Yllätys: koulujen uudet menetelmät heikentävät oppimista merkittävästi
https://www.hs.fi/elama/art-2000005903400.html
Siis ei todellisuudessa yllätä yhtään. Oppistulokset ovat heikompia, ja tavoitteet epäselvät. Lapset ovat yhä kauempana toisistaan tasollisesti, eikä koulu kuro umpeen niitä eroja, jotka syntyvät kodin perintönä.
Myös vanhemmat viettävät illat nenä kiinni digilaitteissa. Meillä on yhä kurittomampia lapsia, joita koulu j opettajat eivät enää pysty pitämään aisoissa.
Kannattaisin paluuta vanhan liiton meininkiin. Kalvosulkeiset ja kirjatentit takaisin. Per*e penkissä niitä tuloksia syntyy, eikä iphonea räpläämällä.
Kommentit (6)
Kenelläkään ei tule mieleen, että ehkä mittari on huono
Yllätyisitkö jos kuulisit, että monet opettajat ovat kanssasi samalla linjalla? Peruskoulussa tulisi opettaa perusasioita. Jokaisella päättötodistuksen saajalla tulisi olla luku- ja laskutaito hallussa siinä määrin, että siihen on hyvä rakentaa päälle lisäosaamista lukiotasoisesti tai ammattikoulussa oman ammatin vaatimalla tavalla. Nyt puuhaillaan projektien parissa joihin uhrataan valtavasti aikaa ja resursseja, mutta joista kovin harva oppilas oikeasti hyötyy. Kaiken pitää kuulostaa hyvältä, ihan sama miten asiat oikeasti ovat.
Militarisaatiolla on aina ennenkin saatu eriarvoisuus pois.
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/elama/art-2000005903400.html
Siis ei todellisuudessa yllätä yhtään. Oppistulokset ovat heikompia, ja tavoitteet epäselvät. Lapset ovat yhä kauempana toisistaan tasollisesti, eikä koulu kuro umpeen niitä eroja, jotka syntyvät kodin perintönä.
Myös vanhemmat viettävät illat nenä kiinni digilaitteissa. Meillä on yhä kurittomampia lapsia, joita koulu j opettajat eivät enää pysty pitämään aisoissa.
Kannattaisin paluuta vanhan liiton meininkiin. Kalvosulkeiset ja kirjatentit takaisin. Per*e penkissä niitä tuloksia syntyy, eikä iphonea räpläämällä.
Miten p**se penkissä istuminen ja kalvosulkeiset vähentää vanhempien mobiililaitteiden käyttöä?
Totta joka sana. Uusi ops on mölyäviä sählääjiä varten laadittu, niille joilla ei ole kykyä esimerkiksi kirjatehtävien rauhalliseen tekemiseen. Valitettavan paljon on etenkin nuoria opettajia jotka itse ovat olleet näitä kaoottisia ryhmätyösähläreitä ja ovat siksi aivan kritiikittömän haltioissaan uudistuksesta.
Olen sanonut alusta lähtien, että ilmiöoppiminen, digisovellukset ja yleisen järjestyksen väheneminen lisäävät hajaannusta ja tekevät oppimistavoitteet epäselviksi. Meidänkin koulussa opettaja oli tuollainen digitaalihullu. Tuntui, ettei koulussa ole yhtään viikkoa, jolloin lapsi olisi saanut rauhassa keskittyä opiskeluun.