Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko yliopistossa yleistä, että vastuuopettaja ei vastaa?

Vierailija
19.11.2018 |

Opiskelen Helsingin yliopistossa ja on ihmetyttänyt se, ettei asialliseen sähköpostiviestiin saa minkäänlaista vastausta. Onko muilla kokemusta tällaisesta?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ei ne ehdi kun on niin paljon kaikkee muuta juttua.

Vierailija
2/18 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pitänyt Oulun yliopistossa mennä tiedekunnan kautta, että sain kurssin vastuuopettajalta vastauksen. Opintosihteerin piti käydä sille sanomassa, että mun tutkinto riippuu nyt sen vastauksesta. Sitä ennen olin laittanut 2 sähköpostia ja tekstiviestin ja odotellut kuukauden. Olin jalka katki sairaalassa ja en päässyt kurssin tenttiin ja olin kysynyt voinko suorittaa kurssin esseellä, koska uusinta olis ollut vasta sen jälkeen kun olis jo pitänyt olla kandi. Sain suorittaa ja jäi vielä 15 tuntia suorituksen kirjaamisesta siihen kun piti olla tutkintotodistusanomus järjestelmässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ”kysykää rohkeasti, tyhmiä kysymyksiä ei ole” -puheet ovat puhdasta sanahelinää, kun asiallisiin fiksuihin kysymyksiinkään ei vastata monen viikon aikana.

Vierailija
4/18 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen Helsingin yliopistossa ja on ihmetyttänyt se, ettei asialliseen sähköpostiviestiin saa minkäänlaista vastausta. Onko muilla kokemusta tällaisesta?

Kauanko on jo viipynyt? Minkätyyppinen asia?

Vierailija
5/18 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ainakin Farmasian osastolla Helsingissä. 

Yliopiston vastuuproffat on yleensä vain tutkijoita, jotka luennoivat. Suurimmalla osalla ei ole pedagogisia taitoja eikä halua tehdä kurssista selkeää ja opettavaa. Kunhan se vaan näyttää hyvältä.

Heikko kommukaatio opiskelijoiden ja suuren osan yliopisto henkilökunnan välillä aiheuttaa ylimielisyyden ja vihan, jonka seurauksena asiat halutaan hoitaa vain niin että työpaikka säilyy ja että kursseista pääsee lävitse. 

Motivaatio kärsii.

Siksi kannattaa hommata kaveriverkosto ja valikoida tarkasti mitkä ikävä tunnelmaiset ja kuormittavat luennot skippaa.

Vierailija
6/18 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopiston vastuuproffat on yleensä vain tutkijoita, jotka luennoivat. Suurimmalla osalla ei ole pedagogisia taitoja eikä halua tehdä kurssista selkeää ja opettavaa. Kunhan se vaan näyttää hyvältä.

Heikko kommukaatio opiskelijoiden ja suuren osan yliopisto henkilökunnan välillä aiheuttaa ylimielisyyden ja vihan, jonka seurauksena asiat halutaan hoitaa vain niin että työpaikka säilyy ja että kursseista pääsee lävitse. 

Motivaatio kärsii.

Siksi kannattaa hommata kaveriverkosto ja valikoida tarkasti mitkä ikävä tunnelmaiset ja kuormittavat luennot skippaa.

Onko antaa enempää/tarkempia vinkkejä? Juuri samasta tiedekunnasta kyse...

Vierailija
7/18 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on kiire.

Vierailija
8/18 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika tavallista. Lisäksi niiltäkin jotka vastaavat, kestää usein viikon verran että vastaus tulee. Tiedekunnassa jossa itse olin aikanani assarina töissä, oli hauska tapa: opiskelijoiden ainejärjestö lähetti kilpikonnakortteja muistutukseksi niille henkilökunnan edustajille, jotka ei vastailleet opiskelijoille tai vastasivat kohtuuttoman hitaasti. Itsekin sain kerran kilpparikortin kun olin ollut ulkomaanlomalla enkä siis ollut reagoinut harjoitustöitä koskeviin kysymyksiin viikkoon.

Mutta kyllä meilläkin oli sellaisia vanhempia professoreja joihin ei mitkään kilpikonnakortit tehonneet, eivät vaan halunneet vaivautua vastaamaan ties minkä opiskelijoiden kysymyksiin. 

Vierailija
9/18 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/18 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastuuopettajat hyödy mitään meidän askarteluista paskarteluista. Siksi. 

Vierailija
11/18 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motivaatio kärsii.

Naulan kantaan

Vierailija
12/18 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vastauksen saaminen kesti kaksi kuukautta. Yhteen ei vastattu ollenkaan.

Vierailija
13/18 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sähköpostiin ei tule vastausta, niin kannattaa luennon jälkeen vaikka mennä juttelemaan sille opettajalle, tai käydä sen huoneessa juttelemassa. Osa varsinkin vanhemmista on huonoja vastailemaan sähköposteihin, mutta kyllä ne yleensä vastaa jos livenä kysyy.

Vierailija
14/18 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/18 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos sähköpostiin ei tule vastausta, niin kannattaa luennon jälkeen vaikka mennä juttelemaan sille opettajalle, tai käydä sen huoneessa juttelemassa. Osa varsinkin vanhemmista on huonoja vastailemaan sähköposteihin, mutta kyllä ne yleensä vastaa jos livenä kysyy.

Rajaa kysyjäjoukkoa...

Vierailija
16/18 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/18 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti mihinkään ei vastata. Se on poikkeus kun saat vastauksen.

Vierailija
18/18 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mailma olis parempi paikka ilman yliopiston kaltisia mädätyslaitoksia. Isämmaalla olis asiat hyvin kun näihin täysin turhapäiväsiin laitoksiin ei syydettäisi rahaa. Maanpuolustus kokea koulun säästäisin ja ehkä jotku tekniset opistot