Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En usko, että koirien omistajat tekevät päivittäin pari pienempää ja yhden isomman 2-3 tunnin lenkin koiransa kanssa

Vierailija
20.11.2018 |

Tuon ison lenkin tekevät varmaan kerran, pari viikossa, mutta että päivittäin, en usko, en. Täyttä liioittelua. Kukaan työssäkäyvä ihminen, varsinkaan perheellinen, ei ehdi harrastaa päivittäin 3 tuntia. Koiria koskevat ketjut ovat täynnä näitä toisten syyllistäjiä, että koiraa ei muka voisi ottaa, jos ei ole aikaa päivittäin noin hirveästi. Kenellähän muka on?!

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni lenkki aamulla, toinen pieni töiden jälkeen ja illalla tunnin isompi lenkki on varmaan aika tavallista. Sitten viikonloppuisin tehdään isompi, muttei edes joka viikonloppu. Se taitaa olla totuus useimmilla ja riittää ihan hyvin.

Vierailija
2/94 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurit olivat todenneet, ettei olla pitkään aikaan käytetty koiraa lenkillä ja se haukkuu päivätpitkät.

Kerroin syyn, miksi ei olla vuoteen käytetty lenkillä:

Koira kuoli vuosi sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä minulla ei perheellisenä olekaan isoa koiraa, vaan kaksi pientä. 3-4 lenkkiä joista yksi on pidempi. Muuten lisäksi leikkivät yhdessä pihalla.

Vierailija
4/94 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nyt ottanut huomioon, ap, että perheessä voi olla monta lenkittäjää.

Vierailija
5/94 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä ja helposti lenkkeilen pari tuntia päivässä ja viikonloppuna sen kolme tuntia. 

Ulkoilutan koiraa 3-4 kertaa päivässä ja siitä kertyy tunnit helposti. Aamuvirkkuna herään aikaisin, joten ehdin jo ennen töihin menoa käydä kunnon lenkillä. Itse asiassa ne aamulenkit ovat kaikkein mukavimmat lenkit, kun ei ole muita ihmisiä paljon liikenteessä. 

Vierailija
6/94 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Naapurit olivat todenneet, ettei olla pitkään aikaan käytetty koiraa lenkillä ja se haukkuu päivätpitkät.

Kerroin syyn, miksi ei olla vuoteen käytetty lenkillä:

Koira kuoli vuosi sitten.

Jotkut koiranvihaajat vois passittaa suorilta hullujenhuoneelle.

Vierailija
7/94 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen aamulla puolen tunnin, keskipäivällä tunnin, iltapäivällä puolen tunnin ja illalla 15 min lenkin. Riittää hyvin kääpiösnautserille. Jos koira olisi isompi ns. työkoira olisi lenkit pidempiä.

Vierailija
8/94 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pieni koira käy aamulla 15min ja illalla 45min lenkillä. Vauhti on verkkainen. Lisäksi on päivällä vapaana pihalla, heitellään palloa ja siinä revittelee kunnolla.

Vierailija
9/94 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään koira vaadi kolmea tuntia lenkitystä kerralla. Joillekkin roduille se on jo fyysisesti liikaa. Koirat jotka tarvitsevat enemmän aktivointia, tarvitsevat jotain muuta kuin pelkkää kävelyä. Esim. metsästystä, etsintää, paimentamista. Ei tuntikausien hihnalenkit ole mikään optimi.

Vierailija
10/94 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu koiran rodusta ja koosta miten paljon liikuntaa on hyvä.

Itselläni 3-vuotias corgi-uros. Käytän aamulla aamulenkin ennen kello kahdeksaa ennen työhön lähtöä, päivällä tulee ulkoiluttaja hakemaan ulos ja tekevät noin puolen toista tunnin lenkin. Tulen kotiin ennen kuutta illalla jolloin käydään pikapissalla. Sen jälkeen syön ja teen ja teen muita hommia kotona, illalla teemme tunnin kävelyn ennen nukkumaan menoa.

Tämä on toiminut hyvin meillä. Asun kahdestaan koirani kanssa joten en ole riippuvainen kenestäkään toisesta. Järjestelen elämäni oman näköisekseni. Viikonloppuina vietetään aikaa paljon ulkona koska olen ukjoilmaihminen ja rakastan liikkua. Koiran hankinnassa pitää ottaa huomioon kuinka paljon sille on aikaa ja resursseja antaa! Esim. tuo ulkoiluttaja on aivan kullan arvoinen! Minulla ollut sama reilun kaksi vuotta, tuttu ihminen johon luotan ja koirani rakastaa!

Vierailija
11/94 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin. Meidän pikkukoirat käy aamulla 15 min tai 30 min lenkin, päivällä juoksevat aidatulla isolla pihalla (lastenhoitajan hommiin ei kuulu koiran ulkoilutus, päästää kyllä pihalle), neljän jälkeen sama 15-30 min ja illalla max tunnin lenkki. Hyvin riittää.

Vierailija
12/94 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu koiran rodusta ja koosta miten paljon liikuntaa on hyvä.

Itselläni 3-vuotias corgi-uros. Käytän aamulla aamulenkin ennen kello kahdeksaa ennen työhön lähtöä, päivällä tulee ulkoiluttaja hakemaan ulos ja tekevät noin puolen toista tunnin lenkin. Tulen kotiin ennen kuutta illalla jolloin käydään pikapissalla. Sen jälkeen syön ja teen ja teen muita hommia kotona, illalla teemme tunnin kävelyn ennen nukkumaan menoa.

Tämä on toiminut hyvin meillä. Asun kahdestaan koirani kanssa joten en ole riippuvainen kenestäkään toisesta. Järjestelen elämäni oman näköisekseni. Viikonloppuina vietetään aikaa paljon ulkona koska olen ukjoilmaihminen ja rakastan liikkua. Koiran hankinnassa pitää ottaa huomioon kuinka paljon sille on aikaa ja resursseja antaa! Esim. tuo ulkoiluttaja on aivan kullan arvoinen! Minulla ollut sama reilun kaksi vuotta, tuttu ihminen johon luotan ja koirani rakastaa!

Juurihan sanoit, ettet ole riippuvainen kenestäkään toisesta. Eiköhän tuollainen ulkoiluttaja ole aikamoista riippuvaisuutta, kun se on koko koiranpidon mahdollistaja.

Vierailija
13/94 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä tykkäisin lenkkeillä enemmänkin, mutta nuo koirat on laiskoja. Ne laahustaa menemään ja sata metriä kodista kääntelevät päätä kodin suuntaa, että eikös u-käännös olisi mahdollinen? Jos valitse vielä pidemmän metsälenkin, molemmat näyttää oikein huokalevan ja menevät kuin täit tervassa.

Ovat ihan terveitä koiria, tykkäävät vaan köllötellä kodin lämmössä.

Vierailija
14/94 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä tykkäisin lenkkeillä enemmänkin, mutta nuo koirat on laiskoja. Ne laahustaa menemään ja sata metriä kodista kääntelevät päätä kodin suuntaa, että eikös u-käännös olisi mahdollinen? Jos valitse vielä pidemmän metsälenkin, molemmat näyttää oikein huokalevan ja menevät kuin täit tervassa.

Ovat ihan terveitä koiria, tykkäävät vaan köllötellä kodin lämmössä.

Mulla sama. Tekevät jo täysstopin, jos pitää mennä metsään rämpimään. Pitävät mua varmaan ihan tärähtäneenä.

Vierailija
15/94 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 lenkittäjää ja aivan varmasti tulee lenkkiä riittävästi, vaikkei todellakaan kolmea tuntia päivässä.  Viikonloppuna menee useimmiten varmaan aika tappiin liikkumisen kanssa, pikkuterrierille ainakin.

Aamulla minä hölkkään - ei siis remmikävelyä - koiran kanssa ½ tuntia - 45 min, fiiliksestä riippuen. Töiden jälkeen kumpi ehtii, pyöräyttää remmikävelyn korttelin ympäri ja päivällisen jälkeen sitten vapaana noin tunnin metsälenkki. Illalla ennen nukkumaanmenoa pyöräytetään taas lyhyt remmikävely. 

Pitäisi jättää lemmikit ottamatta, jos lähtökohtaisesti 2-3 tunnin yksittäisiä lenkkirupeamia pitäisi tehdä. Ei tällainen 5-kymppinen työssä käyvä jaksa eikä viitsi kaikkea aikaa ulkona ryönäämiseen käyttää, on niitä muitakin intressejä vapaa-ajalla. 

Vierailija
16/94 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tässä lähellä yhtä koiraa lenkittää kaikki perheenjäsenet vuoronperään. Äiti yleensä aamuisin, poika iltapäivällä ja isä iltaisin. Koira näyttää niin onnelliselta ja iloiselta aina. 

Vierailija
17/94 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päivällä aikaa 5 tuntia koiran lenkitykseen. Ihan perheellinen olen.

Aamulla ennen töihin menoa käyn 1 km lenkin. Päivällä tehdään vaihtelevasti juttuja päivästä ja säästä riippuen, kuten käydään koirapuistossa johon edestakainen matka kestää tunnin plus puistossa olo. Tai ajellaan metsään ja siellä retki eväineen, varsinkin syksyllä marja-aikaan. Tai mennään treenikentälle reenaamaan agia tai tottista. Tai hihnalenkki kaupungilla. Iltapäivällä/illalla joku teineistä kuskaa pihalle. Sitten vielä ennen nukkumaanmenoa pikapissatus.

Jos on ihan pasha sää, ei tehä mitään, koira ei lähde ulos yhtään pidemmälle kuin lähimmän puun juurelle kusolle.

Vierailija
18/94 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 tuntia tulee helposti päivässä ulkoilua, lenkillä aina tapaa koiratuttuja, jäädään juttelemaan ja koirat leikkii keskenään, sitten taas jatketaan matkaa ja taas saattaa tulla tuttuja koirakkoja vastaan jne. Monelle koirat ovat lemmikkejä mutta samalla myös harrastus.

Vierailija
19/94 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka olisi valmis luopumaan kaikesta muusta harrastamisesta, matkoista ja menoista 15 vuodeksi, koska ottavat koiran? Kaikki liikenevä aika, yhdessä tai erikseen, menisi koiran lenkittämiseen. Eivätkö ne ihmiset matkustele? Tai no, voihan sitä lentää vaikka Berliiniin tai Madridiin ja siellä lenkittää koiraa 3 tuntia päivässä...

No yleensä koiraa ei saa jättää hotellihuoneeseen yksin, joten kyllä matkat voi unohtaa koiran omistajana. Pysyy vsin kotoisilla lenkkipoluilla seuraavat parikyt vuotta, säässä kuin säässä, oli joulu tai juhannus.

Vierailija
20/94 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aiti tekee. Pieni lenkki ennen toita, 2h lenkki suoraan toiden jalkeen, puolisen tuntia illalla. Nain on tehnyt aina. Ja ihan normaalissa toimistotyossa on.