Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yllätys: koulujen uudet menetelmät heikentävät oppimista merkittävästi

Vierailija
18.11.2018 |

https://www.hs.fi/elama/art-2000005903400.html

Siis ei todellisuudessa yllätä yhtään. Oppistulokset ovat heikompia, ja tavoitteet epäselvät. Lapset ovat yhä kauempana toisistaan tasollisesti, eikä koulu kuro umpeen niitä eroja, jotka syntyvät kodin perintönä.

Myös vanhemmat viettävät illat nenä kiinni digilaitteissa. Meillä on yhä kurittomampia lapsia, joita koulu j opettajat eivät enää pysty pitämään aisoissa.

Kannattaisin paluuta vanhan liiton meininkiin. Kalvosulkeiset ja kirjatentit takaisin. Per*e penkissä niitä tuloksia syntyy, eikä iphonea räpläämällä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut alusta lähtien, että ilmiöoppiminen, digisovellukset ja yleisen järjestyksen väheneminen lisäävät hajaannusta ja tekevät oppimistavoitteet epäselviksi. Meidänkin koulussa opettaja oli tuollainen digitaalihullu. Tuntui, ettei koulussa ole yhtään viikkoa, jolloin lapsi olisi saanut rauhassa keskittyä opiskeluun.

Vierailija
2/6 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään ei tule mieleen, että ehkä mittari on huono

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyisitkö jos kuulisit, että monet opettajat ovat kanssasi samalla linjalla? Peruskoulussa tulisi opettaa perusasioita. Jokaisella päättötodistuksen saajalla tulisi olla luku- ja laskutaito hallussa siinä määrin, että siihen on hyvä rakentaa päälle lisäosaamista lukiotasoisesti tai ammattikoulussa oman ammatin vaatimalla tavalla. Nyt puuhaillaan projektien parissa joihin uhrataan valtavasti aikaa ja resursseja, mutta joista kovin harva oppilas oikeasti hyötyy. Kaiken pitää kuulostaa hyvältä, ihan sama miten asiat oikeasti ovat.

Vierailija
4/6 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Militarisaatiolla on aina ennenkin saatu eriarvoisuus pois.

Vierailija
5/6 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/elama/art-2000005903400.html

Siis ei todellisuudessa yllätä yhtään. Oppistulokset ovat heikompia, ja tavoitteet epäselvät. Lapset ovat yhä kauempana toisistaan tasollisesti, eikä koulu kuro umpeen niitä eroja, jotka syntyvät kodin perintönä.

Myös vanhemmat viettävät illat nenä kiinni digilaitteissa. Meillä on yhä kurittomampia lapsia, joita koulu j opettajat eivät enää pysty pitämään aisoissa.

Kannattaisin paluuta vanhan liiton meininkiin. Kalvosulkeiset ja kirjatentit takaisin. Per*e penkissä niitä tuloksia syntyy, eikä iphonea räpläämällä.

Miten p**se penkissä istuminen ja kalvosulkeiset vähentää vanhempien mobiililaitteiden käyttöä?

Vierailija
6/6 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta joka sana. Uusi ops on mölyäviä sählääjiä varten laadittu, niille joilla ei ole kykyä esimerkiksi kirjatehtävien rauhalliseen tekemiseen. Valitettavan paljon on etenkin nuoria opettajia jotka itse ovat olleet näitä kaoottisia ryhmätyösähläreitä ja ovat siksi aivan kritiikittömän haltioissaan uudistuksesta.