Työpaikkakiusaus
Minne työpaikkakiusaamisesta voi ilmoittaa? Esimiehelle on jo kerrottu, mutta hän ei saa sitä loppumaan. En kuulu liittoon.
Kommentit (28)
Työterveys, luottamusmies, yhden yli esimiehen periaate, keskustelu kiusaajan kanssa.
Työsuojeluvaltuutetulle. Työsuojelu valvoo kaikkien etuja, ei pelkästään liittoon kuuluvien. TSV tietää, miten asian voi viedä eteenpäin.
Jokaisella työpaikalla pitäisi olla toimintamalli, jota tulee noudattaa esim kiusaamistapauksissa. Ohjestus löytyy yleensä intranetistä, sosiaalitiloista ja esimieheltä.
Kinkkukiusaus. Kelle voi ilmoittaa? Sitä on liikaa.
Vähän riippuu kuinka iso organisaatio teillä on. Esimiehen esimiehelle. HR-päällikölle. Toimitusjohtajalle.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella työpaikalla pitäisi olla toimintamalli, jota tulee noudattaa esim kiusaamistapauksissa. Ohjestus löytyy yleensä intranetistä, sosiaalitiloista ja esimieheltä.
Alle 10 hengen työpaikoilla ei edes tarvi olla. Alle 20 hengen työpaikoilla useinkaan ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Sä oot niin hauska!
Joku huomautti, kun teet toistuvasti samat virheet, olet myöhässä ja puhut selän takana pahaa muista ja syytät kiusaamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä oot niin hauska!
Myös sinun mielipiteesi itse aiheeseen jäi vähän epäselväksi.
Kiusatut on yleensä tosikkoja, joita kukaan ei ota tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä oot niin hauska!
Lueppa itsekin otsikko. Siinä puhutaan juurikin kiusauksesta, ei kiusaamisesta. Aloittajan muutkin työelämäntaidot samalla tasolla ja tästä on huomautettu?
Vierailija kirjoitti:
Lisäsit itse tuon viimeisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä oot niin hauska!
Jep, kiusaamaan kiusaamista käsittelemään ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Joku huomautti, kun teet toistuvasti samat virheet, olet myöhässä ja puhut selän takana pahaa muista ja syytät kiusaamisesta?
Tarkoitan mustamaalaamista ja aiheetonta syyttelyä. Eräs "työkaveri" on päättänyt, että olen laiska, koska kieltäydyn tekemästä hänen töitään, joiden tekemiseen minun valtuuteni eivät edes riittäisi.
Meidän työpaikalla kiusaus on yleensä lohesta tai kinkusta.
Esimiehen esimiehelle.
Isommilla työnantajilla on yleensä myös joku häirintäyhdyshenkilö, johon voi ottaa yhteyttä ja joka tuntee proseduurit ja menettelytavat. Tämä on viisain tie. Pienillä työnantajilla ei välttis ole, eikä ehkä ole esimiehen esimiestäkään. Silloin voi olla, että mitään ei ole tehtävissä. Sun täytyy irtisanoutua. Siitä johtuvat tilapäiset taloudeelliset ongelmat on pienempiä kuin ne, joihin joudut jos jäät kiusattavaksi.