Naurattaako pohjalaisten itsekehu vain heitä itsejään?
Kommentit (44)
Ihmetellyt sitä,jos pohjalainen asuu missä päin suomea tahansa se aloittaa treffisivulla esittelynsä...mä oon Pohjanmaalta.todella typerää jos on esim.asunut Helsingissä 20vuotta.Ihme juntteja koko porukka. PS:jos joku on Pohjanmaalta,se ei todellakaan ole plussaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsejään... siis itseään.
Ei naurata, myöskään tämä Pohjois-Pohjanmaan synkistely itsensä dissaamiskulttuurikaan ei naurata.
Etelä-Pohjanmaalla on sentään tekemisen meininki.Ai jossain Vaasassa vai? Rannikon runkkarit onanoivat ringissä omille saavutuksilleen ja muu maa nauraa partaansa. Mutta onhan sitä siinäkin.
Vaasa ei ole Etelä-Pohjanmaalla 😁
Vierailija kirjoitti:
Ihmetellyt sitä,jos pohjalainen asuu missä päin suomea tahansa se aloittaa treffisivulla esittelynsä...mä oon Pohjanmaalta.todella typerää jos on esim.asunut Helsingissä 20vuotta.Ihme juntteja koko porukka. PS:jos joku on Pohjanmaalta,se ei todellakaan ole plussaa
Helsingissä asuminenko on plussaa 😁 sehän on suuri maalaispitäjä... suuri osa asukkaista tullut ihan hei landelta 😂
Lähes poikkeuksetta erittäin leikkisiä ja lystikkäitä ihmisiä. Aina huumoria kaikissa puheissa mukana. Ja sitten suupielet nykien vahdataan josko toinen sen ymmärtää vai meneekö ohi.
Usein sanotahan ettei pohojalaaset pysty myöntämähän omia heikkouksiansa, mutta mä voin itte pohojalaasena sanua, ettei tua pidä ollenkaa paikkaansa. Kyllähän me pystyttäis, mutta kun ei oo mitä myäntää.
Kaikkien suomalaisten pitäisi olla ylpeitä juuristaan.
Ollaan liian hissukoita. Hyvä jos joku edes uskaltaa pitää meteliä itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Usein sanotahan ettei pohojalaaset pysty myöntämähän omia heikkouksiansa, mutta mä voin itte pohojalaasena sanua, ettei tua pidä ollenkaa paikkaansa. Kyllähän me pystyttäis, mutta kun ei oo mitä myäntää.
Just näin 😁
Maailmahan jaukutuu karkeasti kahdenlaisiin ihmisiin:
pohojalaisiin ja niihin jokka haluaas olla.
Pohjanmaalla on muuttoprosentti negatiivinen.Eli enemmän haluaa pois sieltä,kuin sinne...Mitä eroo on pohjalaisella ja peräpukamalla? Vastaus: peräpukama on mukavampi
Vierailija kirjoitti:
Pohjanmaalla on muuttoprosentti negatiivinen.Eli enemmän haluaa pois sieltä,kuin sinne...Mitä eroo on pohjalaisella ja peräpukamalla? Vastaus: peräpukama on mukavampi
Word. Ne käytöstavat...
Vaasa on todellakin Pohjanmaata, mitä täällä sekoillaan?
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei Etelä-Pohjanmaata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei Etelä-Pohjanmaata
Eihän kukaan sellaista ole sanonut. Ainoastaan sen, että Vaasa on jopa Pohjanmaan persereikä. Ja se on jo paljon se!
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien suomalaisten pitäisi olla ylpeitä juuristaan.
Ollaan liian hissukoita. Hyvä jos joku edes uskaltaa pitää meteliä itsestään.
Justiin näin! Vaikka itse olen eteläpohojalaanen, niin minusta on rikkaus, että täällä on taustaltaan ja puheeltaan erilaista porukkaa. Kiva on kuunnella vaikka Sami Jauhojärven lapin murretta tai jonkun muorin savon vääntämistä:) Se on oikeastaan kauhean kuuloista, jos joku yrittää väkisin jotain tuntematonta murretta puhua.
Ei ole mitään syytä olla ”ylpeä juuristaan”. Aivan järjetön ajatuskin!
Toi höpöhöpö huvipuisto on muuten Suomen paras huvipuisto!
Vierailija kirjoitti:
👍 💛
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👍 💛
”Keltainen Sydän” ja ”Seisoo!”
😁😁😁
Vuosi takaperin halusin keskustella psyk sairaanhoitajan kanssa pohjalaissuvustani enkä muista mitä toin ilmi mutta kommentti "ja sehän ei sitten sinuun millään tavalla vaikuta" viimeistäänkin lopetti kahvipöytäkeskustelut ihmisen kanssa joka aivan selkeesti lienee sitten ollut täyttä ymmärrystä vailla.
Säynävälläkin enemmän empatiaskillssei.
Sinänsä olen sitä mieltä että kaikenlaisia ihmisiä tarvitaan ja arpapeliä mitkä perintötekijät saa.
Earthlings😜
Oulun ihme tuli ja meni... paljon tyhjiä vuokratiloja, asuntoja myynnistä, Rotuaari lähes autio jne...