Mitä tekisitte tällaisessa tilanteessa?
Olen 16-vuotias tyttö ja tämä tilanne koskee minua ja hyvää ystävääni. Minulla on romanttisia tunteita tätä ystävää kohtaan, mutta en uskalla kertoa siitä hänelle, koska pelkään miten hän suhtautuisi. Tästä on hankala puhua kenellekään livenä, joten haluan avautua tänne. Ongelmallista on myös se, että olen hyvin avoimesti jo kaverille tuonut esille kuinka tärkeä hän on minulle ja miten paljon hän merkitsee minulle, ihan siis kaverimielessä. Hänellä on ollut todella raskasta ja olen halunnut huolehtia hänestä, on herättänyt siis myös jonkinlaisia äidillisiä vaistoja ihastuksen lisäksi. En kuitenkaan uskalla millään kertoa tästä tai tuoda muutenkaan mielelläni esille seksuaalista suuntautumistani, koska en tiedä kuinka hän siihen reagoisi. En halua menettää häntä. Mitä tekisin?
Kommentit (9)
No olkoot vaikka vaihe, minua tämä aidosti vaivaa ja häiritsee. Kaveri on minulle niin rakas ja tärkeä, etten häntä halua menettää. Olen koko ikäni ollut yksinäinen ja kun tutustuin häneen, kaikki muuttui heti paremmaksi.
Ap
vähän ot mutta miks tyttöjen homoseksuaalisuutta usein pidetään vain vaiheena ja aihetta vähätellään? eikö nainen oikeasti voi olla lesbo?
vähän ot mutta miksi tyttöjen homoseksuaalisuutta aina väheksytään? eikö nainen muka voi tuntea vetoa oikeasti toisiin naisiin?
En tiedä, en ole aiheeseen perehtynyt sen kummemmin. Minä en edes ole lesbo, mutta jotain romanttisia tunteita minulla on ystävääni kohtaan, ei niinkään seksuaalisia. Muuten koen kyllä olevani lähinnä aseksuaali.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en ole aiheeseen perehtynyt sen kummemmin. Minä en edes ole lesbo, mutta jotain romanttisia tunteita minulla on ystävääni kohtaan, ei niinkään seksuaalisia. Muuten koen kyllä olevani lähinnä aseksuaali.
Ap
Muuten koet olevasi lähinnä terapeuttihullu. Jaxuhali.
Tuttu juttu. Ystävälleni se oli tosiaankin vain vaihe. Tästä on oikein tutkimustietoakin.
Kertoisin hänelle eka lesboudesta, sitten haistelisin reaktiota. Alkaako vältellä vai innostuuko asiasta. En missään nimessä eka kertoisi kiinnostuksesta, voi pelästyä.
Se on vain vaihe.