molempien palkat menee samalle tilille. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies on periaatteessa maksanut talon, kun olin kymmenen vuotta lasten kanssa kotona. Asunto on kuitenkin yhteinen ja maksettu meidän yhteiseltä tililtä. Meidän molempien palkat menee samalle tilille. Ap
Se että asunto on maksettu yhteiseltä tililtä ei tee siitä yhteistä, vaan se että molemmat on merkitty asunnon omistajiksi. En usko että pärjäisit yksin jos miehesi on tähän asti hoitanut laskujen maksun ja sinulla ei tunnu olevan käsitystä kuinka paljon mihinkin rahaa menee.
Ok. Aika karua luettavaa. Ehkä minä ensin opettelen hoitamaan noita juttuja. Onneksi ei ole mitään pakkoa muuttaa. En vain ole koskaan asunut yksin, siksi se tuntuu houkuttavalta. Ap
peräkammarinleidi. hajoo p*skaan palkkaas ja perseidenpyyhintään
Vierailija kirjoitti:
peräkammarinleidi. hajoo p*skaan palkkaas ja perseidenpyyhintään
Tiedän, että palkka on huono, mutta perseitä ei minun tehtävissä pyyhitä. Tiedoksi sinulle, että joku kaunis päivä saatat tarvita tällaisen peräkammarinleidin perseenpyyhintäapua.
Et pärjää, jos miehesi on hoitanut asioitasi. Ajatuksen tasolla tuntuu varmaan jännältä ajatukselta, mutta kun jokin asia hajoaa tai pitää hoidella vakuutuksia tai sijoituksia yms., niin sujuisiko ne sinulta? Entä onko miehesi varakas? Elintason lasku saattaa järkyttää. Vaimoni työkaveri teki tuon tempun ja nyt itkee osaansa jossain kerrostalokaksiossa.