Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko törkeää jättäytyä yksipuolisesti pois joululahjaruletista?

Vierailija
17.11.2018 |

Olen sanonut, etten toivo yhtään mitään, enkä halua ostaa muille mitään. Sitten tulee valitusta, kun on niiiin ihana antaa lahjoja ja kyllä minäkin haluaisin jonkun paketin. Tiedän kyllä ettei ole pakko, en vaan haluaisi loukata ketään ja tiedän että tästä jotkut ottaa nokkiinsa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet juuri niinkuin itse haluat. Joululahja hysteria on mennyt ihan hysteeriseksi ostamiseksi kauppiaitten iloksi.

Vierailija
2/13 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kuuntele valitusta. Ei ole mun päänsärkyni se jos joku kärsii kun ei saa ostaa lahjoja. Kasvakoon aikuiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kantasi ilmaissut. Jos joku sinulle silti lahjan antaa, kiitä kohteliaasti. Se on silloin tietoisesti annettu ilman odotusta vastalahjasta, et ole mitään velkaa. :) Hyvää joulun odotusta!

Vierailija
4/13 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok kunhan tosiaan selvästi sanot että et ole osta lahjoja.

Vierailija
5/13 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kantasi ilmaissut. Jos joku sinulle silti lahjan antaa, kiitä kohteliaasti. Se on silloin tietoisesti annettu ilman odotusta vastalahjasta, et ole mitään velkaa. :) Hyvää joulun odotusta!

Juuri näin. Lahjathan annetaan aina antamisen ilosta, ei vaihtokauppana. Ei kukaan voi laskea sen varaan että nyt kun annan kymmenen lahjaa, niin saan kymmenen lahjaa takaisin.

Vierailija
6/13 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en sanonut selvästi. Lakkasin vain ostamasta niitä, silloin kun jonkun ihmisen kanssa tunsin etääntyneeni sen verran ettei ollut enää tarpeen. Minusta sekin on ihan OK.

En osaa kuvitella kovin monen miehen stressaavan näistä jutuista. Miksi naisten pitäisi?

Vierailija
7/13 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olin se kauhea miniä ja lopetin omalta osaltani joululahjashown suvun aikuisille. Mieheni kyllä oli juonessa enemmän kuin täysillä mukana, mutta minä otin harteilleni selittämisen. Mielestäni oli ihan kamalaa miettiä ja ostaa aikuisille ihmisille roinaa ja vielä kamalampaa oli saada sitä.

Nyt siitä on jo parikymmentä vuotta ja alun märinän jälkeen asiaa on kiitelty ja vähän jokainen sanoo sen omaksi ideakseen.

Vierailija
8/13 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Noin kymmenen vuotta sitten tein selväksi läheisilleni, että en osta mitään pakonomaisia lahjoja jouluksi kenellekään, enkä niitä halua saada. Jos sattuu kohdalle joku juttu, mistä tiedän jonkun tietyn ihmisen ilahtuvan, teen poikkeuksen. Merkityksellisiä lahjoja, niitä mä haluan antaa ja saada. Ei mitään pakon sanelemaa kuviota.

Vierailija
9/13 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en sanonut selvästi. Lakkasin vain ostamasta niitä, silloin kun jonkun ihmisen kanssa tunsin etääntyneeni sen verran ettei ollut enää tarpeen. Minusta sekin on ihan OK.

En osaa kuvitella kovin monen miehen stressaavan näistä jutuista. Miksi naisten pitäisi?

Sama juttu niiden iänikuisten joulukorttien kanssa. Lopetin niiden lähettämiset oikeastaan silloin kun mummoni kuoli 12 vuotta sitten. Sen jälkeen niitä ei ollut enää ollenkaan "pakko" lähettää kenellekään. Joillekin naapurin vanhuksille kyllä viemme kortin joulukukan kanssa, mutta siinä kaikki. Toivotan ihmisille hyvät joulut nähdessämme ja parille tädilleni soitan.

Vierailija
10/13 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristön kannalta hyvä asia, kun kuluttamista vähennetään.

Vierailija
11/13 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vaan tapaamatta ketään seuraavaan kuuteen viikkoon, niin ei tule lahjanvaihtostressiä.

Vierailija
12/13 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten joulukorttien lähettäminen on nykyään pahekstuttavaa?

Vierailija
13/13 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten joulukorttien lähettäminen on nykyään pahekstuttavaa?

Lähetä vain, kunhan et vaadi että sinun pitää niitä saada.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi