Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakotitalo rakentajat

Vierailija
19.11.2018 |

Te jotka rakennatte sitä omaa unelmaanne. Miksi olette kokoajan kysymässä apua urakkaanne sukulaisilta, ystäviltä jne. Maalaus apua, seinien levytystä, pihatöitä, villotusta tms. Kuulin erään keskustelun jossa eräs omakotitalon rakentaja kyseli työkaveria apuun "talkoisiin". Työkaveri sanoi että hän tulee mielellään päiväksi töihin, jos sinä tulet seuraavalla viikolla meille pesemään kaveriksi lattioita, ikkunoita ja tekemään polttopuita mökille. Arvatenkin toinen otti itteensä ja suuttui sen sijaan että olisi sanonuy että tottakai tulen. Miksi te alatte rakentamaan taloa, jos ette itse jaksa hoitaa työtä loppuun saakka. Kuka jaksaa omien töiden ja lasten hoidon lisäksi vielä osallistua toisten talon rakentamisiin. Miettikää kaks kertaa ennen ku kysytte tai tarjotkaa ainakin toiselle omaa apuanne. Kaiken kukkuraksi olen kuullut usein selän takana haukuttavan jos vastaus on ollut kielteinen. Minä ku en ite tuhlaa esim.yhtään kesälomapäivää toisen talon rakennuksen parissa. Kiitos ja anteeksi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuulin erään keskustelun jossa eräs omakotitalon rakentaja kyseli työkaveria apuun "talkoisiin". Työkaveri sanoi että hän tulee mielellään päiväksi töihin, jos sinä tulet seuraavalla viikolla meille pesemään kaveriksi lattioita, ikkunoita ja tekemään polttopuita mökille. Arvatenkin toinen otti itteensä ja suuttui sen sijaan että olisi sanonuy että tottakai tulen."

Tuossa ainakin talon rakentajan pyyntö ei ollut ns. vilpitön, eli ei olisi ollut valmis auttamaan toista.

Vierailija
2/5 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olemme itsekin olleet apuna heidän unelmassaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olemme itsekin olleet apuna heidän unelmassaan.

Tällöin onkin hyvä kysyä apua. Muussa tapauksessa ajattelematonta, itsekästä ja rasittavaa.

Vierailija
4/5 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa. Ei meinaa vapaa-aika riittää aina omiinkaan tarpeisiin ja sitten pitäisi pilata viikonloppu tekemällä ilmaista työtä.

Sitten jos näistä talkoista kieltäydyt, niin loukkaudutaan.  

Oma viikonloppu on siis pilalla siinäkin tapauksessa, että kieltäytyy. Tulee jotenkin syyllinen olo, kun ei mene..

Vierailija
5/5 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin. Itse en välitä enää siitä mitä muut ajattelee. Jokainen rakentakoon talonsa itse. Jos itse pyydän apua, maksan työstä korvauksen tai sovin miten voin tehdä vastapalveluksen toiselle. Vaikka toinen ei olisi vailla korvausta, korvaan kuitenkin. Mikään työ ei ole ilmaista. Toki itse tarjoudun usein auttamaan muita. Mutta se on eri asia. Jos joku auttaa omaehtoisesti, mikäpäs siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme