Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAkuisten keskiviikko

10.05.2006 |

Huomenta!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on se, että olen tuntenut liikkeitä ekan kerran rv 15+0, sitten pysyivät poissa, ja alkoivat todenteolla rv 16+0. Nyt on 18+3, ja olen tuntenut välillä potkujakin, välillä taas kutituksia.

-eikö nyt kun aika on mennyt eteenpäin pitäisi potkut tuntua selvemmin, kun jo niitä olen tuntenut, ja liikkeetkään eivät tunnu enää niin voimakkaalta kuin aluksi????? Huomenna on rakenneultra ja siellähän kaikki selviää, mutta kun en voi keskittyä mihinkään, kun mielessä on kauhukuva, että vauvalla olisi joku hätä eikä jaksa liikkua enää kuten ennen tai ei ole kasvanut enää tms. Jos se on elossa niin kai se kasvaa koko ajan, vai voiko se olla hengissä mutta kasvu pysähtynyt. Tulen hulluksi ennen huomista. APUA!

Sanokaa jotain järjellistä tähän! :(

Patovahti 18+3

Vierailija
2/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patovahdille: Minusta tuo kuulostaa aivan normaalilta. Vauva on kuitenkin vielä tooosi pieni ja hento, eli jos hän sattuukin viihtymään vaikka jalat sinun selkääsi päin, niin et liikkeitä välttämättä tunne. Ja kuten olen parikertaa todennut; meidän keskimmäinen liikkui _todella_ vähän mahassa ja ihan terve, oikean kokoinen ja vilkas tyttölapsi sieltä syntyi :)

Minä en ole tuntenut vielä ensimmäistäkään liikettä ;) Tai onhan sitä välillä jotain kuplintaa ja möyrintää, mutta tuskin on vielä vauvan aiheuttamaa, luulisin.

(.) Ei mitään raportoitavaa raskaudesta. Ei oireen oiretta mihinkään suuntaan ja liikkeitä ei tosiaan vielä tunnu. Maanantain neuvolaa odotellessa...

Muuta: Eilen illalla riideltiin (taas) miehen kans siitä kuuluisasta s:stä. Voi että mulla ottaa päähän!!!!! Sitä on kuitenki ollu viimesen viikon aikana kahdesti ja viimeksi toissa iltana. Niin eiköhän ukko vetäny oikeen kunnolla herneet nenään, kun minä halusin kattoa eilen sen jääkiekko-ottelun loppuun enkä lemmiskellä hänen kans! OMITUINEN, kun ei ees Suomen pelit kiinnosta! Meillä on tämän penkkiurheilun saralta nämä sukupuolisuhteet kääntyny aivan päälaelleen, MINÄ Katon kaikki formulat ja lätkät, kun taas mies ei oo lainkaan kiinnostunu. Tai no ehkä se jonku kultapelin jaksas kattoa... Mutta siis, riidoissa mentiin nukkumaan n. 10min kipakan sananvaihdon päätteeksi ja oikeesti mulla niin kyrpii tuommonen! Tämä sama asia on ollu meille isompi tai pienempi ongelma jo varmaan 7v ajan. Halujen määrä ei yksinkertaisesti kohtaa. Kun toisen mielestä hyvä määrä on 1 x /pvä ja toisella 1 x /vko niin tietäähän se. Ja se todellinen määrä on jotain tuosta väliltä. Voihan paska!

No mutta, nyt täytyy herätä esikoinen eskariin ja yrittää unohtaa tuo eilinen, vaikka tekiski mieli mököttää pari päivää ;)

Mianni 16+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua Patovahti :)

Varmastihan kukaan ei voi sanoa, mutta jotenkin minusta ainakin tuntuu että näin alussa ne liikkeet ei vielä niin säännöllisiä ole. Olet tuntenut liikkeet kummiskin vasta 3 viikkoa ja vauvakaan vielä mikään mahdoton jötkäle ole. Toiset ei tunne liikkeitä vielä ollenkaan. Tokihan neuvolaan pääsee jos mieli on huolesta sekaisin mutta jos huomenna jo pääset ultralla mahaan kurkkimaan niin olisin huoletta.

Olispa aamulla nukuttanut, muttei auta kun pieni mies herää virkeänä ylös..Mukavaa, tänään on meillä auto käytössä. Jos vaikka lähtis käymään tuolla kaupoilla ja vaikka herkuteltais hamppareillakin ;)

Hölmö minä, kun hyvä kaveri lähtee perjantaina etelään kahdeksi viikoksi ja minulla ikävä jo nyt =O Vaikkei välttämättä aina edes nähdä joka viikko muutenkaan niin kun tietää että on siellä kaukana...No joo...Hölömö minä!=D

Jedeledekös oli lähdössä äippähousuja ostelemaan? Mulla ainakin oli paikallisiin liikkeisiin turha reissu =/ Toivottavasti sulla kävis parempi tuuri =)

Joka ilta ollut sellaisia menkkamaisia kipuja jaloissa ja alavatsalla..Supisteleekin jo aika paljon.

Ja minullakin todellakin maha iltaisin maksimaalinen verrattuna aamutilaan ;)

Aamulla jalassa olleet housut saattaa siis kiristää niin ettei illalla pysty pitämään..

Tervetuloa uusille minunkin puolesta!

Minä lopetan nyt tän höpötyksen ja laitan vaikka lapselle aamupalaa!

Voikaa hyvin!

Camelot 16+6

Vierailija
4/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu samaa linjaa vedän kuin muut aiemmin, ei taida LIIKKEET olla säännöllisiä alussa vielä.

Ja toisaalta oon kyllä sitä mieltä, että eihän tässä mitään mahda sille jos jotain sattuu... itsellä tuo ajatus on nyt ihan eri luokassa kuin esikoista odottaessa. En ole oikeastaan vielä mistään ottanut mitään paineita. Joko sujuu tai sitten ei, en tosiaan usko että millään mitä teen on vaikutusta, kun en kuitenkaan mitään erikoista tee! Jos tulee aika surra (ja todennäköisyyshän siihen on kamalan pieni) niin suren sitten, en nyt kyllä aio tuhlata aikaani ylettömään huolehtimiseen kun en kuitenkaan mitään varmuutta mistään saa.

).( - Ei mitään muutosta. Tuntuu, ettei oikeastaan tapahdu yhtään mitään odotuksessa, mikä toisaalta sopii mulle kun on muutenkin paljon tapahtumaa elämässä. En ehkä pystyisi keskittymään kaikkeen kovinkaan hyvin, jos vielä olisi pohdintoja mahan tapahtumista.

Ajatusmaailmassa on jotain " muutosta" , eilen tuli vartiksi sellainen EPÄILYS että haluanko minä oikeasti toisen lapsen. Hetkeksi palasi mieleen se, miten kurjaa on nukkua unettomia öitä, olla aina väsynyt ja siksi kiukkuinen ja itkuinen. Mietin, ehdinkö keskittyä toiseen lapseen, saako hän ansaitsemansa huomion esikoisen ja oman yrityksen keskeltä, entä miten käy avioliitolle, kun arki tuntuu välillä jo nyt vaikealta selvitä.

Sitten se olo meni itsekseen ohi ja palasin normaaliin seesteiseen olotilaan, jossa en juurikaan mieti asiaa suuntaan tai toiseen. Odotan itse asiassa jo tosi kovasti syksyn tuloa, kun raskaus on jo pitkällä. Silloin varmasti tulee enemmänkin mietittyä että mitä se tarkoittaa ja miten vaikuttaa elämään.

Mutta eipäs mulla tässä erityisempiä juttuja ollut. Kouluun pitäisi tänään jaksaa ja töitä tehdä taas isot läjät.

SIGNORINA-IIRIS ja MELONIMAMMA, miten edistyvät graduntekonne? Oma on ollut nyt pari viikkoa pinossa ja saa siinä ollakin heinäkuulle asti, kun teen työprojektia välissä. Mutta jospa te saisitte hommia tehtyä mun puolesta :)

Hyvää keskiviikkoa koko poppoolle!

Coe rv 16+2

Vierailija
5/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

patovahti: vaavi voi olla myös jalat sun selkää päin niin ei liikkeet kunnolla tunnu :) älä stressaa kohta murjoo jo niin et kylkiluut poikkee :D

(.) TÄNÄÄN ULTRA!!!!! Odotan niin kovasti se on vasta 14.30 et hetken saa viel odotella. ihana vain et mies pääsee tällä kertaa mukaan vauvaa katsomaan :)

Odottelen edelleen tukivyötä jonka tilasin sais tänään tulla alkaa tuo selkä olla hieman ankea.. ei pysty mitään tehdä ku särkee.

Onko muilla ongelmaa et kiertää ilma masus? Must tuntuu et koko ajan saa päästellä pahaa henkeä ulos :D

kirjoittelen myöhemmin lisää jos ukko ei konetta valtaa :)

T:Hexu ja onni-ilona rv 19+2

Vierailija
6/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli se ultra ja kaikki oli hyvin, kätilö löysi kaiken mitä pitikin löytyä tuon kokoiselta kirpulta.

Istukka oli etuseinässä, mitä epäilinkin kun liikkeet tuntuu tosi vähän ja hentoina.

Ja sitten, kätilö sanoi että hyvin todennäköisesti TYTTÖ :D

Jee!!!! Ihan 100% varma hän ei ollut, joten yritän asennoitua niin että voi olla poikakin...

Mutta sitten hiplasin jo kaupassa pieniä, vaaleanpunaisia mekkoja...

Vauvan koko vastasi 18+2 tai jotakin, miten se voi olla viikon pienempi? Jäi askarruttamaan? Kysyn neuvolasta seuraavalla kerralla jos muistan. Kaipa kaikki on hyvin kun se ultraava kätilö ei mitään sen kummempaa sitten maininnut.

En muista yhtään mitä eilen juteltiin, olen vielä niin sekaisin oman tytön, öh siis vauvan näkemisestä.

Lähden käyttämään esikoista neuvolassa ja yritän huomenna taas jutella ihan fiksuja :)

-lupicaia 19+3

Vierailija
7/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kun aamulla herätessä on jo valoisaa ja ikkunasta näkyy pelkkää vihreää..poikaa kun olin nukuttamassa parvekkeella niin puun lehdet jo suhisi tuulessa:) ihanaa! kesä tulee! ja sitten syksy ja meidän vauvat...

herättiin tänään sitten vanhentuneena..hih..tai en nyt kyllä mikään hirmu vanha vielä ole, mies eilen illalla sanoikin että ihan ku kuustoistavuotias vielä, hih ;) no en nyt ihan NIIN nuorelta sentään halua vaikuttaa...

massuun ei kummempia, täällä myös illalla masu ihan jättimitoissa, aamullakin huomaa jo mutta ei niin iso ja selvä kuin koko päivän syöntien jälkeen.

huomenna sitten se lääkäri ja toivottavasti myös ultra...jännää...malttamaton kun oon ni olisin menossa jo vaikka heti!

niin ja patovahti: kyllä olen samaa mieltä kuin muutkin että vauva kasvaa vielä sen verran pieniä harppauksia, painoa tässä vaiheessa varmaankin joku parisataa grammaa, että eipä ne kaikki liikkeet tunnu vielä ja välillä varmaan osuu potkutkin kohtaan jossa ei niin hyvin itellä sitä tuntuoa ole. kiva kuitenkin että pääset huomenna kurkkaamaan masuun ja toteamaan että kaikki kunnossa:)

mianni..harmi juttu nuo erimielisyydet niistä puuhista..toivottavasti pääsette jonkinmoiseen sopuun ja yhteisymmärrykseen sopivasta aikataulusta;)

meillä ei mies onneksi suutu jos en jaksa, tai ei ainakaan näytä sitä...välillä kyllä sitten napauttaa takaisin jos olen kieltäytynyt ja vaikka seuraavana päivänä tekee itsellä mieli niin eipä annakkaan heti periksi..meillä kyllä muutenkin on vähän vähemmän tuota toimintaa,kun ennen lasta saattoi olla joka päivä tai usemmankin kerran niin nykyään hyvä jos kerran viikossa ja nyt ei ole ollut sitäkään vähää kun pelottaa nuo supparit ja haluan varmuuden että eivät tee tuhojaan ennekuin uskaltaudun taas toimimaan:) no huomennahan se selviää ja olenkin miehelle jo luvannut että sitten kyllä useammin..;)

no juu..mutta nyt täytyypi lähteä pesuille ja siivoilemaan ja vielä täyttämään kakkua...

voikaahan hyvin!

fiikuna ja mytty tasan rv18!!!

Vierailija
8/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa lupicaia että kaikki oli kunnossa!

ja onnittelut vaaleanpunaisesta masulaisesta:)

fii+mytty rv18

Vierailija
9/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli niin kiireinen päivä, että en edes ehtinyt vilkaisemaan vauvasivuja. Hui!

Patovahdille multakin rauhoitteluja: minusta tuo kuulostaa ihan normaalilta. Huomenna pääset onneksi ultraan katsastamaan vauvaa :) Meilläkin on huomenna rakenneultra, onneksi heti aamusti, niin ei tarvi koko päivää jännittää. Mulla on kyllä ihan varma olo siitä, että vauvalla on kaikki ok. Kyllä se silti vähän mietityttää.

Coe: Gradukyselyyn... Mulla on ensi viikon maanantaina esitys semmassa, joten huomiseen mennessä pitäisi lähettää työpaperi seminaarilaisille. En tiedä mitä siihen laitan, ihan alussa olen vieläkin. Mutta siis 6 teemahaastattelua on tehtynä (2 litteroitu) ja vielä 2-4 aion tehdä lisää. Tavoite on, että kesäkuun puoleen väliin mennessä olen kaikki hadet litteroinut ja voin keskittyä analyysiin. Teoria on vielä ihan hakusessa. Ja meillähän tampereella yliopiston kirjasto muuttaa kesän aikana, että jos ei onnistu toukokuun aikana saamaan yleiskokoelmasta haluamaansa kirjaa, niin elokuulla sitten seuraavaksi voi lainaamaan päästä. Toi kyllä harmittaa kun pitäisi kesän aikana saada se teoria kasaan ja ei vielä yhtään tiedä mitä lähteitä tarvii. Ärsyttävää! Mites Melonimamma, ja muistaakseni pupukin gradua tekee, eli miten teillä edistyy?

ON: maha kasvaa ja potkut vahvistuu :) Suppareita on harvakseltaan, mistä olen hyvin iloinen! Ja huomenna se ultra, jihuu!

Nyt ison G:n kimppuun! Aurinkoa lokamasuille,

S-I ja Lumikukka 19+1

Vierailija
10/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiikunalle onnittelut synttäripäivän kunniaksi! Ja Lupicaialle onnittelut hyvin menneestä ultrasta ja vaaleanpunaisista unelmista :)

Vierailija
11/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä jo odottelinki sinun ultrakuulumisia :) Ja mahtavaa, että sinullekin oli sukupuoli kerrottu! Pakko sen on näkyä meilläkin, pakko :)

Nuista viikoista: Meillä on kaikki 4 muksua olleet ultran mukaan pienenmpiä / nuorempia kuin kuukautisten mukaan. Esim. nyt np-ultrassa kävin vkolla 11+4 ja mitat vastasi vkoa 10+3. Samoin viimeksi kuopusta odottaessa rakenneultrassa vauvan mitat vastasi 6 päivää pienempiä viikkoja kuin mitä ne olivat.

Meillä täällä vaihdetaan laskettu aika vain, jos np-ultran mitat heittää yli 2 vkoa tai rakenneultran mitat yli 10 päivää kuukautisten mukaan lasketusta.

Tällä kertaa kyllä epäilenki, että oikeasti en ole näin pitkällä. Nimittäin tein kotitestin vkolla 4+6 ja siinä näkyi niin, niin himmeä viiva, että kun aikamme sitä miehen kanssa pyöriteltiin, niin luultiin vaan ns. viivan paikaksi. Ja sitten 3 päivää myöhemmin kävin labrassa verikokeessa, josta raskaus selvisi. Aina ennen on tullut selvä plussa jo kp 28-30 eli jos ois ovis ollu kuukautiskierron puolivälissä, niin varmasti ois jo tuossa 4+6 tehdyssä näkynyt selvästi.

No mutta, koska laskettu aika ei todellakaan ole sama kuin vauvan syntymäpäivä, niin eipä tuolle liene väliä vaikka se pari päivää suuntaan tai toiseen heittääki.

Hexullakos oli tänään ultra? (hyvä tämä nun nimimuisti).. Tuuhan sinäkin sitten kertomaan kuulumiset. Eikös nyt oo 2 todettua tyttöä ja yks poika, eli se ois Hexulle pojan paikka, jotta pysytään balanssissa ;)

Juu, jos lopettas tämän jaarittelun.. Tytön nukkuu VIELÄKIN (tai no kuopus oli tossa 7 jälkeen 20min hereillä että vaipan vaihdoin ja annoin maitopullon..). Pyykki- ja tiskikone pyörii jne. Eli vois vaan löhötä ;)

Vierailija
12/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ensiksi synttäri onnittelut fiikunalle!

Ihanan näköistä ulkona. Näyttää jo niin kesäiseltä. Lupasin eilen kaverilleni etten tän kesän aikana KERTAAKAAN valita kuumuudesta. On tätä niin kauan odetettu. Saa nähä vaan minkalainen on tilanne kun jalat on kuin norsulla ja hiki valuu solkenaan :)

Patovahti: Älä murehdi! Sullahan voi olla istukka esim etuseinässä, joka luonnollisesti vaimentaa potkuja. Tai sitten rupet tuntemaan selviä potkuja vasta vähän myöhemmin, kun pikkuisen vauvasi jalat vähän kasvaa ja voimistuu.

Mulla myös vatsa iltaisin huomattavasti isompi kuin aamuisin. Ja huomaa juuri noista vaatteista jotka aamulla hyvät ja illalla sitten jo puristaakin.

Voi kurjuudeen kurjuus:( Sain eilen kuulla meidän terkkarilta että hän on jäämässä vuoretteluvapaalle puoleksivuodeksi. Voi mälsä. Tulee siis takaisin kun vauva jo syntynyt. Nyt jännittääkin minkalainen tuo uusi sijainen on. Ja pelaako kemiat. En kestä jos on sellainen viileä ihminen joka ei ymmärrä. Aargh!

Meillä ei myöskään miehen kanssa nuo halut oikeen kohtaa. Eli mies juuri haluiaisi kerran päivässä ja mulle riittää kerran kaks viikossa. Siitäpä sitten eripuraa helposti myös syntyy...

No mutta nyt toivottelen aurinkoista keskiviiikon jatkoa kaikille!

Mamseli rv 17+3

Vierailija
13/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Lupicaialle vaaleanpunaisesta pikkuisesta tytöstä! Toivottavasti itekkin saan tietää sitten ultrasssa kumpi tulossa...

Vierailija
14/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut lupicaialle hyvistä ultrakuulumisista! Niitä hexun kuulumisia sitten odotamme jännityksellä :).

Mä alan uskoa, että jos vaan vauva on otollisessa asennossa rakenneultrassa, niin sen sukupuolen voin saada myös sitten tietää. Mullahan se ultra on vasta rv 21+5! Mulla on kyllä tosi vahva tyttö-fiilis.

Liikkeitä tuntuu päivittäin, välillä enemmän välillä vähemmän. Ja enemmänkin sellaista möyrintää ja " uiskentelua" kuin potkuja. Toisinaan tuntuu ja näkyy pari muksaustakin, mutta harvakseltaan. Rauhoittelen siis myös sinua, Patovahti, kyllä ne potkut siitä vielä voimistuu! Mulla on istukka melkein kohdun pohjassa, osin takaseinässä, joten päällepäinkin näkyy hauskasti välillä kun vauva vaihtaa asentoa. Tai punkee mahanahkaan :). Mä tunnenkin kädellä, että missäpäin masua se lymyilee, paitsi jos on tuolla jossain selkäpuolen uumenissa.

Mianni: noita isoon S: ään liittyviä kahnauksia on meilläkin toisinaan. Nyt alkaa edelliskerrasta olla kohta 2 viikkoa ja miehen suupieli kiristyy sitä mukaa... Mä en vaan yksinkertaisesti saa itestäni irti, että jaksaisin niihin hommiin! Meillä yleensä tahti on kerta viikossa, nyt siitä on hiukan lipsuttu. Miehelle tuo riittää, joten hiukan pahaa mieltä on mullakin, kun en edes siihen jaksa. Meillä se onkin sitten myös hankala toteuttaa, kun iltaisin olen ihan poikki ja viikonloppu aamuisin muksut kukkuu ja juoksee makkarin ovella... Nuo aamut kuitenkin ollaan koitettu istuttaa ipanat vaikka telkkarin eteen, niin ehditään edes pikaisesti...

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!

himppu rv 17+4

Vierailija
15/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Fiikunalle synttäreistä ja Lupicaialle tyttö tiedosta!! Ihana että toiset saa tietää sukupuolen. Oletteko muuten muut ajatelleet kysyä sukupuolta? Eipä ne sitä kuulemma oikein kunnallisissa ala kertomaan. Ainakin yhdelle ystävälle olivat vetäisseet oikein kunnon raivarit kun olivat erehtyneet kysymään :-( Me saatiin edellisen kanssa kyllä tietää kumpi sieltä tulee mutta en ole ihan varma haluanko nyt edes tietää. Olisikohan se " jännempää" jos ei tietäisi....

Seksi on muuten sitten erikoinen asia. Se on ihan sama kuin raha. Jos tarvii kaksi avioliittoa rasittavaa / riitoja aiheuttavaa asiaa mainita niin ne on kyllä raha ja seksi. Meillä ainakin. Ei mies nyt ole hetkeen valitellut seksin puutteesta kun olen yrittänyt pitää yllä edes jonkinlaista vireyttä, mutta kyllä ne suupielet meilläkin kiristyy... Aina ei vain yksikertaisesti jaksa ja on inhottavaa jos täytyy aloittaa väsyneenä, siitä puuttuu kaikki himo. Joten kyllä se melkein viikonloppuun keskittyy. Mutta on siitä asiasta käyty monet taistot.

No nyt lähdetään " aikuisten oikeesti" reissuun viikonlopuksi. Mennään kavereiden kans käväiseen Amsterdamissa. Se on kiva kaupunki. Olin siellä viimeksi pojan kanssa joten on ihan hauska mennä käymään nyt aikuisseurassa. Jospa se mieskin saisi siellä sen viivasuun hymyyn :-) heheheh

Eilen oli ihan hauska juttu illalla. En ole oikeastaan yhtään selvää potkua vielä tuntenut. Sellaista pientä möyrinää vain. Eilen istuttiin vierekkäin ja mies laittoi käden mahani päälle ja tönäisi kahdesti hellästi.... no sieltähän tuli vastaus! Kaksi napakkaa potkua jotka mieskin tunsi. Oli kiva tunne pitkästä aikaa!!

Onko kellään muuten ollut rintakipuja? Siis tarkoitan sellaista " sydärikipuja" ? Mulla on muutamana päivänä ollut sellainen todella kova pistävä kipu vasemmalla ihan rinnan alapuolella. Mietin vain että voisiko se johtua sisäelinten liikkumisesta tai olla ihan närästystä? Yleensä minulla on närästys nimittäin ihan keskellä rintalastaa, ei tuolla rinnan alla...

No sellaista. Nyt täytyy jatkaa hommia. Oikein mukavaa keskiviikkoa kaikille!!

T-76

rv 16+4

Vierailija
16/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupicaialle ONNITTELUT ihanista ultrauutisista :) Vai että flikka ;)

Fiikuna: Synttärionnittelut *ojentaa virtuaaliruusun*

Mitäpäs tänne: No eilen sitten oli masussa enemmän liikehdintää kuin ennen eli pitkin päivää siellä möyrittiin ja illalla isäntäkin sai kokea ensimmäisen muksahduksen :) Mitään hirvittävän voimakkaita nuo liikkeet eivät vieläkään ole vaan sellasia muljauksia/muksahduksia.

Patovahdille rauhoitteluja....Luojan kiitos pääset huomen näkemään ultraan, että siellä se pikkuinen köllii ihan kuten ennenkin :) Ymmärrän kyllä, että hermostuttaa. Itsekin tuossa yhtenä päivänä olin aika hermona, kun ei millään kuulunut masusta mitään (vaikka TIEDÄN sen olevan normaalia). Kyllä ne liikkeet vaan aina rauhoittaa mieltä :)

Mä ajoin unissani moottoripyörällä ison mahan kanssa ja TALVELLA...heh heh :D En meinannut millään päästä pyörän selkään tän masuni kanssa, mutta niin sitä vaan huristeltiin! Toivottavasti mulla nyt ei kuitenkaan talvella ole isoa mahaa...Tai siis ainakaan ens talvena;)

Eilen käytiin isännän kanssa shoppailemassa. Oli ihanaa kävellä kaupungissa ja kaupoissa:) Mä tein ihan hirvittävän suuret ostokset: 3 KORTTIA :D Molempien äideille ja kummilikalle. Ettei ihan hirveesti tuota rahaa palanut. Isäntä osti yhden t-paidan. Käytiin sitten kahdessa lastentarvikeliikkeessä kattelemassa vaunuja ja kaukaloita ja lopputulos sen kaukalon suhteen ehkäpä kuitenkin on ihan tavallinen Britaxin kaukalo:) Isännänkin mielestä siinä Gracon autobabyssa ei ole kovin mukavannäköinen asento lapsella...

Vaunuista: Meillä on oikeestaan nyt 3 vaihtoehtoa: Emmaljungan Cerox Combi tai City Cross pehmeällä tai kovalla kantokopalla, Teutonian yks vastaava malli sekä sitten Brion Nova...Kaikki on samantyylisiä vaunuja. Aikas jännä juttu tuon Brion kanssa hinnan suhteen. Toisessa liikkeessä oli tarjous 620 ¿..sis. kantokopan. Toisessa liikkeessä( ihan tässä meijän nurkilla) sama vaunu tarjouksessa 495¿ !!! Aika HURJA hintaero!!! Tykkään tuosta vaunusta ja kuoseja on kivoja myöskin, ainoa ongelma vaan on koko kasattuna. Saattaa meinaan olla, ettei mahdu meijän autoon :/ Sitten pitää jättää tuo vaihtoehto laskuista pois. Tarvii käydä varmaan tuossa liikkeessä sovittamassa ja kysymässä muutenkin tuosta tarjouksesta. Kun siinä ikkunalla on sellanen yksvärinen tummansininen ja sellasta mä EN haluu eli jos tuo tarjous koskee kuiteskin vaan jotain yhtä tiettyä väriä/mallia....

Ja sitten anoppiin.....Ihan sydämestä riipaisee miten innoissaan hän on tulokkaasta (hyvällä tavalla!!) Mutta: Eilen laittoin viestin, että hän on pessyt ja silittänyt paljon isännän veljen vauvanvaatteita, että saan niistä sitten valikoida. Öööö tuota.....Kun siis ne on kuitenkin 26 vuotta vanhoja vaatteita eivätkä varmasti oikein nykypäivää ja lähelläkään mun makua :/ Mä sanoin isännällekin, että sitten ET mene sanomaan, että tollasia ei kukaan käytä tai muuta vastaavaa. Voin sieltä anopin mieliksi ottaa jonkun yksivärisen(jos niitä on!!). Mutta siis miten nätisti voisi asian ilmaista..?! Todella hankala tilanne sillä anoppi on hyvin herkästi loukkaantuvaa sorttia...Itku on todella herkässä hänellä enkä haluu loukata, mutta....Ymmärtänette mitä ajan takaa?!

Juupelis juu...Täällä odotellaan sitä rakenneultraa johon aikaa on 12 päivää!! Plääh, NIIN kauan vielä tarvii odottaa :(

Mä muuten eilen istutin ensimmäiset 18 orvokkia meitin pihalle :) Kyllä tuli nättiä. Käyn vähän väliä ikkunasta kattomassa miltä näyttävät, heh:) Sanoin miehellekin, että nyt on ensimmäistä kertaa oikein kunnon pihahommavimma päällä. Tekis kauheesti mieli tehdä ja laittaa kukkia sun muita. Niin ihanaa!!

Mut nyt mä jätän teidän rauhaan! Palaillaan taas :)

Viettäkää ihana keskiviikko!

Haliterkuin: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 18+3

Vierailija
17/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eli ultra oli eilen ja kaikki hyvin vauvalla. Sukupuolta en kysynyt, olin näkevinäni harukset levällään mutta kun tarkemmin rupesin katsomaan, että näinkö oikein, niin vetikin polvet eteen ja niin olikin sitten loppuajan, jalat tiukasti koukussa =) Mutta syksyllähän sen saa tietää, kumpi on. Hyvä näin, molemmat halutaan pitää yllätyksenä sukupuoli. Istukka oli mulla liian alhaalla, ja kohdunsuun laidoilla, sitä ultraavat uudestaan sitten loppukesästä. Jospa tuo siitä nousisi ylemmäs. Harmitti vain kun mies ei päässyt mukaan. Vauva näkyi nyt kuitenkin paljon paljon paremmin kun np-ultrassa. Vilkuttelikin ahkerasti, nauratti kun sitä istukkaa koitti täti ultrata, niin koko ajan käsi nousi kuvaan. Sormia ainakin on viisi ja hyvin heiluvat =)

Jeni kirjoitti anoppinsa säästämistä vaatteista. Jos vaatteet ovat miehesi pikkuveljellä ainoastaan olleita, niin voisit kysyä anopilta, että eikö ne kannattais säilyttää miehen veljen lapsille, he saattaisivat haluta käyttää niitä. Noin anoppi ei loukkaantuisi, kun ajattelisi teidän tykkäävän vaatteista, mutta ajattelevan että jos veli haluaa ne. Minä itse tykkään hurjasti vanhoista frotee-potkareista ym, innolla odotan että saan tämänkin vauvan niillä vaatettaa =) Meillä on miun vanhoja ja mun serkkujen vanhoja. Ihanan pehmeitä, ja värikkäitä! Harmi vain, että rupeavat tietysti olemaan jo turhankin kuluneita, mutta ihmeen kestäviä ovat olleet! Korkeintaan vetoketjun vedin on irronnut, mutta saumat ehjiä ja värit kirkkaita. Polvista vain kuluneita isommat koot. En usko että tän päivän vaatteet kestäis samaa. Ja kiva on katsella kuvia, joissa mulla on samat vaatteet, jotka on omalla vauvallakin =) Mutta eihän niistä kaikki tykkää, eikä tarviikkaan! Itse tiedän tyrkyttäväni omien lasteni vaatteita aikanaan heidän lapsiensa pidettäväksi, ne vaatteet säilyy varmaan aina musta ihanina. Kun vaan sitten muistaisi että omat lapset puolisoineen ei välttämättä näe asiaa samoin =)

Aurinkoista päivää kaikille!

T:Hinpu 18+4

Vierailija
18/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minäkin tänne nyt jotain saan joskus laitettua,olen nykyään niin uupunut että huh..:( Terveydenhoitaja tykkäs että pitäis käydä ostaan rautatableteja jos se vaikka auttas.Eilisellä neuvolakäynnillä hb oli 131 eli lähtöarvoissa mutta th mielestä nykyään ravintoterapeutit sanovat ja suosittelevat että otettais puolenvälin jälkeen lisärautaa ja siihen rautaan oli lisätty jotain vitamiinejakin, oli nimeltään Matrifolin..Onko jollekkin muullekki sanottu näin ja ottaako joku muukin tuota?

Painoa oli tullu +150g vk,eli nyt ollaan taas lähtöpainossa kun kerkesin laihtua alussa muutaman kilon..Onneksi ei ole vielä tullu paljoa ja ei tulekkaan,edellisissä raskauksissa on tullu jo tähän mennessä 10kg!Kohta olis sokerirasituskin, tai no rv 27 vasta..:/ Hyi olkoon..

Vauvan syke oli 140 luokkaa koko ajan,ja th kyseli että kumpiko tulossa tiedetäänkö? Sanoin että tyttö.Sitten se alko paasaamaan sitä etten kovin paljoa luottas siihen että voi ihan hyvin olla poikakin kun meillä nuita poikia ennestäänkin jo nuin monta,etten sitten pety jne..

Tuntuu niin uskomattomalta ettei kukaan meinaa uskoa sitä että meille tulis tyttö vaan kaikki tutut ja ystävät sanovat että ei kannate uskoa noihin ultriiin jne..

Kuopuksen kummitätikin tuumasi että " mitä tyttökö,teille,ei kai.." Yritä siinä sitten olla iloinen jostain kun kaikki tyrmää heti..Meillähän se rakenneultra oli kunnan puolelta 4d ultra,aikaisemman vauvan sairauden takia ja ultrauksen teki erikoislääkäri,eli kai lääkärikin nyt tietää että mitä puhuu.Kun hänkin sanoi että tyttöhän tämä on jne..Ja jotenkin itestäkin tuntuu että eiköhän ne pojat jutut ois näkyny kun edellisessä raskaudessa näkyivät jo rv13+ ja varmistui 18+ ja nyt ultran aikaan oli rv 18+4..

Varasin kuitenkin uuden ajan ja nyt yksityiselle rv26 jotta katotaan niitä rakenteita ja sukupuolta uudelleen kun alkoi niin epäilyttään että jos epäillään ettei se sukupuoli näkyisi niin näkyikö nuilla viikoilla ne rakenteetkaan sitten niin kuin pitäisi ees tuossa 4d ultrassa..Maksaahan se mutta oman mielenrauhan vuoksi..

Me joudutaan ostaan uusi turvakaukalo pikkuselle ja päädyttiin nimen omaan gracon autobabyyn,sen jalustan vuoksi kun siihen saa lyhyet turvavyöt laitettua niin saadaan se meidän takapenkille ja kuopus saa olla vielä omassa istuimessaan selkä meno suuntaan etupenkillä..Enkä osta sisaristuinta vaan ajattelin pärjätä seisomatelineellä ja pulkalla talvella,ei mennä mitään hirveän pitkiä matkoja koskaan vaunuilla, niin näin pärjätään hyvin:) Hoitotason uuden jo ostinkin 2 vk sitten,ikean diktad:n ja sit pitäis vielä ostaa uus sitterikin,haluan sellasen 1-2-3 sitterin..Mutta katotaan nyt,onhan tässä vielä aikaa miettiä..

No niin,nyt täytyy lähteä syöttään kuopusta ja hakemaan kakkonen kaverilta heti kun esikoinen tullu koulusta,ja sitten ostaan lapsille kesävaatteita.

Mulla menee noi rv vieläkin miten sattuu,neuvolan ja ultrauksen tehneen lääkärin mielestä mulla ois rv 19+5 ja kuitenkin la on 5.10 eli eikö mulla pitäis olla rv sitten..hmm..mitä..?En tiedä,mutta mennään niin kuin neuvolassa sanotaan ja ollaan koko aika sekasin rv:)

jemin79 rv ? kai 19+5

Vierailija
19/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa, että sulle on nyt annettu sellanen kuva monelta taholta, ettei siihen ultraan voi luottaa :( Kyllä mä sinuna luottaisin! Mutta toki saat sitten lopullisen varmistuksen mennessäsi siihen rv26 ultraan. Meillä vauvalla oli kans syke 140 ja terkkarin mielestä hyvin " naismainen" ;) Mulla on täysin tyttöolo (tosin esikoista odottelen) ja odotan innolla rakenneultraa ja 4D:tä, jolloin saadaan sukupuoleen varmennusta.

Tuosta LA:sta ja viikoista niin mulla on LA 8.10 ja viikkoja nyt 18+3 eli olisit sen mukaan 3 päivää edellä mua elikkä viikkoja olisi 18+6 :)

Me kans mietittiin tuota Gracon autobabyä, mutta hylättiin se sitten kuitenkin. Todettiin, että auton hantin penkki tarvisi vetää suhteettoman eteen ja että istuimessa on suhteellisen pysty asento vauvalla verrattuna muihin kaukaloihin. Päädytään nyt sitte ehkäpä Britaxin ihan normaalikiinnitteiseen kaukaloon:) Itse olin todella innostunut tuosta jalustasysteemistä sillä saahan sen kyllä tosi näppärästi siitä irti ja taas takas.

Ei nyt muuta...

Terkuin: Je_Ni

Vierailija
20/35 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin Patovahdille omia kokemuksia esikoisen liikkeiden häviämisestä. Aloin tuntea liikkeet silloin noin rv17-18 ja rv21 tasan liikkeet katosivat yli vuorokaudeksi kokonaan. Kävin tk:ssa lääkärissä ja lääkäri ei olevinaan löytänyt silloin edes sykettä, vaikka itse ja mies olimme sen kuulevinammekin ihan selkeästi. Lähetti sitten meidät sairaalaan ja lähetteessä oli, että sikiö kuollut. No siellä sitten päivystyksessä sun muussa odoteltiin reilu tunti kunnes päivystävä gynekologi ennätti tulla tekemään ultraa. Kovasti varoitteli meitä, että tilanne voi olla huono, mutta kun laitteen laittoi mahalle alkoi nauraa, että täällä on asiat erittäin hyvin! Oli vain kääntynyt ylösalaisin ja jalat selkään päin. Potki siis jonnekin sellaiseen kohtaan ettei kuulema voi mitenkään tuntea sen kokoisen liikkeitä sinne. Samalla epäilimme miehen kanssa nähneemme hänellä vehkeet jalkojen välissä, mutta kun emme mitään eksperttejä ole noissa ultrakuvien tulkinnassa, niin ei sitten uskottu näkemäämme. Joten, josko sinullakin tosiaan on tilanne sitten tuo samankaltainen? Minulla oli silloin myös istukka etuseinässä. Ja sanottiin, että rv21 ei vielä edes ole syytä seurata niitä säännöllisiä liikkeitäkään. Tiedä sitten onko käytäntö muuttunut jotenkin siitä kolmen vuoden takaisesta.

Nyt tästä vauvasta minulla ei ole mitään havaintoja liikkeistä. Istukka taasen kuitenkin etuseinässä eikä keskellä ylhäällä, kuten aiemmin sanottiin. Yhden varman liikkeen tunsin viimeksi ultrassa käydessä, kun painettiin sillä laitteella hieman enempi mahaa ja liikahti samaan aikaan. Tosin olen ajatellut, että muutaman viikon voin vielä odotella ihan rauhassa, loppukuisia kun olen.

Seksistä oli puhetta, meillä onneksi mies ei ole oikeastaan koskaan valittanut puutteesta tai seksin vähyydestä. Tosin syy lienee hänessä, kun ei ole oikeastaan koskaan kotona! ;-> Meillä nyt ei kyllä oikeastaan ole milloinkaan edes mitään tiettyä suoritusmäärää tai sellaista mietitty. Joskus tästä hänelle puhuin, mutta hän sitten vain kuittasi, että hän ei ole koskaan kalenterin kanssa tottunut tekemään asioita... No se on sitten jäänyt ja kun ei kerta suuremmin kumpaakaan häiritse, niin ei kehtaa ongelmaa tehdä. Niitä tuntuu muutenkin parisuhteessa olevan, ainakin meillä aina välistä...

Sitten vielä siitä vauvan sukupuoli-asiasta, päätettiin silloin esikoisesta ihan ensin kysyä kumpi tulossa, mutta kun sanoivat ettei sitä kerrota (johtuu ilmeisesti riskiraskaudesta) niin oli tyytyminen odotteluun. Tosin ihan kiva ylläri oli sitten synnytyksessä. Mies oli jo ekassa ultrassa varpaat nähtyään ihan varma, että on poika. Minä taas koko ajan olin sitä mieltä, että tyttö tulee. Nytkään ei sukupuolta kysytä, kun ei sitä sitten kuitenkaan kerrota. Minulla tällä kertaa tunne pojasta, mutta mies epäilee hieman tyttöä... Se kiinalainen kalenteri ennusti esikoisen oikein ja nytkin sen mukaan olis poika tulossa. TOSIN voi olla niin, että minä aina tunnen juuri ristiin. Sillä nyt ei sitten kyllä oikeastaan ole mitään merkitystä. Kunhan jompi kumpi tulee!! Ja toivottavasti terveenä.

Onko muut huomanneet, että autoilu aiheuttaisi supistuksia? Minulla on nyt autoilu pannassa, kun koko ajan sitten supistaa. Ei kipeästi, mutta kuitenkin. Se oli outoa huomata, että seksi ei muuten aiheuttanu suppareita ollenkaan. Taitaa olla jotenkin umpikiero savolainen tämä minun kroppa!

Niin ja onnittelut utrassa käyneille ja sukupuolen nähneille! Sekä synttärisankarille! Nimimerkkejä en muista, anteeksi!

tikru ja Agentti 15+4