Minkälaisekai se alap*ä oikeasti menee juuri synnytyksen jälkeen?
En tarkoita provota tai mitään, mutta vastaan vaan sattui ihan kauheita kuvia.
Suunnitellaan siis miehen kanssa nyt perheenlisäystä ja eksyin sivuille joissa esitettiin aika suoraan miltä se alapää näyttää juuri synnyttäneenä.
Eli sellainen ulos työntynyt sinipunainen pahkura, jumalattoman kokoinen sellainen vieläpä.
Siihen tyssäsi minun haluni lisääntyä ennenkuin sektio on mahdollinen kaikille sen haluaville.
Ja tämä ei ole alatie vs. sektio-synnytys keskustelu, vaan haluan raa'an rehellisiä vastauksia. Miltä se näyttää ja miltä se tuntuu?
En halua tähän ketjuun "kyllä siitä palautuu" - vastauksia, enkä että sektion tahtovat ovat raukkiksia ja luonnosta vieraantuneita.
Pidetään siis keskustelu asiallisena ja aiheeseen liittyvänä.
Kommentit (332)
No itse en ole katsonut. Olen siis säästynyt traumoilta. Vessassa olen käynyt synnytyksen jälkeisinä päivinä varovasti ja paperilla painellen. Alapesut joka kerta.
Eihän sitä kenenkään tarvitse katsoa jos ei halua? Kyllä se hoitohenkilökunta tarkistaa uskaltaako esim repeämien puolesta kotiuttaa
Muistuttaa ihan sateen hakkaamaa lehmänpaskaa.
Pilallehan se meni.
Kannustan kaikkia vaatimaan sektion, mikäli lisääntyä haluavat.
Oma seksielämä meni synnytyksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
No itse en ole katsonut. Olen siis säästynyt traumoilta. Vessassa olen käynyt synnytyksen jälkeisinä päivinä varovasti ja paperilla painellen. Alapesut joka kerta.
Eihän sitä kenenkään tarvitse katsoa jos ei halua? Kyllä se hoitohenkilökunta tarkistaa uskaltaako esim repeämien puolesta kotiuttaa
Näistä puhutaan liian vähän. Siksi kyselenkin.
Seksi&pidätyskyky ovat äärimmäisen tärkeitä minulle. Joku taas provosoituu, mutta niin on myös alapään ulkonäkö.
Ap
Missä semmosia kuvia on?
Itse valitsisin section jos olisin tiennyt mitä itselle käy. Tehty 2 laskeumaleikkausta (etu- ja takaseinämä) ja vielä korjataan virtsaputkea. Olen 4 lasta synnyttänyt alakautta. Viimeisestä olisin saanut sektion ihan pelon takia mutta päätin synnyttää alakautta ja korjauttaa sitten. Nyt on ihan ok näköinen mutta eihän se nyt tietenkään siltä näytä miltä ennen lapsia. Tosin ei haittaa kun ihan siisti on nytkin.
Mulla huono tuuri ja huono kudostyyppi. Kysele äidiltäsi jos mahdollista kuinka hänen kävi synnytyksessä. Siinä vähän osviittaa tulevasta.
Toki ei kaikille käy näin muttei sitä etukäteen voi tietää.
Minä en huomaa mitään eroa. Olen synnyttänyt yhden lapsen alateitse.
Jos alapäästä roikkuu jotain sinipunertavaa, ihmisellä joku paha laskeuma ja sellaiset hoidetaan leikkauksella täällä Suomessa.
Jyrän alle jäänyt, epämääräinen kasa kudosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä puhutaan liian vähän. Siksi kyselenkin.
Seksi&pidätyskyky ovat äärimmäisen tärkeitä minulle. Joku taas provosoituu, mutta niin on myös alapään ulkonäkö.
Ap
Siis ulkonäkö on tärkeä.
Ap
Mitä väliä sillä alapään ulkonäöllä on juuri synnytyksen jälkeen? Mitä merkitystä sillä on? Sitä ei kukaan muu katso kuin kätilö ja tarvittaessa lääkäri. Kun ei se tosiaankaan jää sen näköiseksi kuin tuntien-vuorokauden-parin vuorokauden ajaksi.
Mikä tahansa kohta ihmisestä joka on joutunut venytykseen, revennyt tai leikattu on hurjan näköinen muutaman vuorokauden ajan.
Ja tiedän siis ettet tätä kysynytkään. Kysymykseesi vastaan että en todellakaan tiedä. Olen synnyttänyt neljä lasta alateitse enkä todellakaan tiedä miltä alapää näyttää juuri synnytyksen jälkeen. Ei ole tullut pieneen mieleenikään että olisin sitä ruvennut jotenkin tarkastelemaan. Kyllä siinä synnytyksen jälkeen maailma pyörii aika lailla sen vauvan eikä oman p*llun ympärillä.
No se venyy enemmän tai vähemmän. Jos ei veny, ni jostain repeää
Ei kuule tullut mieleenkään katsoa. Oli varmaan runneltu, verinen ja tikattu. Tuli 13 tikkiä.
Pidin vain hyvin hygieniasta huolta ja odottelin että jälkivuoto loppuu. Ja oikeasti ihan parani ennalleen ja hyvin toimii.
Ja tein vielä 2.kin lapsen.
Kyllä vauriota otti. Repesi peräuoleen asti, sfinkterruptuura, pidätyskyky pysyvästi heikentyi. Lisäksi laskeuma ja (vaikkei alapäähän liity) paha vatsalihaserkauma.
Mutta näillä mennään, kolme lastani ovat niin ihanat että tekisin saman uudestaan!
Kuinka kauan se on jyrätyn näköinen sen synnytyksen jälkeen? Puhutaanko nyt kuitenkin vaan parista viikosta?
Se näyttää 1-2 vko raatteentien sotatantereelta, sit noin 1 kk semipahalta, ja jälkitarkastuksessa kutakuinkin normaalilta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä alapään ulkonäöllä on juuri synnytyksen jälkeen? Mitä merkitystä sillä on? Sitä ei kukaan muu katso kuin kätilö ja tarvittaessa lääkäri. Kun ei se tosiaankaan jää sen näköiseksi kuin tuntien-vuorokauden-parin vuorokauden ajaksi.
Mikä tahansa kohta ihmisestä joka on joutunut venytykseen, revennyt tai leikattu on hurjan näköinen muutaman vuorokauden ajan.
Ja tiedän siis ettet tätä kysynytkään. Kysymykseesi vastaan että en todellakaan tiedä. Olen synnyttänyt neljä lasta alateitse enkä todellakaan tiedä miltä alapää näyttää juuri synnytyksen jälkeen. Ei ole tullut pieneen mieleenikään että olisin sitä ruvennut jotenkin tarkastelemaan. Kyllä siinä synnytyksen jälkeen maailma pyörii aika lailla sen vauvan eikä oman p*llun ympärillä.
Ja lisättäköön vielä että mulla ei ole synnytyksistä jäänyt mitään vaivoja, laskeumia, pidätyskyvyttömyyttä, kipuja tai alapään ulkonäköönkään mitään poikkeavaa.
T: 12
En katsonut, mielenterveys siinä olisi mennyt. Parannuttuaan ulkoisesti jäi hyväksi, sisältä eri juttu. Vaadi sektio, hyvä nainen, kyllä sen saa kun on tarpeeksi periksiantamaton. Jos miehet synnyttäisivät, sektio olisi yhtä automaattinen kuin nielurisaleikkaus. Ei meidän tarvitse sietää tätä enää, kun muitakin vaihtoehtoja on.
Vierailija kirjoitti:
Se näyttää 1-2 vko raatteentien sotatantereelta, sit noin 1 kk semipahalta, ja jälkitarkastuksessa kutakuinkin normaalilta.
Jotakuinkin näin. Joku paranee vähän nopeammin, joku vähän hitaammin.
Ydinpommin jäljiltä.