Anoppi ja joululahjavaatimukset!
Anoppini siis esittää lahjavaatimuksia.
Oli sitten joulu tai syntymäpäivä,niin hän ilmoittaa etukäteen mitä haluaa lahjaksi.Ei siis pyydä tai vihjaile vaan ilmoittaa minkä lahjan joudumme ostamaan.
Omassa perheessäni aikuiset eivät osta toisilleen lahjoja,saati vaadi mitään.Mieheni ostaa mukisematta lahjat eikä ymmärrä että tuollainen käytös on täysin absurdia.
Sanomattakin selvää että lahjat ovat kalliita(100-200e) ja sellaisia joihin anopilla ei ole itse varaa.
Anoppi ei myöskään osta miehelleni koskaan mitään.Siis edes syntymäpäiväkorttia.Onpa reilua.
Sanokaa ettei tuollainen ole normaalia.
Minun mielestäni koko idea joulusta ja lahjoista vesittyy tuollaisella pakko-ostamisella.Kuinka saan mieheni ymmärtämään että hänellä maksatetaan kivoja juttuja ja tuolla ei ole mitään tekemistä hyvien tapojen kanssa?
Kommentit (16)
Tuollaisesta röyhkeydestä ansaitseekin risuja.Itsehän en ostaisi mitään jos joku lähestyisi vaatimuslistan kanssa.
Mies ostaa lahjat koska muuten anoppi kuulemma suuttuu.Ei tunnu ymmärtävän että mitään velvollisuutta tuollaiseen ei ole.
Meijän perheessä taas ärsyynnytään, jos joku ei osaa suoraan sanoa omaa lahjatoivettaan.
Sitten pitäisi tän takia mennä kiertelemään yhen tai kahen kaupan hyllyjen väliin ja viimein mukaan löytyy ehkä tuoksukynttilä, jolla ei tee yhtään mitään. Kyllä me mielummin ostettais jotain, mille on oikeesti käyttöä ja on mieluinen lahjan saajalle.
Onpa huonokäytöksinen anoppi
. Anna vain koululla ja konvehtirasia
Vierailija kirjoitti:
Onpa huonokäytöksinen anoppi
. Anna vain koululla ja konvehtirasia
Siis joulukukka
Et tainnut ymmärtää että kyseessä ei ole toive.Hän soittaa ja ilmoittaa haluavansa asian X.
Ei kysy voisitteko ostaa vaan ilmoittaa että haluaa sitä ja tätä.
Lahjatoiveet on täysin eri asia jos joululahjoja ostetaan.Kyllä minäkin niitä kyselen ettei tule ostettua mitään turhaa.
Anoppi ei siis itse osta omille lapsilleen yhtään mitään vaan ilmoittaa mitä itse haluaa.Niin kuin sanoin ettei edes korttia osta.Hän ei myöskään pidä joulusta ja viettää sen yksin mutta lahjat kyllä kelpaavat.Kunhan on itse valittua :D
Vierailija kirjoitti:
Et tainnut ymmärtää että kyseessä ei ole toive.Hän soittaa ja ilmoittaa haluavansa asian X.
Ei kysy voisitteko ostaa vaan ilmoittaa että haluaa sitä ja tätä.Lahjatoiveet on täysin eri asia jos joululahjoja ostetaan.Kyllä minäkin niitä kyselen ettei tule ostettua mitään turhaa.
Anoppi ei siis itse osta omille lapsilleen yhtään mitään vaan ilmoittaa mitä itse haluaa.Niin kuin sanoin ettei edes korttia osta.Hän ei myöskään pidä joulusta ja viettää sen yksin mutta lahjat kyllä kelpaavat.Kunhan on itse valittua :D
Jostain syystä lainaus ei toiminut.Tämä siis kolmoselle.
Minä sivuuttaisin moiset tyynesti tuumaamalla että ostan lahjoja vain puolisolle ja lapsille. Ja toistaisin tämän kunnes viesti menee perille.
Ihan turhaan sä otat paineita tai edes mietit moista asiaa. Ei se kuulu sulle.
Vierailija kirjoitti:
Ei kysy voisitteko ostaa vaan ilmoittaa että haluaa sitä ja tätä.Lahjatoiveet on täysin eri asia jos joululahjoja ostetaan.Kyllä minäkin niitä kyselen ettei tule ostettua mitään turhaa.
Kuule, entäs sitten jos ilmoittaa? Ilmoitat vaan että anoppi on hyvä ja ostaa ite ja keskustelu päättyy tähän.
Kohtelette sitä just silleen kun kohtelee muita.Oppiipahan olemaan.
En näe tuossa mitään ongelmaa koska tehän sen rajan vedätte ihan itse siihen paljonko annatte henkisesti keskenkasvuisen ihmisen teitä pompotella.
Vierailija kirjoitti:
Minä sivuuttaisin moiset tyynesti tuumaamalla että ostan lahjoja vain puolisolle ja lapsille. Ja toistaisin tämän kunnes viesti menee perille.
Ihan turhaan sä otat paineita tai edes mietit moista asiaa. Ei se kuulu sulle.
No kyllä se kuuluu.Meillä on yhteiset rahat ja ostetaan joululahjat yhdessä.Tänä vuonna anopin vaatimuksen a on lahja joka on yli 150e.
Kyllä se on liikaa yhdelle ihmiselle!On muitakin joille ostetaan lahjoja,esim lapset ja budejetti on aika tiukka.
Kuuluuko tämä asia siis sinulle oikeasti? Miehesi on varmasti aikuinen täysivaltainen ihminen jolla on omat rahat? Mies ostaa siis äidilleen mitä haluaa ja tyytyy osaansa ettei itse saa koskaan lahjoja äidiltään. Miehesi voi päättää toimia tosin mutta et sinä voi päättää tätäkään asiaa miehesi puolesta.
Minunkin mieheni on ostanut äidilleen esim. sängyn ja television ym.
No jos teillä on yhteiset rahat ja tiukka budjetti niin miehesi ei ole tätä asiaa ymmärtänyt.
Eli vika ei ole anopissa vaan miehessä. Ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka antaa....
Onko tämä se sama anoppi, jonka täytyy hoitaa teidän lapsia ilmaiseksi, koska ette halua lapsille vierasta hoitajaa tai maksaa hoitajalle? Silloin 200 e joululahja on pieni korvaus vapaa-ajastanne.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko tämä asia siis sinulle oikeasti? Miehesi on varmasti aikuinen täysivaltainen ihminen jolla on omat rahat? Mies ostaa siis äidilleen mitä haluaa ja tyytyy osaansa ettei itse saa koskaan lahjoja äidiltään. Miehesi voi päättää toimia tosin mutta et sinä voi päättää tätäkään asiaa miehesi puolesta.
Minunkin mieheni on ostanut äidilleen esim. sängyn ja television ym.
Komppi tälle. Voit kysyä mieheltäsi, onko se ihan ok hänelle, että ostelee äidilleen tuollaisia lahjoja. Jos se on ihan fine, niin anna hankkia. Jos se on kuitenkin, "no, muuten on taas mykkäkoulua pari viikkoa.." niin sitten kehottaisin puhumaan miehelle. Anoppi on kuitenkin aikuinen ihminen ja monella tavalla voi auttaa, mutta tuollaiset synttäri- ja joulumuistamiset eivät ole sitä.
Jos mies käyttää tuohon yhteisiä rahoja, niin sinä nostat saman 150e itsellesi. Ja ehkä sanot miehelle, että ei ole maailmanloppu jos aikuinen ihminen suuttuu kun jää ilman pakkolahjaa... Miehesi olisi aika katkaista napaNuora.
Aikuinen voi lahjatoiveita esittää, jos kysytään mitä haluat lahjaksi. Mutta tollainen minä haluan pyytely kuuluu lapsuuteen. Toiveetkin ovat myös ihan vaan toiveita. Lahjanantaja voi tehdä vielä viimeisen päätöksen, esimerkiksi oman rahatilanteensa perusteella ostaako toivottua lahjaa.
Suklaarasia ja joulukukka anopille tänä jouluna.
Annat risuja.