Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävätär pyysi salille ja jumppaan, mutta en halua näyttäytyä alasti saunassa enkä suihkussa hänen edessään

Vierailija
16.11.2018 |

Vaatteetkin haluan vaihtaa ilman muiden katseita. Ensi viikolla olisi tarkoitus mennä, mutta voinko mitenkään suihkutella ja pukeutua yksin? :(

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä,aina vaihdan jumppakamat kotona, ja tulen kotiin suihkuun. Ulkoilupuku vaan päällä.

Vierailija
2/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää käymästä kotona suihkussa? Sanot vaikka että sauna lämpiämässä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käyn aina kotona suihkussa, salilla missä käyn ei edes ole suihkutiloja eikä pukuhuonetta, ainoastaan naulakot ulko-ovella sekä wc. Eli hyvin voit sanoa että ajastit kotona saunan niin, että se on valmis kun pääset kotiin.

Vierailija
4/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikiliikunnan jälkeen tulisi odottaa n. puoli tuntia ennen suihkua, jotta hien erittyminen ehtii rauhoittumaan. Parempi siis käydä vasta kotona suihkussa.

Vierailija
5/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toiselle pidä mitään selittää, että ajastaa saunan tms. Seriittää, että haluaa käydä kotona suihkussa. En minä halua alkaa föönailemaan hiuksiani missään, kantamaan koko arsenaalia suolasuihkeista meikkeihin mukanani. Ja silti, en ole tilivelvollinen kenellekään kertomaan, miksi haluan tulla kotiin saunaan.

Lopettakaa se toisten tunteiden vastuusta ottaminen, leidit.

Vierailija
6/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää käymästä kotona suihkussa? Sanot vaikka että sauna lämpiämässä tms.

Voin peseytyä kotona, vaikka saunaa meillä ei ole.

Vierailija
7/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toiselle pidä mitään selittää, että ajastaa saunan tms. Seriittää, että haluaa käydä kotona suihkussa. En minä halua alkaa föönailemaan hiuksiani missään, kantamaan koko arsenaalia suolasuihkeista meikkeihin mukanani. Ja silti, en ole tilivelvollinen kenellekään kertomaan, miksi haluan tulla kotiin saunaan.

Uskallat olla vähissä vaatteissa ja alasti muiden edessä? Vaihtaa vaatteet, riisuutua, suihkutella ja saunoa?

Vierailija
8/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas teillä naisilla ihmeellisiä itsetunto-ongelmia.

t. Mies joka käy monta kertaa viikossa salilla suihkussa ja siinä samalla on alasti tuttujen ja ventovieraiden nähden.

Vierailija
9/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskallat olla vähissä vaatteissa ja alasti muiden edessä? Vaihtaa vaatteet, riisuutua, suihkutella ja saunoa?

Ei siitä ole kysymys, vaan siitä, etten ala selitellä tekojani kavereille. Minun ei tarvitse sanoa kaverilleni mitään muuta kuin ”menen kotiin suihkuun”. Piste. Ei tarvitse keksiä tekosyitä (sauna ajastuksella), eikä sanoa totuutta (en kehtaa).

Vierailija
10/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jumppakamat päälle jo kotona, salille / jumppaan ja jälkeenpäin kotiin suihkuun. As simple as that.

Vierailija
11/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku saa ongelman aikaiseksi tästäkin?

Vierailija
12/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalainen häveliäisyys. Lisättynä siihen, että naiset ajattelee, että muut aina on heidän ulkonäöstään kiinnostuneita. Siis toiset naiset.

En rehellisesti muista yhtään ainutta naamaa tai kroppaa uimahallilta, salin suihkusta tai uimarannalta.

Miksi siis ajattelisin, että automaattisesti muut muistaisivat sen 5min suihkussa käynnin ajalta joka ikisen luomen ja pisaman mun kropalta? Ei niitä kiinnosta, heillä on omat parisuhdeongelmat, badhairday, lapsien harrastukset ja suvun pikkukinat, sekä työasiat mielessä. Ei mun kroppa pääse edes sille listalle, jota ajateltaisiin joskus ja kauhisteltaisiin.

Ja jos jollekulle on ongelma se, etten nyt ole jaksanut ajaa säärikarvoja, pitäköön ajatuksensa ominaan. Minä en niitä tarvitse.

Aina riittää asioita, jotka on muiden mielestä huonosti ja miltä toisten ihmisten pitäisi näyttää.

Olen onnellisempi ihmisenä, jos en elä muiden mielistelyä varten.

Joku kulttuuritutkija voisi selventää, miten paljon ollaan otettu amerikasta näitä tapoja ja uusia ajatuksia. Mikäli katsotte Ylen arkistosta, sieltä löytyy kuvamateriaalia miten ihmiset ovat peseytyneet aiemmin Suomessa. Siellä on äidit, lapset ja miehetkin samassa saunassa. Pienin istuu siellä vadissa ja ihmiset peseytyy sulassa sovussa. Kannattaa muistaa, että kuvausryhmä oli siinä mukana vielä. Eipä haitannut emäntää, että hänen reisiään kuvataan tai että onko nyt oikea filtteri. Ehkä tuolloin se oli pienempi asia, kun oli silloin suuremmat huolet.

Nykyään on kai sitten niin helppoa elämää, että voi joka ikisestä kauneusvirheestä saada jonkin sortin trauman.

Vierailija
13/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. Mies joka käy monta kertaa viikossa salilla suihkussa ja siinä samalla on alasti tuttujen ja ventovieraiden nähden.

En tunnusta itsetunto-ongelmia, mutta en koe tuttujen tai tuntemattomien edessä strippaamista tai alastomuutta luonnollisena asiana. Olen onnellisesti naimisissa, mutta emme näyttäydy alasti emmekä vähissä vaatteissa toistemme edessä.

Vierailija
14/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunnusta itsetunto-ongelmia, mutta en koe tuttujen tai tuntemattomien edessä strippaamista tai alastomuutta luonnollisena asiana. Olen onnellisesti naimisissa, mutta emme näyttäydy alasti emmekä vähissä vaatteissa toistemme edessä.

Anteeksi kuinka?

Tämän oli pakko olla provo.

Vierailija
15/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiderivalaat ei halua olla alasti muiden kuin m atujen edessä.

Vierailija
16/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalainen häveliäisyys. Lisättynä siihen, että naiset ajattelee, että muut aina on heidän ulkonäöstään kiinnostuneita. Siis toiset naiset.

En rehellisesti muista yhtään ainutta naamaa tai kroppaa uimahallilta, salin suihkusta tai uimarannalta.

Miksi siis ajattelisin, että automaattisesti muut muistaisivat sen 5min suihkussa käynnin ajalta joka ikisen luomen ja pisaman mun kropalta? Ei niitä kiinnosta, heillä on omat parisuhdeongelmat, badhairday, lapsien harrastukset ja suvun pikkukinat, sekä työasiat mielessä. Ei mun kroppa pääse edes sille listalle, jota ajateltaisiin joskus ja kauhisteltaisiin.

Ja jos jollekulle on ongelma se, etten nyt ole jaksanut ajaa säärikarvoja, pitäköön ajatuksensa ominaan. Minä en niitä tarvitse.

Aina riittää asioita, jotka on muiden mielestä huonosti ja miltä toisten ihmisten pitäisi näyttää.

Olen onnellisempi ihmisenä, jos en elä muiden mielistelyä varten.

Joku kulttuuritutkija voisi selventää, miten paljon ollaan otettu amerikasta näitä tapoja ja uusia ajatuksia. Mikäli katsotte Ylen arkistosta, sieltä löytyy kuvamateriaalia miten ihmiset ovat peseytyneet aiemmin Suomessa. Siellä on äidit, lapset ja miehetkin samassa saunassa. Pienin istuu siellä vadissa ja ihmiset peseytyy sulassa sovussa. Kannattaa muistaa, että kuvausryhmä oli siinä mukana vielä. Eipä haitannut emäntää, että hänen reisiään kuvataan tai että onko nyt oikea filtteri. Ehkä tuolloin se oli pienempi asia, kun oli silloin suuremmat huolet.

Nykyään on kai sitten niin helppoa elämää, että voi joka ikisestä kauneusvirheestä saada jonkin sortin trauman.

Joopa joo. Amerikkalainen häveliäisyys on hyvä asia. Ei tartte haluta olla alasti jos ei tahdo. Ihmisellä on oikeus yksityisyyteensä, pitää kehon salaisimmat osat itsensä/puolisonsa nähtävänä.

Suomessa on outo ajatus, että kaikkien pitäisi olla alasti ja saunoa yhdessä, että muuten on jotenkin luonnoton. Ei tarvitse.

Vierailija
17/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Et sä missään salilla käy. Ainoa mitä teet monta kertaa viikossa on se että runkkaat lapo-kansiosi kuville.

Vierailija
18/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kanssa käyn kotona. Jumppavaatteiden päälle ulkoiluvaatteet vaan. Mulla usein tulee hiki kotimatkallakin pyöräillessä uudestaan, joten siksikin parempi kotona. 

Vierailija
19/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siiderivalaat ei halua olla alasti muiden kuin m atujen edessä.

Suosittelen paluuta koulun penkille, koska et osaa lukea. En ole lihava, vaan pitkä ja reilusti alipainoinen enkä häpeä kehoani, mutta en koe soveliaana näyttäytyä vähissä vaatteissa muiden edessä.

Vierailija
20/50 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin noloa että