Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisekai se alap*ä oikeasti menee juuri synnytyksen jälkeen?

Vierailija
20.11.2018 |

En tarkoita provota tai mitään, mutta vastaan vaan sattui ihan kauheita kuvia.
Suunnitellaan siis miehen kanssa nyt perheenlisäystä ja eksyin sivuille joissa esitettiin aika suoraan miltä se alapää näyttää juuri synnyttäneenä.
Eli sellainen ulos työntynyt sinipunainen pahkura, jumalattoman kokoinen sellainen vieläpä.
Siihen tyssäsi minun haluni lisääntyä ennenkuin sektio on mahdollinen kaikille sen haluaville.
Ja tämä ei ole alatie vs. sektio-synnytys keskustelu, vaan haluan raa'an rehellisiä vastauksia. Miltä se näyttää ja miltä se tuntuu?
En halua tähän ketjuun "kyllä siitä palautuu" - vastauksia, enkä että sektion tahtovat ovat raukkiksia ja luonnosta vieraantuneita.
Pidetään siis keskustelu asiallisena ja aiheeseen liittyvänä.

Kommentit (334)

Vierailija
21/334 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verevä, punaisempi ja turpeampi kuin tavallisesti ja musta luola  avoimempana kuin tavallisesti. Kuukauden päästä näytti jo siltä, että ei voi ulkonäöstä nähdä, että on synnyttänyt. Luolan suu levossa sormenpään kokoinen.

Vierailija
22/334 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä alapään ulkonäöllä on juuri synnytyksen jälkeen? Mitä merkitystä sillä on? Sitä ei kukaan muu katso kuin kätilö ja tarvittaessa lääkäri. Kun ei se tosiaankaan jää sen näköiseksi kuin tuntien-vuorokauden-parin vuorokauden ajaksi.

Mikä tahansa kohta ihmisestä joka on joutunut venytykseen, revennyt tai leikattu on hurjan näköinen muutaman vuorokauden ajan.

Ja tiedän siis ettet tätä kysynytkään. Kysymykseesi vastaan että en todellakaan tiedä. Olen synnyttänyt neljä lasta alateitse enkä todellakaan tiedä miltä alapää näyttää juuri synnytyksen jälkeen. Ei ole tullut pieneen mieleenikään että olisin sitä ruvennut jotenkin tarkastelemaan. Kyllä siinä synnytyksen jälkeen maailma pyörii aika lailla sen vauvan eikä oman p*llun ympärillä.

Ja lisättäköön vielä että mulla ei ole synnytyksistä jäänyt mitään vaivoja, laskeumia, pidätyskyvyttömyyttä, kipuja tai alapään ulkonäköönkään mitään poikkeavaa.

T: 12

Sain paniikkikohtauksen jo sormeen tulleesta haavasta, joka hieman ulkoni.

Olisi ihan karseaa ajatella että alapäässä olisi jotain samantapaista :(

Mutta ennenkaikkea haluan tietää miltä se tuntuu, kun kerta niitä jääsiteitäkin annetaan synnärillä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/334 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten pitäisi sanoa, jos ei saa sanoa, että kyllä se palautuu? Tikeillä koristeltu juuri äärimmilleen venytetty naisen alapää tuskin on mikään kovin kaunis näky, mutta se kuitenkin palautuu. Jos kerran aloittaja on nähnyt kuvia, niin hänhän jo tietää miltä paikat näyttävät synnytyksen jälkeen. Itselläni on kolme synnytystä takana ja viimeksi, kun näytin alapääni lääkärille, hän kysyi paikkoja katsellessaan, että onko synnytyksiä.

Vierailija
24/334 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katsonut, mielenterveys siinä olisi mennyt. Parannuttuaan ulkoisesti jäi hyväksi, sisältä eri juttu. Vaadi sektio, hyvä nainen, kyllä sen saa kun on tarpeeksi periksiantamaton. Jos miehet synnyttäisivät, sektio olisi yhtä automaattinen kuin nielurisaleikkaus. Ei meidän tarvitse sietää tätä enää, kun muitakin vaihtoehtoja on.

Kiitos tsempistä! Kyllä todellakin vaadin, mikäli raskaudun.

On se kumma kun #meetoo aikakautena nainen ei saa tästä itse päättää...

Veikkauksia, kuinka monta vuotta menee ennenkuin tähän herätään :D

Ap

Vierailija
25/334 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katsonut, mielenterveys siinä olisi mennyt. Parannuttuaan ulkoisesti jäi hyväksi, sisältä eri juttu. Vaadi sektio, hyvä nainen, kyllä sen saa kun on tarpeeksi periksiantamaton. Jos miehet synnyttäisivät, sektio olisi yhtä automaattinen kuin nielurisaleikkaus. Ei meidän tarvitse sietää tätä enää, kun muitakin vaihtoehtoja on.

Tottakai tehtås sektio, jos mies synnyttäs vai mistä sie meinasit, että se vauva tulis ulos?

Vierailija
26/334 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on samanlainen ku ennen synnytystä.

Vierailija
27/334 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä alapään ulkonäöllä on juuri synnytyksen jälkeen? Mitä merkitystä sillä on? Sitä ei kukaan muu katso kuin kätilö ja tarvittaessa lääkäri. Kun ei se tosiaankaan jää sen näköiseksi kuin tuntien-vuorokauden-parin vuorokauden ajaksi.

Mikä tahansa kohta ihmisestä joka on joutunut venytykseen, revennyt tai leikattu on hurjan näköinen muutaman vuorokauden ajan.

Ja tiedän siis ettet tätä kysynytkään. Kysymykseesi vastaan että en todellakaan tiedä. Olen synnyttänyt neljä lasta alateitse enkä todellakaan tiedä miltä alapää näyttää juuri synnytyksen jälkeen. Ei ole tullut pieneen mieleenikään että olisin sitä ruvennut jotenkin tarkastelemaan. Kyllä siinä synnytyksen jälkeen maailma pyörii aika lailla sen vauvan eikä oman p*llun ympärillä.

Ja lisättäköön vielä että mulla ei ole synnytyksistä jäänyt mitään vaivoja, laskeumia, pidätyskyvyttömyyttä, kipuja tai alapään ulkonäköönkään mitään poikkeavaa.

T: 12

Ehkä siksi sinun maailma ei pyörinytkään sen p***un ympärillä kun selvisit vaurioitta.

Kyllä minun maailma pyöri. Onneksi laskeumat on korjattu ja kohta myös virtsaputki!

Vierailija
28/334 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaksi pahaa komplikaatisynnytystä ja toinen oli sektio. Sektiossa meni KAIKKI pieleen. Puudutus epäonnistui rajusti - tunto olikin päällä osittain ja siinä vaiheessa kun vatsaa leikattiin auki, ei voinut hätänukuttaa, vasta sittn voitiin kun lsosi otettiin ulos. Sitten sain heräämössä allergisen reaktion. Seuraavaksi tikattu haava alkoi vuotaa vatsaonteloon. Piti avata uudestaan. Seuraavaksi se tulehtui ja antibioottitippaan.

Ongelmat jatkuivat kun mikään kipulääke ei vienyt järkyttävää kipua, ei edes suonensisäiset auttaneet. Monta päivää tuskaa enkä voinut liikkua. Liikkumattomuuden takia tuli kipeät kiinnikkeet.

Kun pääsin 1,5 vkon päästä kotiin, meni monta kuukautta ennenkuin edes yhtään pystyi urheilemaan. Arvesta tuli ruma. Vatsalihasten alaosasta hävisi tunto.

Ei mulla muuta kuin että seltio ei AINA ole onnistumisen riemuvoitto.

Vierailija
29/334 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten pitäisi sanoa, jos ei saa sanoa, että kyllä se palautuu? Tikeillä koristeltu juuri äärimmilleen venytetty naisen alapää tuskin on mikään kovin kaunis näky, mutta se kuitenkin palautuu. Jos kerran aloittaja on nähnyt kuvia, niin hänhän jo tietää miltä paikat näyttävät synnytyksen jälkeen. Itselläni on kolme synnytystä takana ja viimeksi, kun näytin alapääni lääkärille, hän kysyi paikkoja katsellessaan, että onko synnytyksiä.

Siksi olenkin tässä kysellyt että miltä se tuntuu. Kipu asteikolla 1-10, mihin niitä kääsiteitä tarvitaan jos kerta palautuu melkein heti. Ja millaista se kipu on?

Ap

Vierailija
30/334 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua.. enpä taida synnyttää ikinä.

N25

Vierailija
31/334 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kurkistanut synnytyksen jälkeen, mutta eiköhän se ollut samaa luokkaa kuin olisi saanut pahasti turpaansa. Näin parin vuoden jälkeen sitä ei aattele tai huomaa. 

Alkuun alapää synnytyksen jälkeen on kipeä, mutta huomaathan, että kukaan ei tiedä etukäteen että millaisin vaurioin mennään. Olemme yksilöitä ja synnytys on hyvin yksilöllinen tilanne. Mä olin 35-vuotias tavallisen pulska ensisynnyttäjä ja mulla synnytys sujui hyvin, koska oli pienikokoinen vauva, ponnistukset menivät hyvin ja vauva tuli vauhdilla ulos. Ei laitettu kuin muutama tikki, tarkkaa määrää en muista mutta ei niitä paljoa laitettu.

Seksi tuntui synnytyksen jälkeen alussa vähän kuin olisi ekaa kertaa hommissa ja alussa liukkari oli tarpeen, mutta siitä se taas, sanoisin että ei ole pelkoa nautinnon menettämisestä vaan päinvastoin. Pidätysasioissa lihasjumppa on tarpeen iän myötä, olipa synnyttänyt tai ei.

Vierailija
32/334 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsellut alapäätäni heti synnytysten jälkeen, kolme olen synnyttänyt luonnollisesti. Nyt näyttää ihan samalta mitä ennen lapsia, mutta eipä se mitään kaunotar silloinkaan ollut. Jumpalla on lihakset kuosissa, urheilen paljon ja erilaisia keskivartaloa tukevia lajeja. Niin... ja otan työssäni papa-kokeita ja enpä kyllä ole koskaan nähnyt mitään pilalle räjähtänyttä toosaa ja ottanut sekä synnyttäneitä että synnyttämättömiltä, nuorilta ja vanhoilta.

Vierailija
33/334 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut kaksi pahaa komplikaatisynnytystä ja toinen oli sektio. Sektiossa meni KAIKKI pieleen. Puudutus epäonnistui rajusti - tunto olikin päällä osittain ja siinä vaiheessa kun vatsaa leikattiin auki, ei voinut hätänukuttaa, vasta sittn voitiin kun lsosi otettiin ulos. Sitten sain heräämössä allergisen reaktion. Seuraavaksi tikattu haava alkoi vuotaa vatsaonteloon. Piti avata uudestaan. Seuraavaksi se tulehtui ja antibioottitippaan.

Ongelmat jatkuivat kun mikään kipulääke ei vienyt järkyttävää kipua, ei edes suonensisäiset auttaneet. Monta päivää tuskaa enkä voinut liikkua. Liikkumattomuuden takia tuli kipeät kiinnikkeet.

Kun pääsin 1,5 vkon päästä kotiin, meni monta kuukautta ennenkuin edes yhtään pystyi urheilemaan. Arvesta tuli ruma. Vatsalihasten alaosasta hävisi tunto.

Ei mulla muuta kuin että seltio ei AINA ole onnistumisen riemuvoitto.

Kyllä otan mielummin jopa sektion riskit kuin alatie synnytyksen.

Ap

Vierailija
34/334 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee ihan *itun sörsselsöniksi, älkää synnyttäkö.

Vierailija
35/334 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan jäädä velaksi...

Kauhean negatiivinen suhtautuminen monella sektioon.

Ap

Vierailija
36/334 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.

Ei kannata lisääntyä jos sua huolestuttaa alapääsi ulkonäkö.

Itse olin kyllä enemmän huolissani siitä, että onko lapsi terve yms.

Raskaus voi mennä hyvin, mutta esim napanuora voi olla vauvan kaulanympärillä tai synnytys voi pitkittyä eri syistä.

Vauva on se tärkein, mutta joillekin on se alapään ulkonäkö😂

Miten noin epäkypsä ihminen voisi kasvattaa esim. vammaisen lapsen?

Älä hanki lasta - hanki koira.

Vierailija
37/334 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan jäädä velaksi...

Ap

Suosittelen. Päivääkään en ole katunut.

N40

Vierailija
38/334 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan jäädä velaksi...

Ap

Hanki sektio yksityiseltä puolelta. En tiedä paljonko se maksaa. Tietääkö kukaan paljonko leikkaussalihenkilökunta ja leikkaussalin vuokra on? Riittääkö 20 000 e?

Ei verorahoilla pissiksille sektiota.

Vierailija
39/334 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme synnytystä alateitse. Ei paljon alapään ulkonäkö huoleta - on muutakin sisältöä elämässä.

Vierailija
40/334 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan jäädä velaksi...

Ap

Niin, no sektio on ISO leikkaus, jossa mennään vatsanpeitteiden läpi. Ei se ole mikään pikkujuttu. Mulla on usealla kaverilla mennyt sektio hyvin ja muutamalla päin helvettiä. Harvinaistahan se on, että menee huonosti, mutta koskaan ei voi olla varma. Siksi sektiota ei myönnetä liukuhihnalta. Toisekseen sektio on yhteiskunnalle kallis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi