Verorahoille saataisiin enemmän vastinetta jos julkisen sektorin työntekijät tekisivät yhtä ahkerasti töitä kuin mäkkärissä työntekijät tekee
Mäkkärissä painetaan duunia työvuoron alusta loppuun ja jollei jotain töitä ole niin niitä kyllä pyydetään tai annetaan. Siellä ei peukaloita pyöritellä tai netissä surffailla.
Julkiselta sektorilta tulee tarinaa, että lähes 80% työpäivästä menee netissä surffailuun ja niin edelleen eikä töitä pyydetä vaan niitä pikemminkin vältellään.
Julkisen sektorin työntekijät tekee puolet paremmalla palkalla 4 kertaa tehottomammin töitä kuin nuoret ja vetreät mäkkärissä.
Mun tuttu on julkisen sektorin hoitaja ja sillä oli isossa sairaalassa yöaikaan aikaa tehdä kaikenmaailman patsaita sun muita taideteoksia sairaalan tavaroista ja jakaa niistä vielä kuvia facebookkiin. Luulis sitä töitäkin olevan tehtäväksi.
Kommentit (11)
Joo, joo, mut en mä jaksa.
Reilun 2800 euron kuukausipalkalla ei paljoa jaksa tehdä. Lomaakin on vain 38 päivää, vähän auttaa, kun iltaisin "istuu" töissä liukumaan tunteja, helposti vapaata lisää kolme viikkoa/vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs itse teet keskustelupalstalla puolen päivän aikaan? Missä olet töissä?
Irtisanottiin juuri henkilöperusteisilla syillä vaikka työskentelyssä ei mitään valitettavaa ollut kenelläkään.
t. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanottiin juuri henkilöperusteisilla syillä vaikka työskentelyssä ei mitään valitettavaa ollut kenelläkään.
t. AP
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. AP
:D
Sanos muuta. Sitten vielä pitäisi helpottaa henkilöperusteista irtisanomista! Antakaa mun kaikki kestää!
Laitoin viestisi työkkäriin, jos vaikka työtarjouksia tulisi sinullekin vähän tiheämmin.
Epistä, kyllä sen hoitajan pitäis repiä ne potilaat ylös sängyistään ja laittaa vaikka tekemään joulutonttuja.
Siihen on syynsä, miksi puhutaan julkisesta julkeana sektorina.
Joutaa kyl kompata ap:ta, tunnen muutaman nuoremman tyypin jotka työskentelee juurikin mäkkärissä ja ruuhka-aikana hyvä kun kuselle kerkee... muutenkin pidetään henkilökunta juuri tarpeellisen kokoisena, toisin kuin yleensä julkisella puolella. Ps. Suomessa normitunteja tekevän palkkaminimi pitäs olla ~2000€/kk
Duunari ~2500€/kk kirjoitti:
Joutaa kyl kompata ap:ta, tunnen muutaman nuoremman tyypin jotka työskentelee juurikin mäkkärissä ja ruuhka-aikana hyvä kun kuselle kerkee... muutenkin pidetään henkilökunta juuri tarpeellisen kokoisena, toisin kuin yleensä julkisella puolella. Ps. Suomessa normitunteja tekevän palkkaminimi pitäs olla ~2000€/kk
Kela on tästä hyvä esimerkki. Siellä on niin paljon väkeä, että toimeentulotut saadaan turhan usein 60 vuorokaudessa maksatukseen.
Julkinen sektori on täynnä suojatyöpaikoistaan nauttivia keski-ikäisiä naisia, jotka eivät muuta osaa kuin luetella tekemiään töitä ja saikuttaa. Mitä enemmän yksityistetään, sitä tehokkammaksi työ aina menee. Ja sattumalta myös miesten määrä työntekijöissä lisääntyy.