MIHIN IKÄÄN ASTI lapselle annetaan iltamaitoa nukkumaan menon yhteydesä? ev
Kommentit (10)
Niin on ollut vauvasta asti. Tosin vauvana rintamaitoa, nyt lehmänmaitoa nokkamukista. Ja lämmitettyä sellaista.
Sitten pestään hampaat.
Jos siis tarkoitat sitä, että maito annetaan sängyssä, eikä sen jälkeen enää nousta pesemään hampaita. Sitten kun hampaiden harjaus tulee mukaan kuvioihin, iltapala olisi tietenkin hyvä antaa ennen harjausta.
Tyttö on 2v3kk ja pyytää vielä iltapalan jälkeen maitoa pullosta.
Olen nyt vielä antanut koska en keksinyt syytä miksen antaisi.
Tahtoisi nukahtaa pullon kanssa mutta olen kuitenkin vienyt hammaspesulle vielä juomisen jälkeen- nukahtaa kyllä paljon paremmin kuin niinä iltoina kun maitoa ei juo:o)
En näe mitään syytä miksi en antaisi iltamaitoa. (Sängyssä ja hampaiden pesun jälkeen ei siis enää anneta.)
Lämmin maitohan rauhoittaa ja siksi uni tulee helpommin. Monet aikuiset ja ison lapset juovat lämmintä kaakaota iltapalalla = Lämmin maito -> uni tulee paremmin. Miksi siis en antaisi lämmintä maitoa. Se on kuitenkin terveellisempääkin kuin lämmin maito + kaakaojauhe yhdistelmä :)
Lisäksi se on mukava tapa lopettaa päivä (syli, keinutuoli, tuutulailu, rauhallisuus).
Vierailija:
Tyttö on 2v3kk ja pyytää vielä iltapalan jälkeen maitoa pullosta.
Olen nyt vielä antanut koska en keksinyt syytä miksen antaisi.Tahtoisi nukahtaa pullon kanssa mutta olen kuitenkin vienyt hammaspesulle vielä juomisen jälkeen- nukahtaa kyllä paljon paremmin kuin niinä iltoina kun maitoa ei juo:o)
että pullolle/rinnalle nukahdettaisiin.
SYö iltapalan n. ½h ennen nukkumaan menoa. Ja vauva siis 7kk.
Vauvana (alle 6kk) nukahti rinnalle iltaisin, siitä eteenpäin ensin iltaimetys ja päälle puuro, pyjamat ja nukkumaan. 10kk iässä vaihdettiin niin päin, että ensin puuro, sitten imetys, sitten pyjamat ja hammaspesu ja nukkumaan. 12kk iästä joi iltapuuron kanssa maitoa nokkamukista, siis kuten ruoalla juodaan.
Meillä ei ole ikinä käytetty pulloa, joten olisi ollut hassua aloittaa imetyksen lopetuksen jälkeen jotain pullottelujuttuja tai lämmitettyjä maitoja. Uni on tullut ilman niitäkin hyvin.
Meillä nyt 3.5-vuotias ei ole koskaan saanut mitään erillistä iltamaitoa... Joten varmaan ihan oman harkinnan mukaan :)