Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään pedofiilejä, hankala päästää lapsiani

Vierailija
20.11.2018 |

yökylään kaveripeheisiin, leireille, soittotunneille yms. harrastuksiin missä open kanssa kahden. Myös päiväkodissa oli pelkoa, koulussa ei kun se jo niin julkinen paikka sekä paljon aikuisia.
En voi katsoa mitään leffaa missä pedofiliaa sivutaan kuten mystic river tms.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan myös varmistaa ettet missään tilanteessa jää lapsen kanssa kahden kesken? Huolestuttavan useissa ilmenneissä tapauksissa pedofiili on lapselle tuttu ja läheinen aikuinen...

Vierailija
2/15 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistathan myös varmistaa ettet missään tilanteessa jää lapsen kanssa kahden kesken? Huolestuttavan useissa ilmenneissä tapauksissa pedofiili on lapselle tuttu ja läheinen aikuinen...

Mitä jos vaikka sairastaa tietämättään jakomielitautia ja toinen persoona onkin pedofiili eikä itse muista siitä mitään???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähinnä olen miettinyt omaa lapsuutta läpi onko siellä jotain mistä pelko on peräisin, en saa mieleeni mitään. En ole enkä pelkää todellakaan että itse tai puolisoni olisi pedofiili jos sitä tarkoitit. Pelkään ns. puolituttuja aikuisia keneen lapseni luottaa.

Vierailija
4/15 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kasvaa joka päivä. Älä näytä mitään pelkoja vaan vie ne vaikka taapero-taekwondoon, karateen tai Krav magaan. Itsetunto kasvaa.

Voit myös jutella lasten kanssa, mutta älä kuormita.

Vierailija
5/15 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkään lasten puolesta ehkä siksi, koska minun lapsuudessani vanhempani varoittelivat usein vääriin ihmisiin luottamisen vaarasta. Kerran vanhempi mies tarjosi minulle autokyydin kotiin ja kun kerroin tästä vanhemmilleni, reaktio oli näkemisen arvoinen... Ehkä minulla on alitajuisesti tunne, että kuka tahansa voi käyttää hyväksi lapsen hyväuskoisuutta.

Vierailija
6/15 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaikka sairastaa tietämättään jakomielitautia ja toinen persoona onkin pedofiili eikä itse muista siitä mitään???

Tällainen pelko on olemassa. POCD:sta kärsivä ihminen pelkää pakkomielteisesti vahingoittavansa/vahingoittaneensa seksuaalisesti jotain lasta.

Vierailija
7/15 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle pitää opettaa että hän on arvokas ja vanhemmilleen voi kertoa kaiken, myös jos joku aikuinen käskee pitämään jonkin asian salassa tai uhkailee ja kiristää. Lapselle pitää neuvoa että hällä on oikeus koskemattomuuteen. Kukaan ei saa koskea lasta ilman lupaa uima-asun alueelta. Eikä lapsen tarvitse koskea kehenkään samalta alueelta. Tai muutenkaan jos se tuntuu oudolta, ahdistavalta tai pelottavalta.

Vierailija
8/15 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lähinnä olen miettinyt omaa lapsuutta läpi onko siellä jotain mistä pelko on peräisin, en saa mieleeni mitään. En ole enkä pelkää todellakaan että itse tai puolisoni olisi pedofiili jos sitä tarkoitit. Pelkään ns. puolituttuja aikuisia keneen lapseni luottaa.

Turhaa. Kuulostaa että sinulla on ahdistuneisuushäiriö. Todennäköisesti ocd

Vierailija
9/15 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojelet parhaiten lapsiasi, kun opetat heille pienestä pitäen, ettei läheisyydellä pidä miellyttää muita. Ketään - edes äitiä ja isää - ei pidä halata jos ei halua. Toinen tärkeä asia opettaa on ettei aikuinen saa pyytää lasta pitämään salaisuutta. Ja ylipäätään, että jos joku kertoo/tekee jotain mistä itselle tulee huono olo henkisesti, niin sitä ei täydy pitää itsellään. Kukaan ei voi vaatia pitämään salaisuutta, ei edes paras ystävä, jos siitä tulee huono olo.

Mitä tulee ulkopuolisilta lapsen varjeluun, niin tärkeintä on keskittyä niihin ihmisiin, joiden käytös tuntuu oudolta ja ovat lapsistasi mielestäsi liian kiinnostuneita ja haluavat keinolla millä hyvänsä viettää aikaa lastesi kanssa ilman muita. Todennäköisimmin hyväksikäyttäjä löytyy lapsen lähipiiristä.

Vierailija
10/15 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen pelko on olemassa. POCD:sta kärsivä ihminen pelkää pakkomielteisesti vahingoittavansa/vahingoittaneensa seksuaalisesti jotain lasta.

Tällaista voi esiintyä myös pakko-oireisessa häiriössä.

-ohis

Vierailija
11/15 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisyys joutua pedofiilin uhriksi on olemassa, mutta pieni. Nyt lapsesi joutuvat kuitenkin äitinsä pelkojen uhriksi ja moni ihan tavallinen ja normaali asia estyy.

Parempi olisi puhua lapsen kanssa, että miten toimitaan jos aikuinen käyttäytyy oudosti ja epämääräisesti. Toimintaohjeet uhan varalle.

Vierailija
12/15 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista voi esiintyä myös pakko-oireisessa häiriössä.

-ohis

POCD on pakko-oireinen häiriö.

Vierailija
13/15 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue pedofiliasta ja siitä, miltä grooming näyttää. Mistä sen tunnistaa. Millaiset tyypit antaa aihetta epäilyyn. Opeta lapselle perustaidot puolustautua. Enkä nyt tarkoita taistelulajeja. Aiheesta on englanniksi hyvää materiaalia tarjolla. Verkkokurssia, opasta, kirjaa, podcastia. Ei tarvi ahdistua turhista kun on varustettu tiedolla.

Vierailija
14/15 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi vaan, että toiset lapsetkin voivat ahdistella lastasi seksuaalisesti. Monissa tapauksissa ahdistelijoita ovat läheiset ja hieman vanhemmat kaverit. Itse jouduin vuosien ajan kolme vuotta vanhemman naapurinpojan ahdistelemaksi. Olis ollut hyvä uskaltaa asiasta silloin vanhemmilleni...

Vierailija
15/15 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Denmark a paradise for pedophiles

"articles from the largest Nordic publishers"

"In the picture on the left, a childless Danish couple, Aase and Børge Frandsen, bought children from Finland as their playthings in the 1960s, ruining the lives and health of many Finnish children. Finnish journalist on the right in the picture.

The authorities have only now received concrete footage of how the Frandsens treated the children they bought under the guise of adoption.

The Frandsens can no longer be convicted of pedophilia under the criminal code, but the strongest reminder is the media.

People, do not give your children up for adoption to Denmark."

More info: https://medium.com/@mikko.kupera/denmark-a-paradise-for-pedophiles-f909…