Miellyttävin pääkaupunkiseudulla sijaitseva kauppakeskus?
Onko se sinua lähin?
Entä onko ehkä kauempana sijaitsevaa kauppakeskusta, jossa käyt joskus, koska siellä on kaikista miellyttävintä asioida?
TOP 3?
Kyllä av-tietää
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Redi olisi alle 10 minuutin kävelymatkan päässä, mutten pitänyt sen sokkeloisuudesta yhtään. Yleensä käyn Kampissa ja jos ei jotain keskustasta löydy, menen Itikseen. Minua kun ei ulkomaalaiset pelota.
Ei minuakaan. V*tuttaa ainoastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumbo, riittävän suuri ja siisti, paljon vaatekauppoja ja isot marketit. Toki jos ei olisi autoa, en siellä tulisi juuri käyneeksi.
Jumbo tuntuu suunnitellun pelkästään autoilijoille, sillä jos sinne yrittää suunnistaa julkisilla saa kävellä loputtomalta tuntuvien pysäköintialueiden läpi autoja varoen ennen kuin löytää sisäänkäynnin.
Sama poistuessa. Kerran meinasi loppua kärsivällisyys kun kaikki hissit tuntui vievän aina vaan uuteen pysäköintikerrokseen eikä missään ollut suoraa uloskäyntiä. Lopulta oli pakko puikkelehtia samaa reittiä autojen kanssa ajoliuskaa ulos parkkihallista. Ei ole sen jälkeen julkisilla iikennevälineillä käynti ko. paikassa houkuttanut.
Minä olen käynyt Jumbossa vain pari kertaa, jos olen ystävän kyydissä autolla päässyt. Se on vaikuttanut ihan kivalta, mutta olen just pelännyt, että julkisilla mennessä olisi hankalaa. Sinun kuvauksen perusteella en ainakaan saanut intoa lähteä kokeilemaan.
Oma suosikkini on Itis, koska pääsen sinne helpoiten ja siellä on askartelu- ja kangaskaupat. Ne kaksi pitää olla, jotta minut saa kauppakeskuksen kävijäksi.
Mä oon aina tykänny Jumbosta. Löytyy isot ruokakaupat, Stocka, kaikki perusputiikit, Flamingossa leffateatteri... Viihtyisä paikka ja pääsen sinne autolla 20 minuutissa :-)
Selloa selkeämpää en tiedä. Myös kirjasto ja musiikkisali.
Jumbo/Flamingo on selkein. Ajat siihen yhteen kohtaan parkkihallia, niin sulla on Prisma ja Cittari. Toinen vaihtoehto on ajaa sinne "stockan päätyyn", eli siellä on stocka, dressman ja mitä vaateliikkeitä siellä nyt onkaan. Sitten jos taas tulee hemmotteluun, niin se on se Flamingon parkki. Siellä on leffateatteri, ravintolat, kylpylä sun muut.
Tosi selkeä rakenne.
Jumbohan se. On lähin, mutta kävisin silti vaikka olisi enemmän matkaakin. Autolla mennessä tosi selkeät parkkihallit ja ihanat ne valot ruutujen päällä joista näkee jo kaukaa onko ruutu vapaa vai ei. Julkisilla pääsee myös miltei ovelle asti, pari sataa metriä "joutuu" kävelemään. Itse kauppakeskus on ennen kaikkea valoisa, avara ja tilava, ruokakaupat jopa liiankin suuria eli varmasti löytyy kaikki mitä keksii haluta ja vähän päällekin. Kivoja kahviloita ja hyviä ruokapaikkoja löytyy, on Stockmann ja tietysti kaikki perus ketjuliikkeet.
Jumbon arkkitehdille täytyy kyllä antaa ihan täydet pisteet. Jotenkin sellainen todella onnistunut ja miellyttävä kokonaisuus. Iso mutta kuitenkin jotenkin kompakti verrattuna vaikka itikseen. Redi on täältä katsottuna hornantuutissa ja jotenkin se ei houkuttele yhtään, samoin kamppi ja forum on ihan no-no.
Vierailija kirjoitti:
Jumbon parkki ei oo kiva
Häh? Tuon selkeämpää ei voi ollakaan. Vai sekö ei sitten ole susta kiva? Muutenkin sellainen väljä se parkki verrattuna moneen muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumbon parkki ei oo kiva
Häh? Tuon selkeämpää ei voi ollakaan. Vai sekö ei sitten ole susta kiva? Muutenkin sellainen väljä se parkki verrattuna moneen muuhun.
En vaan ole sinut sen kanssa. Lisäksi saa aina jännittää että miten kehäktä ajetaan sinne ja jos ajaa ohi, vaikea päästä kääntymään.
Omppu: riittävästi latauspaikkoja sähköautoille, löytyy labra, kirjasto, kaupat ja kahvilat. Miinuspuolena parkkihallin jonot ja hankalat kulkuyhteydet julkisilla kotikulmilta.
Sello: pieni ja kompakti, silti paljon kauppoja, kahviloita ja palvelujakin (kirjasto). Miinuspuolena parkkihallin ruuhkaisuus ja vain pari hassua latauspaikkaa autolle. Kotoa pääsee kivasti julkisilla.
Jumbo: avara, paljon kahviloita ja kauppoja. Miinuspuolena huonot kulkuyhteydet julkisilla kotikulmilta ja se, että sähköautojen latauspaikat on ripoteltu sinne tänne ja ovat yleensä aina varattuja.
Eli minulla miellyttävyyteen vaikuttavat toisaalta kulkuyhteydet julkisilla ja toisaalta auton latausmahdollisuus. Lisäksi tietty se, mitä siellä kauppakeskuksessa on tarjolla.
Iso Omena on uudistuksen jälkeen paras, toisena Sello.
Ihmettelen, että Isolla Omenalla on niin vähän mainintoja. Minusta se on avara ja selkeä, tarjontaa on paljon ja vertailu on helppoa, koska samantapaiset kaupat on sijoitettu lähelle toisiaan. Myös ravintolavalikoima on hyvä. Metrolla ja bussilla pääsee suoraan sisälle. Mainitsinko jo ison kirjaston, jossa on monenlaisia oleskelunurkkauksia? Lisäksi kauppakeskukseen kuuluu monen salin elokuvateatteri ym. viihdepaikkoja.
Jumbo. Kangaskauppa ja lasten kenkäkauppa puuttuvat.
Itis, monipuolinen, vähän matkan päässä kirjasto ja uimahalli. tykkään myös forumista ja kampista ja miksi ei myös redistä.
Ainoa. Vehreä, miellyttävä ympäristö ja kävijät, paljon kaikenlaista, avara, kaikki tarpeellinen Alkosta ja apteekista alkaen. Herkku. Hyvät ravintolat. Ei ainakaan vielä notkujia. Miinusta jättiparkkihallin kryptiset viitat. Asunut kylässä yli 20 vuotta mutta ne paikat joihin viitat osoittaa on ihan outoja. Vanhukset itkee kun ovat nousseet aivan väärästä kulmasta pois ja joutuvat kävelemään kilometrin.