Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

GOOGLEN MAINONTA

Roosa
19.11.2018 |

Viime aikoina Googlee on alkanut mainostaa itseään tosi ärsyttävästi netissä. Pois ei pääse - ei, vaikka pitkin hampain vastaisit muutamaan kysymykseen. Sen jälkeen tule lista, mitä olet MAHDOLLISESTi voinut voittaa, kun olet urhoollisesti vastannut kysymyksiin. Omia juttujasi et pääse enää jatkamaan millään.
MIKSI ON NÄIN? Ei kait me sentään Trumplandiassa vielä olla? Alan kallistua mainonnan totaalikiellon kannalle, jos moinen pakkopulla ei lopu!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öhm, ei kannattaisi klikkailla kaikenmaailman kyselyjä tai mainoksia tai varsinkaan vastailla kyselyihin jotka kyselevät henkilötietoja. Ehkä olisi syytä myös tehdä kattava virustarkistus koneelle.

Vierailija
2/6 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itselle ole ikinä tuollaisia tullut, onkohan sinun vehkeessä joku virus :D

Tai sitten onnekkaasti olen onnistunut välttämään tuollaiset mainokset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuei kuulosta hyvältä. Suosittelen vaihtamaan hakukonetta johonkin toiseen. Mulle tuli Googleen myös joku "et pääse eteenpäin ennenkuin hyväksyt uudet paskaehdot" joten jää googlettaminen sitten siihen. Vaihdoin duckduckgo:hon (www.duckduckgo.com) joka on anti-mainos- ja anti-seuranta-hakukone.

Tää jatkuva kyttääminen ottaa aivoon. Ei kiinnosta että musta kerääntyy joku jättiläismäinendigitaalinen profiili, jonka google voi halutessaan vaikka myydä kolmannelle osapuolelle. Tästä kaikesta tulee vielä niin paljon paskaa niskaan että.

Vierailija
4/6 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuei kuulosta hyvältä. Suosittelen vaihtamaan hakukonetta johonkin toiseen. Mulle tuli Googleen myös joku "et pääse eteenpäin ennenkuin hyväksyt uudet paskaehdot" joten jää googlettaminen sitten siihen. Vaihdoin duckduckgo:hon (www.duckduckgo.com) joka on anti-mainos- ja anti-seuranta-hakukone.

Tää jatkuva kyttääminen ottaa aivoon. Ei kiinnosta että musta kerääntyy joku jättiläismäinendigitaalinen profiili, jonka google voi halutessaan vaikka myydä kolmannelle osapuolelle. Tästä kaikesta tulee vielä niin paljon paskaa niskaan että.

Minulla oli sama tunne. DDG ei kuitenkaan ihan yhtä hyvin järjestä dataa ja kyllähän siinäkin mainokset nostetaan ensimmäisiksi. Se on silti minulla se go-to hakukone, jolla yritän ensiksi.

Vierailija
5/6 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli sama tunne. DDG ei kuitenkaan ihan yhtä hyvin järjestä dataa ja kyllähän siinäkin mainokset nostetaan ensimmäisiksi. Se on silti minulla se go-to hakukone, jolla yritän ensiksi.

Ihan hyvin on mun hakuihin riittänyt, kun ei ole mikään työkone edes. Ja jos mun elämä on siitä kiinni että löydänkö jonkun paskantärkeän asian internetistä, niin voi morjens. Löysin sieltä juuri hammaslääkärin puhelinnumeron ja eilen illalla erään ruoka-aineen ravintosisällön. Ihan tuntuu riittävältä mun tarpeisiin. Jos jotain ei löydy niin olkoon löytymättä, sitten laitetaan kone kiinni ja eletään oikeaa elämää.

Vierailija
6/6 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, vähän asiaan liittyen. Avasin linkin Aamulehden sivulle, ja koska mulla on AdBlock käytössä, tuli ruutuun tällainen itkuvirsi:

"Ymmärrämme, että mainokset häiritsevät sinua

Mainonnan näyttäminen kuitenkin osaltaan mahdollistaa Aamulehdentekemisen, joten pyydämme ystävällisesti poistamaan mainonnaneston käytöstä vieraillessasi Aamulehdessä.

Tiedämme, että netin mainonta voi haitata käyttöä tai jopa tietoturvaa. Aamulehti kuitenkin näyttää vain turvallista mainontaa ja  pyrkii sijoittamaan sen fiksusti. Voit myös sallia mainonnan näyttämisen vain Aamulehdessä. 

Helpoin tapa välttyä tältä ilmoitukselta on tilata Aamulehti. Maksavan asiakkaan viihtyvyys on meille erityisen tärkeää, joten tilaajana voit pitää mainonnaneston päällä. Tilauksesta saat toki paljon muutakin iloa, kuten pääsyn kaikkiin juttuihin, näköislehden, uutissovelluksen ja halutessasi paperilehden kotiin kannettuna."

Klikkaamalla ruudun raksista kiinni pääsin kuitenkin ihan normaalisti sivulle. Ilman mainoksia.