Unettomuus aina marraskuussa?
Nyt on kai se pimein kuukausi ja pitäisi kai väsyttää eniten mutta mua ei väsytä yhtään ja olen jo ihan poikki tähän touhuun. Muu perhe ja minä mennään nukkumaan klo 22.00 aikaan mutta mä en saa unta . Nukuin viime yönä 3 tuntia ja väsyttää ihan hirveesti, enkä meinaa jaksaa sitä seuraavaa päivää, olla siis skarppina. Mä mietin viime yönäkin kaikki maailman asiat moneen kertaan ja olla hiljaa jotta muut saa nukkua. Miksi näin voi käydä aina tähän aikaan vuodesta ja miksi. Vasta joulun jälkeen yleensä helpottaa tämä unettomuus vaiva.
Kommentit (7)
Mullakin sama nyt marraskuussa. Outoa. Yleensä nukun ihan hyvin.
Tästä oli just joku tutkimus enkä tietenkään muista missä. Ihan normi settiä, valon määrä vaikuttaa. Itse sain avun melatoniinista, jota käytin pahimman vaiheen yli.
Kirkasvalolamppu aamulla n puoli tuntia (naama melkein laitteessa kiinni) auttaa tuohon, siis tahdistamaan sisäistä kelloa, yön ja päivän vaihtelua pimeään aikaan. + Liikunta ja ulkoilu päivällä.
Mulla toi melatoniini teki vaan päänsäryn, on siis kokeiltu tuo ja kirkasvalolamppu hoito mutta se teki olosta vielä pirteämmän. Käyn kyllä lenkillä joka päivä mutta harmittaa olla siellä jo aamu neljän aikaan kun kaikki muut nukkuu kodeissaan (kai) Rupeen jo pelkäämään iltoja kun uni ei tule. Mulla on kaikki pimennyskaihtimet ja korvatulpat mutta unta en saa kunnolla.
Ap
Kokeile nukkua talvimakuupussissa parvekkeella.
Vähennä internetin käyttöä ja maailman murheiden imurointia.
Tee rankkaa fyysistä treeniä.
Mulla sama homma! Olisko kun on liian pimeää koko ajan. Ei tunnista yötä ja päivää toisistaan.