Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen narsisti on kaverina?

Vierailija
17.11.2018 |

Epäilen ytä tuttuani narsistiksi tai sitten muuten vain hänellä on jotain pahemman luokan henkisiä sosiaalisia ongelmia.. En osaa paremminkaan nyt selittää :D
Haluaisin vain kaikenlaisia esimerkkejä, millainen ihminen narsisti on muissa kuin parisuhteessa tai työssä.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen kerran kuvailin ja sitäkään ei julkaistu?!

Ei ole nimiä ja sukupuolenkin jätin kertomatta. Outoa.

Vierailija
22/52 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sellainen narsistinen kaveri jos olen kertonut, että hyvä ystäväi on kuollut ja hautajaisiin meneminen tuntuu ylivoimaiselta surun vuoksi ja kerron muutenkin surustani.

"Vastauksena on, että jaa ihmisiä kuolee. Miksi suhtaudut noin negatiivisesti hautajaisiin?"  Hän ei ole itse menettänyt koskaan ketään. Minä olen itse menettänyt paljon ihmisiä.

Suutuin tästä ja poistin yhteisen whatsapp ryhmän, koska tämä sama ihminen kiusasi ties mistä välillä. En jaksanut sitä kiusaamista varsinkaan surun alla.

En vastannut hänen facebook viesteihinsä koska olin vihainen ja koitin pitää itseäni kasassa, että oikeasti pystyn menemään sinne hautajaisiin.

Juuri ennen hautajaisia hän kirjoittelee minulle viestejä kuinka itsekäs olen kun en vastaa hänelle vaikka juuri meikkaan, että voin mennä näihin juhlin missä sydämeni on aivan murskana.

Kaikki oli minun syytäni hänen mielestään kun hän kiusaa minua surusta ja hautajaisista????

Sitten pärähdin hänelle ja en muista mitä sanoin, muta tein selväksi että en halua olla hänen kaverinsa.

sen jälkeen hän järjesti kahvittelut 2 muun kaverin kanssa ja puhuivat minusta paskaa siellä ja päättivät, että en kuulu enää kaveriporukkaan. Syy oli siis se, että en hyppinyt tämä pilallehemmotellun aikuisprinsessan pillin mukaan.

Onko hän narsistinen vai minä?

Kyseinen nainen haluaa muuten neuvoa aivan kaikessa, siis aivan kaikessa.

oletko ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmannen kerran kuvailin ja sitäkään ei julkaistu?!

Ei ole nimiä ja sukupuolenkin jätin kertomatta. Outoa.

ollaanko kaimoja?

Vierailija
24/52 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka ajattelee omaa etuaan. Käy meillä kylässä koska saa meillä ruokaa, eikä tarvitse itse laittaa sitä lapsilleen ja itselleen, on myöntänytkään tämän. Vastavuoroisuutta ei juuri ole, tai jos näkee että minua asia alkaa taas vaivaamaan, keksii jotain jossa voi ikäänkuin ”pelastaa” minut, jotta tuntisin olevani kiitollisuudenvelassa hänelle ja hän voisi siten jatkaa kuppaamistani.

Jatkuvasti joku taho on hampaissa. Nostaa kanteita koulua tai jotain muuta instanssia joka koskettaa häntä tai hänen lapsiaan kohtaan kun asiat eivät mene hänen haluamallaan tavalla ja on siinä pelottavan hyvä. Hän vie asiat niin pitkälle, valehtelee, uhriutuu, mitä tahansa, että saa tahtonsa läpi. Hyvänä esimerkkinä on sellainen ettei hänen lapsensa tullut valituksi erääseen kouluun johon on vaikea päästä, jolloin tämä äiti nosti sellaisen julkisen paskamyrskyn, uhriutui, kanteli ja uhkaili niin että sai lopulta viranomaiset puolelleen, uskomatonta kyllä.

Lapsensa oireilevat psyykkisesti, enkä ihmettele yhtään.

Vierailija
25/52 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on lahjakas, karismaattinen ja älykäs. Halutessaan ihan mahtava seuramies ja tunnelman kohottaja. Hän on on myös tietyllä alalla ihailtu ja melko menestynyt, joten hänellä on mittavat verkostot ja hänet kannattaa monen tuntea.

Varjopuolia on paljon. Hän saattaa olla erittäin ylimielinen ja jos hänelle esitellään uusi ihminen, esim. kaverin kaveri tai uusi seurustelukumppani, hän saattaa olla törkeän epäkohtelias, jos sille päälle sattuu. Jos ihminen ei kiinnosta häntä, hänellä ei ole minkäänlaista normaalia kohteliaisuutta tai huomaavaisuutta tätä kohtaan. 

Hänellä ei ole lainkaan huumorintajua, vaikka itse osaa hauskuuttaa muita. Mitään itseensä kohdistuvaa pientäkään vinoilua hän ei kestä, vaan loukkaantuu simittömästi, ja on myös pitkävihainen ja kostonhimoinen.

Empatiakykyä hänellä ei ole lainkaan, ja jos häntä ei kiinnosta kaverin huoli tai henkilökohtaisesta asiasta avautuminen, hän saattaa kommentoida hyvin julmasti, tyyliin "Ketään ei kiinnosta tuollainen itsesäälirunkkaus, voisitko mennä muualle valittamaan".

Nämä eivät tietenkään päde aina ja usein hän saattaa olla hienoa seuraa ja hän osaa saada ihmiset tuntemaan itsensä todella spesiaaleiksi seurassaan.

Hän kuuluu isoon kaveriporukkaamme ja olen tuntenut hänet lapsesta saakka. Monen aikaisemmin läheisen kaverin kanssa hänellä on välit täysin poikki, mutta hänen hurmaavuudestaan ja charmistaan kertoo se, että edelleen hän porukassa pysyy. 

Vierailija
26/52 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa olla esillä ja äänessä. Hän on AINA huomion keskipiste, jos ei hyvällä niin pahalla. Kaunistelee totuutta itsensä hyödyksi, vääristelee muiden hzitaksi. Valehtelee, jos ei jää kiinni. Jättää maksamatta, selityksiä löytyy.

Vierailija
27/52 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen ytä tuttuani narsistiksi tai sitten muuten vain hänellä on jotain pahemman luokan henkisiä sosiaalisia ongelmia.. En osaa paremminkaan nyt selittää :D

Haluaisin vain kaikenlaisia esimerkkejä, millainen ihminen narsisti on muissa kuin parisuhteessa tai työssä.

Miksi ajattelet kaveristasi näin? Anna esimerkkejä. Juuri Hannu Lauerma sanoi, että ne jotka nimittelevät toisia narsisteiksi, heillä on itsellään usein voimakkaita narsistisia piirteitä.

Toi on niin totta mitä Hannu Lauerma on sanonut.

Vierailija
28/52 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on lahjakas, karismaattinen ja älykäs. Halutessaan ihan mahtava seuramies ja tunnelman kohottaja. Hän on on myös tietyllä alalla ihailtu ja melko menestynyt, joten hänellä on mittavat verkostot ja hänet kannattaa monen tuntea.

Varjopuolia on paljon. Hän saattaa olla erittäin ylimielinen ja jos hänelle esitellään uusi ihminen, esim. kaverin kaveri tai uusi seurustelukumppani, hän saattaa olla törkeän epäkohtelias, jos sille päälle sattuu. Jos ihminen ei kiinnosta häntä, hänellä ei ole minkäänlaista normaalia kohteliaisuutta tai huomaavaisuutta tätä kohtaan. 

Hänellä ei ole lainkaan huumorintajua, vaikka itse osaa hauskuuttaa muita. Mitään itseensä kohdistuvaa pientäkään vinoilua hän ei kestä, vaan loukkaantuu simittömästi, ja on myös pitkävihainen ja kostonhimoinen.

Empatiakykyä hänellä ei ole lainkaan, ja jos häntä ei kiinnosta kaverin huoli tai henkilökohtaisesta asiasta avautuminen, hän saattaa kommentoida hyvin julmasti, tyyliin "Ketään ei kiinnosta tuollainen itsesäälirunkkaus, voisitko mennä muualle valittamaan".

Nämä eivät tietenkään päde aina ja usein hän saattaa olla hienoa seuraa ja hän osaa saada ihmiset tuntemaan itsensä todella spesiaaleiksi seurassaan.

Hän kuuluu isoon kaveriporukkaamme ja olen tuntenut hänet lapsesta saakka. Monen aikaisemmin läheisen kaverin kanssa hänellä on välit täysin poikki, mutta hänen hurmaavuudestaan ja charmistaan kertoo se, että edelleen hän porukassa pysyy. 

Kuulostaa eksältäni.

Vierailija
29/52 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet kaveristasi näin? Anna esimerkkejä. Juuri Hannu Lauerma sanoi, että ne jotka nimittelevät toisia narsisteiksi, heillä on itsellään usein voimakkaita narsistisia piirteitä.

Höpö höpö. Tästä väitteestä tulee mieleen 80-luvun räkänökkapihaleikit: "Se joka sanoo on ite!"

Palattaisko asiaan. Lisää narsistikaveriesimerkkejä, plz!

Narsisti kyselee narsistin toiminnasta, koska oppii niistä uusia keinoja ja temppuja.  Ei voi olla kaveri, koska kaveruus on tasa-arvoista ja narsku kerää ympärilleen vain hovia.  

Vierailija
30/52 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelee koko ajan ja kertoo muiden juttuja ominaan.

Musta-valkoinen maailmankuva, ihmiset/asiat ovat joko sikasiistejä tai helvatun huonoja.

Pyrkii luottamukselliseen keskusteluun uhrinsa kanssa, jolloin saa tietoonsa arkaluonteisia asioita. Näillä sitten kiristää myöhemmin taikka nolaa isossa seurueessa kertomalla kaiken julkisesti.

Vähättelee, manipuloi, kadehtii, kilpailee. Hänen pitäisi aina olla se paras kaikessa.

Ei siedä pettymyksiä, vaan kilahtelee kuin pikkulapsi.

Jos ystävällä menee hyvin, tämä kaveri muuttuu pahantuuliseksi. Huomaat itse vähätteleväsi tai jättävän kertomatta positiivisia asioitasi hänelle, koska hän ei kestä niitä, vaan kiukuttelee tai kehittää draamaa.

Lainailee tavaroitasi tai rahaa. Ei koskaan maksa takaisin. Leveilee olemattomilla rahoillaan. Toisaalta rahaa riittää matkoihin ja käsilaukkuihin, vaikka aina on PA.

Näkee muut ihmiset aina hyödyn kannalta. Tarvitsee palveluksia, rahaa, kuuntelijaa. Antaa harvoin takaisin ja jos antaa, muistaa muistutella siitä vielä pitkään, kuinka hyvä oli. Toiset jäävät hänelle kiitollisuudenvelkaan.

Kehtaa tehdä röyhkeitä asioita: sanoo muille päin naamaa kaikenlaista, muttei itse siedä suoruutta tai arviointia itseään koskien.

Kostonhimoinen, jopa aggressiivinen. Rikkoo tahallaan omaisuuttasi.

Vierailija
31/52 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvailit juuri pomoni, viimeistä piirtoa myöten. Uskomatonta.

Vierailija
32/52 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettivä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sellainen narsistinen kaveri jos olen kertonut, että hyvä ystäväi on kuollut ja hautajaisiin meneminen tuntuu ylivoimaiselta surun vuoksi ja kerron muutenkin surustani.

"Vastauksena on, että jaa ihmisiä kuolee. Miksi suhtaudut noin negatiivisesti hautajaisiin?"  Hän ei ole itse menettänyt koskaan ketään. Minä olen itse menettänyt paljon ihmisiä.

Suutuin tästä ja poistin yhteisen whatsapp ryhmän, koska tämä sama ihminen kiusasi ties mistä välillä. En jaksanut sitä kiusaamista varsinkaan surun alla.

En vastannut hänen facebook viesteihinsä koska olin vihainen ja koitin pitää itseäni kasassa, että oikeasti pystyn menemään sinne hautajaisiin.

Juuri ennen hautajaisia hän kirjoittelee minulle viestejä kuinka itsekäs olen kun en vastaa hänelle vaikka juuri meikkaan, että voin mennä näihin juhlin missä sydämeni on aivan murskana.

Kaikki oli minun syytäni hänen mielestään kun hän kiusaa minua surusta ja hautajaisista????

Sitten pärähdin hänelle ja en muista mitä sanoin, muta tein selväksi että en halua olla hänen kaverinsa.

sen jälkeen hän järjesti kahvittelut 2 muun kaverin kanssa ja puhuivat minusta paskaa siellä ja päättivät, että en kuulu enää kaveriporukkaan. Syy oli siis se, että en hyppinyt tämä pilallehemmotellun aikuisprinsessan pillin mukaan.

Onko hän narsistinen vai minä?

Kyseinen nainen haluaa muuten neuvoa aivan kaikessa, siis aivan kaikessa.

oletko ap?

En ole. Miten niin?

Vierailija
33/52 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on oikeasti pelottavaa, kuinka kertoo muiden juttuja ominaan. Jos jää kiinni siitä, kohauttaa vaan olkiaan. Muutenkin suhtautuu valehteluun kuin se olisi ihan normaalia ja melkein pakollista. Hänhän on sanonut sen minkä toinen halusi kuulla, miksi hänelle ollaan siitä vihaisia?

Vierailija
34/52 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestää sulle potkut työpaikastasi jos olette työkavereita. Teettä työt muilla. Töihin tultuaan leimaa itsensä sisään ja livahtaa heti viereisen ostarin kampaamoon laitattamaan kuontalonsa työajalla.

Vierailija
35/52 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta erityisesti siitä erottaa narsistin, että hän vertailee itseään muihin ja kilpailee koko ajan suhteessa muihin. Oli kyseessä vaikka oma puoliso, niin jostain se kilpailu siihenkin pitää vääntää. Vaikkapa perhetaustasta. Narsisti on niin kateellinen muiden menestyksestä, ettei pysty sitä salaamaan. Jopa puolison menestyminen jollain lailla korpeaa. Narsisti voi tuntua ja näyttää ihmiseltä, jolla on kaikkea, joten muiden ihmisten on usein vaikea ymmärtää että hän on jatkuvan vertailun ja kipailun kierteessä. Häntä pidetään aikaansaavana ja kunnianhimoisena. Ryhmätyössä hän kuitenkin pelaa aina ensisijaisesti omaan pussiinsa.

Vierailija
36/52 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, minkälainen on kaveri johon et voi luottaa, ja joka ei tue sinua vaikeassa elämäntilanteessasi, tai silloin, kun et voi antaa hänelle sitä mitä hän haluaa, eli ihailua/apuasi/jne. Eihän sellainen ole kaveri ensinkään.4

Narsisti voi siis esittää kaveria, mutta ei ole sitä koskaan. Ihan samalla tavalla kuin hän esittää rakkautta, ja muita hyviä tunteita. Todellisuudessa hän on vain oman mielensä myrkyttävä möykky.

Vierailija
37/52 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikittelee. Voi olla myös piilopiikittelyä, tai sellaista ilkeyden ja huonon vitsin rajalla olevaa, niin että voi väittää vain leikittelevänsä, jos hänelle huomauttaa asiasta. 

Vierailija
38/52 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naristeja on erilaisia. Kaikki ei ole niitä yli-itsevarmoja, joilla on laaja tuttava- ja kaveripiiri. On myös näitä uhriutuvia, jotka osaavat esittää "normaalia" voi olla kaukaisempia kavereita, jotka voisivat kuvailla narsistia positiivisin termein mutta hänen kanssaan elävä, perhe ja "ystävät", (jos sellaisia on) tietävät kyllä todellisen luonteen. 

Äärimmäisen huono itsetunto, joka purkautuu eri tavoin, mm. kateutena ja juoruiluna. Todellisuus voi hieman värittyä hänen mielessään, koska hän on aina se uhri. Kaikki tapahtumat ja tarinat värittyvät niin, että hän uhri. Pelottavinta on, että hän itse uskoo tähän omaan todellisuuteen. 

Vierailija
39/52 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piikittelee. Voi olla myös piilopiikittelyä, tai sellaista ilkeyden ja huonon vitsin rajalla olevaa, niin että voi väittää vain leikittelevänsä, jos hänelle huomauttaa asiasta. 

Narsistin erottaa hyvin pitkälti siitä miten tämä suhtautuuu siihen, jos hänelle sanotaan esim. tästä "vitsailusta."  Normaali ihminen voi mennä myös puolustuskannalle, useimmat pahoittelevat ja pyytävät anteeksi. Mutta narsisti ei koe ikinä tehneensä tai sanoneensa mitään väärää. Vika on aina vastapuolessa. 

Vierailija
40/52 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelee koko ajan ja kertoo muiden juttuja ominaan.

Musta-valkoinen maailmankuva, ihmiset/asiat ovat joko sikasiistejä tai helvatun huonoja.

Pyrkii luottamukselliseen keskusteluun uhrinsa kanssa, jolloin saa tietoonsa arkaluonteisia asioita. Näillä sitten kiristää myöhemmin taikka nolaa isossa seurueessa kertomalla kaiken julkisesti.

Vähättelee, manipuloi, kadehtii, kilpailee. Hänen pitäisi aina olla se paras kaikessa.

Ei siedä pettymyksiä, vaan kilahtelee kuin pikkulapsi.

Jos ystävällä menee hyvin, tämä kaveri muuttuu pahantuuliseksi. Huomaat itse vähätteleväsi tai jättävän kertomatta positiivisia asioitasi hänelle, koska hän ei kestä niitä, vaan kiukuttelee tai kehittää draamaa.

Lainailee tavaroitasi tai rahaa. Ei koskaan maksa takaisin. Leveilee olemattomilla rahoillaan. Toisaalta rahaa riittää matkoihin ja käsilaukkuihin, vaikka aina on PA.

Näkee muut ihmiset aina hyödyn kannalta. Tarvitsee palveluksia, rahaa, kuuntelijaa. Antaa harvoin takaisin ja jos antaa, muistaa muistutella siitä vielä pitkään, kuinka hyvä oli. Toiset jäävät hänelle kiitollisuudenvelkaan.

Kehtaa tehdä röyhkeitä asioita: sanoo muille päin naamaa kaikenlaista, muttei itse siedä suoruutta tai arviointia itseään koskien.

Kostonhimoinen, jopa aggressiivinen. Rikkoo tahallaan omaisuuttasi.

Voin allekirjoittaa joka kohdan, paitsi tämän viimeisen. Oma kokemus narsistista on, että hän ei välttämättä sanonut suoraan asioita, vaan kierolla tavalla, joko piikittelemällä, juoruamalla tai sitten osoittamalla mieltään esim. mykkäkoululla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä