Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hajuvedet pitäisi kieltää

Vierailija
17.11.2018 |

Hajuvedet pitäisi kieltää yleisillä paikoilla ja varsinkin työpaikoilla. Ne aiheuttavat allergisille ja tuoksuyliherkille vaikeita oireita, ja ovat ihan turhia. Samalla ne pitäisi nimittää vuoden turhakkeeksi. Ihmettelen, kuka näitä enää ostaa.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa kosmetiikkaa myyvissä liikkeissä (Kicks, Sokos, Stockmann jne) on aika hemmetin isot hajuvesiosastot, kyllä niitä näköjään menee kaupaksi. Halusit eli et.

Vierailija
2/74 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniikit, kaikesta valittavat lumihiutaleet tulisi kieltää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! On se ihme, kun kymmenen metrin päässä bussipysäkistä kun tupakan poltat tulee paheksuntaa ja valitusta, mutta samalla bussiin kömpii rouva, jonka tuoksut tarvitsisi oman lipun, ei se haittaa.

Vierailija
4/74 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa kosmetiikkaa myyvissä liikkeissä (Kicks, Sokos, Stockmann jne) on aika hemmetin isot hajuvesiosastot, kyllä niitä näköjään menee kaupaksi. Halusit eli et.

Harvoin kyllä kenenkään olen nähnyt noista hajuvesiä ostavan, toivottavasti on vähenemään päin. Ainakin osastot pitäisi sijoittaa tavarataloissa johonkin yläkerroksen perimmäiseen nurkkaan!

Vierailija
5/74 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvedet ovat ehkä vanhinta kosmetiikkaa ihmiskunnalla. Hyvät hajut tuottavat mielihyvää. Tottakai aina on joku jolle muiden normaalina pitämä asia ei sovi, esimerkiksi siitepölyallergikolla voi olla todella hankalaa kausiaikaan. 

Minusta poikkeusyksilöiden pitäisi mahdollisuuksien mukaan sopeutua tilanteeseen pikemmin kuin päinvastoin. Kaikkea ei saa kieltää. 

Vierailija
6/74 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan ja käytän. Rakastan hajuvesiä, minulla on niitä kolmisenkymmentä ja vaihtelen niitä päivän, tilaisuuden ja tunnelman mukaan.

Minä taas olen laktoosi-intolerantti. En vaadi, että kaikki ruoka pitää tehdä minulle sopivaksi, enkä vaadi, että kaikkien pitää käyttää laktoosittomia tuotteita. Tämä on aika sama asia kuin hajusteiden käytön kielto.

Ok, tuoksuja ei pidä käyttää ylettömästi, eikä suihkutella julkisissa tiloissa. Ja jos olen menossa jonnekin, jossa tiedän olevan allergikko, jätän hajuveden laittamatta.

Mutta muutoin katson, että jos joku tuppaa niin likelle, että haistaa EdT:ni, hän on liian likellä ja jos asia on hänelle ongelma, väistyköön kauemmas.

Vierailija
7/74 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä pitäisi valistaa käyttämään hillitysti hajusteita. Joiltakin tuntuu puuttuvan hajuaisti.

Vierailija
8/74 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole turhia. Tuoksut nostavat mielialaa.

Vierailija
9/74 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen on tarkoitus pitää noista? Miehenä en pidä alkuunkaan noista, kun haisevat matolta jonka päälle on kaatunut mauste ja viinakaapit.

Vierailija
10/74 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteita on käytetty ennen ajanlaskun alkua, tuskin poistuvat ihan vähällä.

Vierailija
11/74 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät nosta muiden mielialaa. Mene haistelemaan petrolituotteitasi muualle.

Vierailija
12/74 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pask*lta haisevat ihmiset pitäisi kieltää.

Vierailija
13/74 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät nosta muiden mielialaa. Mene haistelemaan petrolituotteitasi muualle.

Muiden? Miten niin muiden? Oletko sinä koko Suomen kansa?

Vierailija
14/74 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa niitä ollaan ihan heti kieltämässä. Koettakaa vain sopeutua, koko maailmasta ei voi tehdä 100% hajusteetonta pienen vähemmistön vuoksi.

Vierailija
15/74 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Viherpeipposet" nyt eivät tykkää yhtään mistään. Pesupähkinät ja rasvaisten hiusten lemu on se niiden juttu.

Vierailija
16/74 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvedet ja voimakkaat partavedet estävät monilta allergisilta jopa työssäkäynnin ja normaalin elämän, ja aiheuttavat sitä kautta kustannuksia yhteiskunnalle. Toivoisin, että otettaisiin entistä enemmän toiset ihmiset huomioon tässä asiassa ja pyrittäisiin tuoksujen vähentämiseen.

Vierailija
17/74 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvedet ja muut hajusteet aiheuttaa syöpää ja hormonihäriöitä tutkimusten mukaan. Siinä olisi pätevä syy kieltämiselle.

Vierailija
18/74 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajuvedet ja muut hajusteet aiheuttaa syöpää ja hormonihäriöitä tutkimusten mukaan. Siinä olisi pätevä syy kieltämiselle.

Minkä tutkimuksen? Ja mikä nyt ei syöpää aiheuttaisi.

Vierailija
19/74 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan ja käytän. Rakastan hajuvesiä, minulla on niitä kolmisenkymmentä ja vaihtelen niitä päivän, tilaisuuden ja tunnelman mukaan.

Minä taas olen laktoosi-intolerantti. En vaadi, että kaikki ruoka pitää tehdä minulle sopivaksi, enkä vaadi, että kaikkien pitää käyttää laktoosittomia tuotteita. Tämä on aika sama asia kuin hajusteiden käytön kielto.

Ok, tuoksuja ei pidä käyttää ylettömästi, eikä suihkutella julkisissa tiloissa. Ja jos olen menossa jonnekin, jossa tiedän olevan allergikko, jätän hajuveden laittamatta.

Mutta muutoin katson, että jos joku tuppaa niin likelle, että haistaa EdT:ni, hän on liian likellä ja jos asia on hänelle ongelma, väistyköön kauemmas.

Ruokaa voi olla syömättä, mutta ilmaa ei voi olla hengittämättä.

Vierailija
20/74 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäpäs ei tänä tieteellisen tutkimuksen kulta-aikana aiheuttaisi. Joka viikko jostain tuutista julistetaan kuinka se-ja-se altistaa vähän sille sun tälle. Siltikään esim. alkoholia ja tupakkaa (kansantaloudellisesti huomattavasti vahingollisempia aineita, ihmisiä oikeasti kuolee niiden käytön jäljiltä) ei olla kieltämässä.