Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävätär pyysi salille ja jumppaan, mutta en halua näyttäytyä alasti saunassa enkä suihkussa hänen edessään

Vierailija
16.11.2018 |

Vaatteetkin haluan vaihtaa ilman muiden katseita. Ensi viikolla olisi tarkoitus mennä, mutta voinko mitenkään suihkutella ja pukeutua yksin? :(

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siiderivalaat ei halua olla alasti muiden kuin m atujen edessä.

Suosittelen paluuta koulun penkille, koska et osaa lukea. En ole lihava, vaan pitkä ja reilusti alipainoinen enkä häpeä kehoani, mutta en koe soveliaana näyttäytyä vähissä vaatteissa muiden edessä.

Etkä harrastaa seksiä muuten kuin lauantaina pimeässä peiton alla ja vain lähetyssaarnaajassa.

Vierailija
22/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen trans ja samaistun ihan täysin. Tai no, en edes uskalla käydä salilla ollenkaan. En ole toisaalta ikinä käynyt, enkä tiedä käytäntöjä. Mua ei saisi mikään menemään alasti suihkuun ja saunaan muiden kanssa. En menisi edes muiden kaltaisteni kanssa tai vaikka kaikki tietäisi anatomiani.

Suomen saunakulttuuri on musta arvokas, mutta pitää kunnioittaa myös niitä, jotka ei halua olla alasti muiden nähden.

Jos mun pitäisi mennä salille, juoksisin sinne ikäänkuin se olisi osa juoksulenkkiä, treenaisin ja juoksisin kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen paluuta koulun penkille, koska et osaa lukea. En ole lihava, vaan pitkä ja reilusti alipainoinen enkä häpeä kehoani, mutta en koe soveliaana näyttäytyä vähissä vaatteissa muiden edessä.

Etkä harrastaa seksiä muuten kuin lauantaina pimeässä peiton alla ja vain lähetyssaarnaajassa.

Voi elämä mikä ennakkoluulo! :D Olemme aseksuaalipariskunta, joten emme harrasta seksiä.

Vierailija
24/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas teillä naisilla ihmeellisiä itsetunto-ongelmia.

t. Mies joka käy monta kertaa viikossa salilla suihkussa ja siinä samalla on alasti tuttujen ja ventovieraiden nähden.

Kyllä on. Mikä ihme kun naisten vartaloita arvotetaan niin kuin arvotetaan. Tunnetko ylemmyyttä vai empatiaa?

Vierailija
25/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Mies joka käy monta kertaa viikossa salilla suihkussa ja siinä samalla on alasti tuttujen ja ventovieraiden nähden.

Kyllä on. Mikä ihme kun naisten vartaloita arvotetaan niin kuin arvotetaan. Tunnetko ylemmyyttä vai empatiaa?

Ylemmyyttä. Kuinka pelle pitää olla että antaa tuollaisen vaikuttaa?

Vierailija
26/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua inhottaa se, miten näin suomalaisena pitäisi monen mielestä haluta hillua alasti/uima-asussa niin esimiehen, työkavereiden, tutun tuttujen ym. edessä. Kiitos, mutta en halua! En ole sinut itseni kanssa, joten antakaa mun olla osallistumatta.

Vierailija
27/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään tarvitse riisuutua tai olla alasti kenenkään seurassa jos ei tahdo.

Mä oon ainakin sanonut aina suoraan etten tykkää saunoa jne kun yksin tai puolison kera. Jokaisella on oikeus yksityisyytensä, mä en ole ikinä ymmärtänyt miksi suomalaiset suorastaan pakottaa ja kiusaa tuossa asiassa. Eikai se ole kenenkään saunavuorosta pois jos joku ei halua istua alasti vieraiden ihmisten kanssa?

Vierailija
28/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2017 tehdyn tutkimuksen mukaan 21% 5-vuotiaista tytöistä on tyytymättömiä kehoonsa. Teinitytöt viiltää ja lyö itseään mustelmille rangaistukseksi siitä että ovat rumia. Kun tähän kasvaa, ei siitä kovin helposti vapaudu. Jos kuvittelet että ympäröivä kulttuuri vaikuttaa vain pellejen ajatteluun olen poikkeuksellisen tyhmä.

Vierailija
29/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää käymästä kotona suihkussa? Sanot vaikka että sauna lämpiämässä tms.

Kaikilla eiole saunaa ja minä en yksinkertasesti tykkää saunomisesta, mulla on amme😁

Vierailija
30/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalainen häveliäisyys. Lisättynä siihen, että naiset ajattelee, että muut aina on heidän ulkonäöstään kiinnostuneita. Siis toiset naiset.

En rehellisesti muista yhtään ainutta naamaa tai kroppaa uimahallilta, salin suihkusta tai uimarannalta.

Miksi siis ajattelisin, että automaattisesti muut muistaisivat sen 5min suihkussa käynnin ajalta joka ikisen luomen ja pisaman mun kropalta? Ei niitä kiinnosta, heillä on omat parisuhdeongelmat, badhairday, lapsien harrastukset ja suvun pikkukinat, sekä työasiat mielessä. Ei mun kroppa pääse edes sille listalle, jota ajateltaisiin joskus ja kauhisteltaisiin.

Ja jos jollekulle on ongelma se, etten nyt ole jaksanut ajaa säärikarvoja, pitäköön ajatuksensa ominaan. Minä en niitä tarvitse.

Aina riittää asioita, jotka on muiden mielestä huonosti ja miltä toisten ihmisten pitäisi näyttää.

Olen onnellisempi ihmisenä, jos en elä muiden mielistelyä varten.

Joku kulttuuritutkija voisi selventää, miten paljon ollaan otettu amerikasta näitä tapoja ja uusia ajatuksia. Mikäli katsotte Ylen arkistosta, sieltä löytyy kuvamateriaalia miten ihmiset ovat peseytyneet aiemmin Suomessa. Siellä on äidit, lapset ja miehetkin samassa saunassa. Pienin istuu siellä vadissa ja ihmiset peseytyy sulassa sovussa. Kannattaa muistaa, että kuvausryhmä oli siinä mukana vielä. Eipä haitannut emäntää, että hänen reisiään kuvataan tai että onko nyt oikea filtteri. Ehkä tuolloin se oli pienempi asia, kun oli silloin suuremmat huolet.

Nykyään on kai sitten niin helppoa elämää, että voi joka ikisestä kauneusvirheestä saada jonkin sortin trauman.

tietysti ihmiset katsoo muiden vartaloita ja arvostelee

Vierailija
31/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua inhottaa se, miten näin suomalaisena pitäisi monen mielestä haluta hillua alasti/uima-asussa niin esimiehen, työkavereiden, tutun tuttujen ym. edessä. Kiitos, mutta en halua! En ole sinut itseni kanssa, joten antakaa mun olla osallistumatta.

Ala olemaan sinut itsesi kanssa ja osallistu, pelle.

Vierailija
32/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2017 tehdyn tutkimuksen mukaan 21% 5-vuotiaista tytöistä on tyytymättömiä kehoonsa. Teinitytöt viiltää ja lyö itseään mustelmille rangaistukseksi siitä että ovat rumia. Kun tähän kasvaa, ei siitä kovin helposti vapaudu. Jos kuvittelet että ympäröivä kulttuuri vaikuttaa vain pellejen ajatteluun olen poikkeuksellisen tyhmä.

Kuulostaa todella pellemäiseltä, ja sellaiselta mistä vain vitunkantoteline voi tehdä ongelman itselleen.

Vierailija
33/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kyseessä sali tai jumppa. Menet valmiiksi urhelukamppeissa, ja sanot lähteväsi kotiin suihkuun.

Vierailija
34/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalainen häveliäisyys. Lisättynä siihen, että naiset ajattelee, että muut aina on heidän ulkonäöstään kiinnostuneita. Siis toiset naiset.

En rehellisesti muista yhtään ainutta naamaa tai kroppaa uimahallilta, salin suihkusta tai uimarannalta.

Miksi siis ajattelisin, että automaattisesti muut muistaisivat sen 5min suihkussa käynnin ajalta joka ikisen luomen ja pisaman mun kropalta? Ei niitä kiinnosta, heillä on omat parisuhdeongelmat, badhairday, lapsien harrastukset ja suvun pikkukinat, sekä työasiat mielessä. Ei mun kroppa pääse edes sille listalle, jota ajateltaisiin joskus ja kauhisteltaisiin.

Ja jos jollekulle on ongelma se, etten nyt ole jaksanut ajaa säärikarvoja, pitäköön ajatuksensa ominaan. Minä en niitä tarvitse.

Aina riittää asioita, jotka on muiden mielestä huonosti ja miltä toisten ihmisten pitäisi näyttää.

Olen onnellisempi ihmisenä, jos en elä muiden mielistelyä varten.

Ne tulevat Instagramin, facebookin ym. käyttösäännöistä. Tälläkin palstalla moni on luullut niiden olevan SUOMEN laki. Aivan käsittämätöntä... Ja suosittelen samaa tutkijoille, siitä tulisi todella NOLO tutkimus suomalaisten kannalta. 

Vierailija
35/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunnusta itsetunto-ongelmia, mutta en koe tuttujen tai tuntemattomien edessä strippaamista tai alastomuutta luonnollisena asiana. Olen onnellisesti naimisissa, mutta emme näyttäydy alasti emmekä vähissä vaatteissa toistemme edessä.

Sama.

En todellakaan käy suihkussa tai vaihda vaatteita julkisissa pukuhuoneissa. Sen lisäksi en ole esim bikineissä tai nakuna kotona miehen läsnäollessa. Hän on haukkunut ulkonäköäni rumasti, eikä ole halunnut seksiä kanssani vuosiin. Nyt esim helteellä haluan ottaa aurinkoa vapaasti pihalla, joten mies sai lähteä lomalle yksin, vastaavasti käyn etelänlomilla yksin, niin voin olla siellä rennosti altaalla bikineissä.

Vierailija
36/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottiko ystäväsi suihkuun menoa?

Vierailija
37/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia halventavia kommentteja naisten ulkonäöstä taas tässäkin ketjussa.

Lisäksi kielenkäytön perusteella tuon kirjoitti sama mies, joka toisessa kommentissa arvosteli naisia pelleiksi, kun heillä on itsetunto-ongelmia.

Vierailija
38/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen, mutta naisena. 3-5 kertaa salilla/viikko

Vierailija
39/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet käynyt salilla viimeksi yläasteella? 

Vierailija
40/50 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma. Aina kun tutustuu uuteen ihmiseen se ehdottaa ensimmäiseksi kylpylää, uintia, saunomista tai mökkireissua. Miten selittää mökillä kahden naisen kesken, että haluaa saunoa yksin? :(