Janita Aution feikkilestadiolaisuus?
Oon seurannut monia blogi- ja vlogimaailman tyyppejä ja törmännyt Janitaan monessa paikassa. Tunnen muutamia lestadiolaisia entuudestaan ja he eivät kyllä käy festareilla, karaokebaareissa tai baareissa ylipäätänsä edea ilman päihteitä. Janitahan ei käytä päihteitä ollenkaan, mutta silti käy ystäviä katsomassa baareissa ja sitä rataa. Janita aika usein esimerkiksi ”bailaa” populäärimusiikin vauhdissa vaikkakin ilman päihteitä.
Onko tämä normaalia lestadiolaisille? Vai miten tähän suhtaudutaan heidän piireissä? Mun silmissä näyttää aika epälestadiolaiselta menolta vai onko lestadiolaisuus muuttunut näin liberaaliksi?
Kommentit (12)
Ei kovin lestadiolaista ole kyllä käydä baareissa tai yökerhoissa tai bilettää.
Aika kaukana hän on perinteisestä lestadiolaisuudesta
Mun tuntemat lestanaiset ei kyllä kävis missää mihi alkoholi liittyy
Kyllähän lestadiolaisuus joustaa, mutta koska on alunperin raittiusliike, niin ei kyllä baareihin tai yökerhoihin mene.
Janita on kyllä symppis ja fiksu nainen, mutta kyllä muakin vähä vaivaa toi meno. Ei lestadiolaisuuteen kyllä kuulu biletys yökerhoissa, baareissa tai karaokeilloissa.
Oon itse ex-lesta, mutta jos mietin omia lestaystäviä niin en kyllä osais kuvitella niitten menevän Janitan mukana noihin bilejuttuihin, missä hän liikkuu. Janita tuskin käy lestadiolaisten seuroissa, lienee pelkkä tapauskonnollinen
Hyvin hyvin hyvin liberaali ja vapaamielinen nainen lestaksi. Rehellisyys ois varmaan hyvä juttu, nyt tuo meno vähän kaukana siitä.
Tuntuu haluavan kaiken, biletyksen ulkomaailmasta ja hyvät puolet lestadiolaisuudesta. Mutta kun ei, ei se biletys kuulu lestadiolaisuuteen. Ei sitten millään.
Kyllä kai se ainaki skumppaa juo, mie tsekkasin vilma peltolan insta stoorit. Että tuskin se mikään absolutisti ainaskaan on 🤔
En tiennytkään, että Janita oli seurustellut MustArtun kanssa 5-6 v. sitten ennen kuin Arttu tajusi homoutensa.
Et ilmeisesti itse asu Pohjois-Pohjanmaalla?