Eikö nettidettinaiset harrasta mitään muuta kuin liikuntaa?
Otsikkoon jatkaakseni, noin 50 eri deittiprofiilin pikaisesti läpi selattuani taisi olla 4, ehkä 5, jossa oli mainittu jotain muita harrastuksia kuin eri liikuntalajit.
Onko todella näin, että naisilla et tänä päivänä ole mitään muuta tekemistä, vai yritetäänkö tällä pelkällä liikunnan ilmoittamisella todistella jotain? Tai pelotella miehiä "jos et juokse kolmea maratonia vuodessa, älä laita viestiä"?
Kommentit (44)
Joillekkin se liikunta on sitä että kerran vuodessa käydään salilla (tammikuun 1. päivä) ja loppuvuosi sitten maataan sohvalla. Mut hei, kyllähän mä käyn salilla!
Vierailija kirjoitti:
Miehiä ei kiinnosta
Neulomiset
Ooppera
Musiikkitalo
Vaateompelu
Ristisanat
Netflix
Sauvakävely
Vesijuoksu
Aerobic
Lukeminen
Espanjan opiskelu
Ym
Siksi sanomme että harrastamme urheilua.
Teksti on palstan mukaan liian pitkä. Lähetän kahdessa erässä.
Osa 1 / 2:
No minua kiinnostaisi espanjan (kielen, siksi pienellä e:llä) ja ylisummaan eurooppalaisten kielten opiskelu, eurooppalaiseksi mukaanlukien venäjä. Ehkä taas aloitankin / jatkankin jonkin opettelua tai kertaamista harrastuksen vuoksi, jos elämässäni jossain tilanteessa koittaa seesteisempi aika, että saan nämä eläkkeelle siirtymisen jälkeiset oheis-Kelabyrokratiat valmiiksi (hoitotuet ym.), asuntoni remontoiduksi ja myydyksi jne, ja mikäli en siinä tapauksessa jo muutakin johonkin ulkomaille. Nyt tämä kaikki hössötys on pitkään sitonut kaikki voimani ja jaksamiseni ihan äärirajoille.
Voisin myös opetella ymmärtämään oopperaa, jos joku nainen opettaisi, vaikkakaan en lupaa, että siitä inhimillisesti siedettävällä aikavälillä mitään oppisin. Käyväthän Italiassa "kaikki" (?) oopperassa, työväenluokkaiset ja ruumiillista matalapalkkatyötä tekevät äijätkin - kuulemma. En tunne tätä puolta tarkemmin.
Vaateompelu ei myöskään olisi mitenkään hullumpi taito. Ainakin siitä olisi taloudellista hyötyä niukalla elintasolla, kun osaisi itse valmistaa vaatteita raaka-aineista. Ja joskus ennen naisten työelämään siirtymistä käsittääkseni räätälin ammattikin oli ihan selkeästi ns. miesten ammatti. Ei se vaateompelu miestä kastroi eikä homoksi tee.
Sitä vastoin inhoan kaikista urheilulajeista kaikkein eniten raakalaismaista jääkiekkoa. Se oli koululiikunnassa painajaiseni, ja kun vähän isompana myin kaljaa keskioluträkälässä, pubin television oli aina oltava "päällä" joka ikisen ö-sarjankin jäännösdivisioonan ylijäämäjoukkueitten kisatessa toiseksi huonoimman joukkueen arvonimestä: olen täysin allerginen jääkiekkoselostuksellekin. Koko laji saisi minun mielestäni kadota hornaan. Enkä ymmärrä, miksi sen töllöttimen täytyy aina vielä huutaa niin bärkeleesti kun ne jääkiekkofanaatikot seuraavat lajiaan. Tuntuu siltä, että ne ovat kaikki jotenkin huonokuuloisiakin.
Edelleen samoilla reunaehdoilla, että jos ei olisi jatkuvia asunto- ja sosiaaliturvamurheita niskassa, olisin kiinnostunut keskittymään muutaman kirjankin lukemiseen, ensiksi tietysti suomeksi, mutta jos se kielitaito tästä joskus kehittyisi, niin hienoa ja kehittäväähän se olisi ihan alkuperäiskielilläkin: Hemingway'ta, (Graham) Greeneä, (Heinrich) Bölliä, J.D. Salingeria, Herta Mülleria jne.
Vierailija kirjoitti:
Miehiä ei kiinnosta
Neulomiset
Ooppera
Musiikkitalo
Vaateompelu
Ristisanat
Netflix
Sauvakävely
Vesijuoksu
Aerobic
Lukeminen
Espanjan opiskelu
Ym
Siksi sanomme että harrastamme urheilua.
Teksti on palstan mukaan liian pitkä. Lähetän kahdessa erässä.
Osa 2 / 2:
Toki sitten olen kiinnostunut monista sellaisistakin aiheista, jotka naiset yleensä tyrmäävät täysin: väkevistä merkkiviinoista ja niiden hamstraamisesta pitkin ja poikin Itä-Eurooppaa (whiskey't, vodkat, ginit), tupakasta ja myös piipunpolton opettelusta, liharuoista ja pakettiautolla ajelusta pitkin Eurooppa edullisella budjetilla, enimmäkseen autossa nukkuen ynnä monesta muusta. Aika mittavan viinavaraston olenkin kymmenen vuoden aikana onnistunut keräämään: nyt on varastossa jotain 600-700 litran välillä väkeviä viinoja. Lipitän niitä hissun kissun mahdollisimman usein ja mahdollisimman pieniä määriä kerrallaan, yrittäen pitäytyä "krapulakynnyksen" alapuolella. Senkin taidon oppii kohtalaisen nopeasti kun lipittää vaan ja kiinnittää säännöstelyyn huomiota. Ylen harvoin juon olutta tai viiniä: ne aiheuttavat polttavan närästyksen kurkkuuni. Tosin viimeksi olen hakenut Puolasta tupakkalastin. Ainakin tähän asti olen matkaillut miespuolisen kaiffarin kanssa (hänkin on nyt ihan tuore eläkeläinen), kun naisseuraa ei ole elämääni mistään ilmaantunut.
Ruumiinkulttuuria voin ja yritänkin kohtuullisissa määrin harrastaa, tosin pääasiallisena motiivinani omenavatsaa vastaan taisteleminen eikä "kunnon systeeminpalvelijana" oleminen.
Kyllä varmaan aika moni mieskin (tai oikein "äijäkin") on kiinnostunut kielistä ja kulttuureista.
Mutta hiljaista siis on naisrintamalla ollut jo kolme-neljä vuotta, ylen hiljaista...
En ole Tinderissä. Seksiseuraa olen yrittänyt harvakseltaan etsiä hieman suoremmilla sivustoilla: no result.
Sinkkuna aika on hyvä käyttää harrastuksiin ja voi niitä muutenkin olla. Aikaa riittäisi hyvin muuhunkin, mutta kun ei ole oikein muuta, harrastan sitten enemmän.