Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies hermostuttaa mua joka päivä

Vierailija
09.05.2006 |

Olen niin väsynyt. Tähän on tultu, että huomautan miehelle kaikista virheistä mitä hän tekee. Mä vain näen sen niin, että jollei hän nyt suoriudu tavallisista asioista, niin sitten hän ei osaa mitään kiireessä/paniikissa/tärkeässä asiassa. Pari vakavaa mokaa on jo tullut.

Tavallista on se, että pyydän ystävällisesti antamaan kauhan kuivaustelineeltä. Hän ei löydä sitä, vaikkei siellä ole kuin 4 esinettä.

Autonpesuun menee kaksi tuntia, koska hän ei hahmota mitä on jo pessyt autosta ja valuva vesi ei näytä likaisia kohtia. Aurinkolasit jää kokoajan väärään paikkaan. Hän voi sanoa ymmärtävänsä, ettei teflonkattilaan saa käyttää terävää metallilastaa, mutta ottaa sen silti käyttöön.

Mua kauhistuttaa tulevaisuus, jolloin voi tulla eteen tärkeitä tehtäviä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta... Meillä on 10kk ikänen vauva. Tää on täl hetkel ehkä kaikkein raskainta aikaa meillä koko vauvan olemassaolon aikana. Väsyttää niin hemmetisti, koskaan ei oo omaa aikaa ja apua ei saa, kun kaikki sukulaiset ja ystävät asuu n. 100km päässä... Huooh... ehkä se joskus helpottaa...

Vierailija
2/28 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kerran viikossa menetän malttini niin täydellisesti, että uhkaan häntä lääkäriin menolla. Pitäisi viedä lääkäriin tuo mies. Pahinta on se, että puhun nykyään kuin lapselle, hitaasti tavaten, katson silmiin ja pyydän toistamaan mitä juuri sanoin. Silti tekee väärin (ei nyt sentään joka kerta).

Paha olla, kun olen menettänyt hermoni häneen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo niin valmis vauvaan, että näen mieheni mokat siten, miten vakavia ne olisi, jos kyseessä olisi vauvan hoito.

ap

Vierailija
4/28 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopulta 10 v avioliiton jälkeen kyllästyin vääntämään joka asian rautalangasta. Tyyliin: tässä on nää avaimet, jolla haet sen ja sen tavaran, näitä on 3, tää iso käy ulko-oveen, ja tää toinen sisäoveen, ja kolmas turvalukkoon, sitä väännetään 2 krt ympäri ... jne (ei siis kyseessä oma koti, vaan iti hakee yks muu tavara).

Huomasin eron, kun kerran viskasin avaimet kaverin miehelle, ja tajusin, ettei hei, munhan ei tarvii selostaa miten niitä käytetään... Ihana vapauden tunne eron jälkeen.

Vierailija
5/28 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteenne ei ole tasavertainen. Et ole omaishoitaja.

t. Sairaanhoitaja / 3 voimia!!!

Vierailija
6/28 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kaikki mieheni ovat olleet vähintään inssejä, kaikissa on ollut jotain vikaa ja ajattelen että syy on minussa. On ollut väkivaltainen, alkoholistiksi muuttuva, maanis-depressiivinen, siivellä eläjä. Eka kunnon mies olisi tämä. Voi vitsit missä pississä olen :(

Vierailija
7/28 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vikaa olla myös siellä

Vierailija
8/28 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kehottaisin menemään lääkäriin. Kuinka vanha miehesi on? Hänellä on voinut olla vaikkapa pieni aivoverenvuoto tai aivoveritulppa, joka on jättänyt jälkiä joihinkin aivotoimintoihin kuten muistamiseen ja havaitsemiseen. Se saattaa parantua tai saattaa olla parantumatta riippuen vaivan laadusta. Aivoveritulpassa on kuitenkin sellanen uusiutumisen riski ilman verenohennuslääkitystä, että hoidattaisin jos on noin pahaa häiriötä havaitsemisessa. Tai ehkä mies vaan tarvitsee uudet silmälasit, mutta syy pitäisi kyllä löytää silti. Terv. psykologi.

Vierailija
9/28 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista on se, että pyydän ystävällisesti antamaan kauhan kuivaustelineeltä. Hän ei löydä sitä, vaikkei siellä ole kuin 4 esinettä.

Autonpesuun menee kaksi tuntia, koska hän ei hahmota mitä on jo pessyt autosta ja valuva vesi ei näytä likaisia kohtia. Aurinkolasit jää kokoajan väärään paikkaan. Hän voi sanoa ymmärtävänsä, ettei teflonkattilaan saa käyttää terävää metallilastaa, mutta ottaa sen silti käyttöön.

Vierailija
10/28 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
11/28 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä kyseessä on muuta kuin silmät. Ajatus ja teot ei kulje käsi kädessä.

ap

Vierailija
12/28 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

testata on suuntaa antava käy tekemässä testi ja tuu kertomaan mitä tuli tulokseksi

Vierailija
13/28 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolari on voinut aiheuttaa pientä häikkää. Jos pitkä aika on kolarista niin se tuskin kuitenkaan parantuu enää. Onko miehellä sukulaisia tai ystäviä joilta voisit kysellä ovatko huomanneet muutosta kolarin jälkeen?

Hakeutuisin teinä joka tapauksessa lääkäriin, josta lähetetään eteenpäin varmaankin neuropsykologille. Vähintään miehelle olisi syytä tarjota jonkinasteista tukea käyttää esim. muistisääntöjä ja hyväksyä se, että ei pysty kaikkeen. Samalla sinunkin elämä helpottuisi kun tietäisit syyn siihen miksi mies toimii kuten toimii. Jos mies on hyvä mies, niin tämä ei ole varmastikaan syy lähteä parisuhteesta, keinot on hoitaa homma toimivaksi vaikkei vaivan syytä voisikaan parantaa.

t. 12

Vierailija
14/28 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joitakin yksinkertaisia asioita ei vain tajunnut.

Juuri samanlailla kuin ap:n esimerkeissä, eli kun pyytää esim. tekemään jonkun pikku asian niin ei sitä osaa oikein tehdä. Tuo poikaystäväni ei tiennyt Suomen edellistä prersindenttiä kun tuli puhe, saati elvistä.

Mutta hän oli kuitenkin sitten etevä joissan asiaoissa, esim tekniikassa, korjaamaan elektroniikkaa tms.

En kuitenkaan voinut elää ihmisen kanssa jolle tuotti vaikeuksia luetella aakkosia, vaikka muuten ei ollutkaan lapsen tasolla.

En kuitenkaan väitä, että sulla ap olisi samanlainen mies.

Vierailija
15/28 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin vastuussa perheemme elämän pyörittämisestä, sillä hahmotusongelmien lisäksi miehen psyyke on rakennettu niin, että hänellä ei ole mitään oma-aloitteellisuutta ja organisointikykyä. Elämämme olisi yhtä katastrofia jos hänen vastuulleen mitään uskaltaisin jättää. Kärsin tilanteesta uskomattoman paljon. Tuntuu kuin polttaisin itseäni molemmista päistä täydellä liekillä. Vauvan tulo ei tilannetta parantanut. Olen óman jaksamiseni äärirajoilla.

Meillä syy miehen käytökseen löytynee hänen sukutaustastaan: mm. skitsofreniaa, ADHD:ta, AS:a. Aivoinfarkti olisi ollut huomattavasti mukavampi syy katastrofialttiin miehen käytöshäiriöihin. Sitä kun ei voi periyttää jälkipolvilleen.

Olen aivan yksin ongelmiemme kanssa. Miehelle kun oma käyttäytyminen ei ole ongelma ja mikään. Hänessä ei ole mitään vikaa, joten diagnoosia on turha hakea. Arjen raskaus on siis vain keittiöpsykologiaa harrastavan ylirasittuneen vaimon aivoituksia eli todellinen avun tarvitsija olen minä. Olen aivan neuvoton. Suhteesta lähteminen ei ole aina se paras ratkaisu, mutta onko oikein altistaa vauva meidän epäsuhtaiselle parisuhteelle? Olisi kai pitänyt lähteä aiemmin, jo silloin kun ensioireet miehen " käytännönläheisyydestä" paljastuivat. Aivan liian naivisti sitä lakaisi puutteet maton alle ja kuvitteli toisen vielä jonakin päivänä muuttuvan.

Vierailija
16/28 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse voi myös olla varhaisdementiasta... Alzheimerin tauti saattaa puhjeta rajuna jo 30 v. Olen hoitanut paria tällaista tapausta.

Ehdottomasti lääkäriin!

Vierailija
17/28 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallossa on teräviä särmiä sisäpuolella, ja varsinkin jos eteenpäin retkahtaa, aivot iskeytyvät niitä särmiä päin. Siinä aiheutuu lähes poikkeuksetta joka tilanteessa vaurioita aivoihin. :oO

Vierailija
18/28 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies välillä unohtelee samaan tyyliin asioita, mutta tilanne ei ole ihan yhtä paha kuin ap:lla, vielä..

Kerran siirrettiin lastenistuin toiseen autoon ja etupenkille. Mies ei ollut kiinnittänyt istuinta MILLÄÄN autoon kiinni, vaan ainoastaan lapsen kiinni istuimeen niillä istuimen omilla 5-pistevöillä! Hirvitys, mitä kauheaa olisikin sattunut onnettomuuden osuessa kohdalle...

Samoin mies on täysin välinpitämätön siitä, miten koiria pitää kohdella, sanoo vain, ettei aina muista kaikkia " kommervenkkejä, joita sinä olet KEKSINYT!" . Miehellä on ollut koko elämänsä ajan myös koiria itsellään lemmikkinä, eikä siltikään osaa koiria käsitellä oikeaoppisesti...

GRRR! Monia muitakin asioita menee muistamattomuuden piikkiin!

Vierailija
19/28 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hän kuulostaa ihan minun pikkupojaltani, jolla on F80.2 diagnoosi eli lievä dysfasia, joka ilmenee lähinnä kuullun ymmärtämisen häiriönä. Eli saa toistaa ja toistaa, ennenkuin asia menee perille. Näillä ihmisillä on suurentunut lukihäiriöriski ja lapsena kenties ollut epäselvää puhetta, mutta puheen tuottamisessa sinällään ei ole yleensä hankaluuksia. Sen sijaan on hankaluuksi ymmärtää sääntöjä ja noudattaa niitä, koska aivot ei heti rekisteröi, mitä kuulee.

Ymmärrän kyllä että sulla menee hermot.

Vierailija
20/28 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n vai miehensä?? ei oikein terveeltä vaikuta tuokaan että kyttää miehensä joka tekemistä ja arvio onnistumista...

Ota ap itse kauhasi niin tulee oikea ja löytyy...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi