Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurattaako pohjalaisten itsekehu vain heitä itsejään?

Vierailija
18.11.2018 |

Niin?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsejään... siis itseään.

Ei naurata, myöskään tämä Pohjois-Pohjanmaan synkistely itsensä dissaamiskulttuurikaan ei naurata.

Etelä-Pohjanmaalla on sentään tekemisen meininki.

Pohjois-Pohjanmaa ratsasti kännykkäboomissa läpi lama-ajan, ja nousi niiden kellahdettua fantastiseen uuteen vauhtiin.  Oulun ihmettä avittaa vahva tekniikkaosaaminen , kiitos Yliopiston

Mitä Etelä-Pohjanmaalla osataan? No ei ihmeitä..

- Höpöhuvipuisto Härmässä

- Santapaperitehdas

- Tiivi-ikkunat

- Pellin muokkauskoneita

- Kossua

Oulun ihme tuli ja meni... paljon tyhjiä vuokratiloja, asuntoja myynnistä, Rotuaari lähes autio jne...

Vierailija
22/44 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetellyt sitä,jos pohjalainen asuu missä päin suomea tahansa se aloittaa treffisivulla esittelynsä...mä oon Pohjanmaalta.todella typerää jos on esim.asunut Helsingissä 20vuotta.Ihme juntteja koko porukka. PS:jos joku on Pohjanmaalta,se ei todellakaan ole plussaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsejään... siis itseään.

Ei naurata, myöskään tämä Pohjois-Pohjanmaan synkistely itsensä dissaamiskulttuurikaan ei naurata.

Etelä-Pohjanmaalla on sentään tekemisen meininki.

Ai jossain Vaasassa vai? Rannikon runkkarit onanoivat ringissä omille saavutuksilleen ja muu maa nauraa partaansa. Mutta onhan sitä siinäkin.

Vaasa ei ole Etelä-Pohjanmaalla 😁

Vierailija
24/44 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetellyt sitä,jos pohjalainen asuu missä päin suomea tahansa se aloittaa treffisivulla esittelynsä...mä oon Pohjanmaalta.todella typerää jos on esim.asunut Helsingissä 20vuotta.Ihme juntteja koko porukka. PS:jos joku on Pohjanmaalta,se ei todellakaan ole plussaa

Helsingissä asuminenko on plussaa 😁 sehän on suuri maalaispitäjä... suuri osa asukkaista tullut ihan hei landelta 😂

Vierailija
25/44 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes poikkeuksetta erittäin leikkisiä ja lystikkäitä ihmisiä. Aina huumoria kaikissa puheissa mukana. Ja sitten suupielet nykien vahdataan josko toinen sen ymmärtää vai meneekö ohi.

Vierailija
26/44 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein sanotahan ettei pohojalaaset pysty myöntämähän omia heikkouksiansa, mutta mä voin itte pohojalaasena sanua, ettei tua pidä ollenkaa paikkaansa. Kyllähän me pystyttäis, mutta kun ei oo mitä myäntää.

Vierailija
27/44 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien suomalaisten pitäisi olla ylpeitä juuristaan.

Ollaan liian hissukoita. Hyvä jos joku edes uskaltaa pitää meteliä itsestään.

Vierailija
28/44 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein sanotahan ettei pohojalaaset pysty myöntämähän omia heikkouksiansa, mutta mä voin itte pohojalaasena sanua, ettei tua pidä ollenkaa paikkaansa. Kyllähän me pystyttäis, mutta kun ei oo mitä myäntää.

Just näin 😁

Vierailija
29/44 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmahan jaukutuu karkeasti kahdenlaisiin ihmisiin:

pohojalaisiin ja niihin jokka haluaas olla.

Vierailija
30/44 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalla on muuttoprosentti negatiivinen.Eli enemmän haluaa pois sieltä,kuin sinne...Mitä eroo on pohjalaisella ja peräpukamalla? Vastaus: peräpukama on mukavampi

Vierailija
31/44 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjanmaalla on muuttoprosentti negatiivinen.Eli enemmän haluaa pois sieltä,kuin sinne...Mitä eroo on pohjalaisella ja peräpukamalla? Vastaus: peräpukama on mukavampi

Word. Ne käytöstavat...

Vierailija
32/44 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasa on todellakin Pohjanmaata, mitä täällä sekoillaan?

Vierailija
33/44 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei Etelä-Pohjanmaata

Vierailija
34/44 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei Etelä-Pohjanmaata

Eihän kukaan sellaista ole sanonut. Ainoastaan sen, että Vaasa on jopa Pohjanmaan persereikä. Ja se on jo paljon se!

Vierailija
35/44 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien suomalaisten pitäisi olla ylpeitä juuristaan.

Ollaan liian hissukoita. Hyvä jos joku edes uskaltaa pitää meteliä itsestään.

Justiin näin! Vaikka itse olen eteläpohojalaanen, niin minusta on rikkaus, että täällä on taustaltaan ja puheeltaan erilaista porukkaa. Kiva on kuunnella vaikka Sami Jauhojärven lapin murretta tai jonkun muorin savon vääntämistä:) Se on oikeastaan kauhean kuuloista, jos joku yrittää väkisin jotain tuntematonta murretta puhua.

Vierailija
36/44 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä olla ”ylpeä juuristaan”. Aivan järjetön ajatuskin!

Vierailija
37/44 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi höpöhöpö huvipuisto on muuten Suomen paras huvipuisto!

Vierailija
38/44 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

👍 💛

Vierailija
39/44 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

👍 💛

”Keltainen Sydän” ja ”Seisoo!”

😁😁😁

Vierailija
40/44 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi takaperin halusin keskustella psyk sairaanhoitajan kanssa pohjalaissuvustani enkä muista mitä toin ilmi mutta kommentti "ja sehän ei sitten sinuun millään tavalla vaikuta" viimeistäänkin lopetti kahvipöytäkeskustelut ihmisen kanssa joka aivan selkeesti lienee sitten ollut täyttä ymmärrystä vailla.

Säynävälläkin enemmän empatiaskillssei.

Sinänsä olen sitä mieltä että kaikenlaisia ihmisiä tarvitaan ja arpapeliä mitkä perintötekijät saa.

Earthlings😜

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme