Miksei kukaan kouhkaa moniavioisuudesta?
Nyt on niin muotia, niin muotia kouhkata homoavioisuudesta. Jopa sellaiset jotka homoliitot hyväksyy, olisivat valmiit kieltämään moniavioisuuden. Miksi?
Raamatussakin mainitaan monia miehiä joilla on ollut useita vaimoja. Eikä sitä missään kohtaa ole kielletty uudessa testamentissakaan. Toisin kuin homous on kielletty niin vanhassa kuin uudessakin testamentissa. Onhan homous luonnonlakienkin vastaista, toisin kuin moniavioisuus etenkin siinä tapauksessa että se perustuu aikuisten ihmisten väliseen vapaaehtoisuuteen.
Itse olen uskova heteronainen, en hyväksy homoavioisuutta mutta moniavioisuuden kyllä.
Ajatuksia?
Kommentit (3)
Varmaan siksi ei kohkata kun ei ole niitä moniaivoisia. Montako moniavioista "pariskuntaa", eli kolmen tai neljän tai miten monta nyt vaan kimppaa sinä tiedät? Suhteessa, joka on kestänyt elämän loppuun asti eikä pari kuukautta?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi ei kohkata kun ei ole niitä moniaivoisia. Montako moniavioista "pariskuntaa", eli kolmen tai neljän tai miten monta nyt vaan kimppaa sinä tiedät? Suhteessa, joka on kestänyt elämän loppuun asti eikä pari kuukautta?
Meinaan että minunkin suvussa on yksi pitkäaikainen homopari, ei tarvi sen kauemmas lähteä. Mitä moniavioisuuteen tulee, niin samassa suvussa on kylläkin ollut moniavioisuuden hyväksymättömyyttä enemmän ongelmia siinä suhteessa ettei ihmiset hyväksy yhtään pariskunnan toisen osapuolen harharetkiä "moniavioisuuden" suuntaan.
Ap vielä jatkaa: sinänsä minulle on ihan sama mitä tän maailman ihmiset tekee, menköön vaikka homopari "naimisiin", koska ei se mikään avioliitto ole eikä voikkaan olla. Ei mikään papin aamen eikä maistraatin leima kenestäkään tee aviopuolisoita kuin vain lain edessä, ei Jumalan silmissä.