Vaimo toivoo kahta poikalasta ja koen miehenä tästä paineita.
Esikoinen tulossa ja laskettu aika 12.5.
Vaimolla on aina ollut haave saada kaksi poikalasta. Itselleni lasten sukupuolella ole väliä, mutta olisi upeaa saada terveitä lapsia. Vaimoni on ostanut vauvallemme melko poikapainotteisia vaatteita, koska on varma "poika se on".
Entäs jos ei olekaan? Asia nyt jonkun verran aiheuttaa paineita mulle. Neuvokaahan naiset tulevaa iskää hädässä. Miten tuon asian ottaisi puheeksi?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Erikoista. Useammin ihmiset on pettyneitä jos on kaksi samaa ja suku säälii. Vaikka syytä olisi tyytyväisyyteen että on saanut lapsia.
En ole kyllä ikinä kuullut, että suku säälii tuollaisen asian vuoksi. Ketä ylipäätään kiinnostaa pätkän vertaa muiden lasten sukupuoli? Mua ei ole kiinnostanut edes omieni. Sattuu olemaan kaksi kumpaakin, mutta ihan yhtä hyvä olisi, vaikka olisi neljä poikaa tai neljä tyttöä.
Keskustelu ja lyhyt oppitunti siitä, ettei lapsen sukupuoleen voi vaikuttaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, itseä harmittaisi kaksi poikaa :) Ja suuret rakastajat tekee tyttöjä...
Komenttisi puhuu totta. Tyttösiittiöt elävät pitempään kuin poikasiittiöt, joten pitkän esileikin jälkeen on todennäköisempää saada tyttö kuin poika. Huom! Todennäköisempää.
Meillä on yritetty tehdä lapset näillä kriteereillä ja onnistui 100%.
Halusin ensin tytön ja sitten pojan. Pojan tekemiseen ei aikaa tuhlattu.😍
Biologiystäväni antoi ohjeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi on tyttö, tulee aiheuttamaan ongelmia jos vaistoaa että äiti toivoi poikaa. Isosta asiasta kyse.
Olen nainen, joka toivoi tyttöä, mutta sai poikia. Ei se ole ongelmia aiheuttanut. Olen todella rakastunut lapsiini.
Hyvä näin, mutta on myös vanhempia, jotka toivovat jompaa kumpaa sukupuolta niin tosissaan, että tämä oikeasti aiheuttaa ongelmia. :) Niin että lapsi tuntee olevansa vääränlainen. Kuulostaa hassun pakkomielteiseltä aloittajan kuvailu.
Varmasti. Kyllä lapsia yrittäessä silti täysin ymmärsin sen, että kumpi hyvänsä voi tulla ja olin sinut asian kanssa. Kaksi poikaa sain ja haave tytöstä on nyt haudattu. Tämä on meille sopiva määrä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kaikki helvatan lapselliset uskomukset olisi aika heittää pois mediasta? Anna kun arvaan. Vaimosi on lukenut mm miten rikkaat saavat enemmän poikalapsia, korkeastikoulutettu äiti saa todennäköisemmin pojan ja paljon urheileva mies saa useammin poikia.
Vaimosi yrittää epätoivoisesti saada jotain statusta lisää? Naurettava akka.T. Kahden pojan isä/äiti joka ei ole osannut tehdä yhtään tyttöä
Onhan noita hömppätutkimuksia. Googlaa vaikka. Oletko alle 12v vai muuten heikkolahjainen? Sukupuoli on ihan sattuman kauppaa. Miehellä on yhtäpaljon tyttö- ja poikasiittiöitä. Esimerkiksi kohdunkaulalla oleva paksu lima suosii poikia, koska poikasiittiöt ovat nopeampi ja kevyempiä. Mutta ei ole olemassa tapaa, jolla osataan tehdä jompaa kumpaa. Sieltä tulee ihan sattuman kaupalla jompi kumpi.
Toivoo neljän tytön ja yhden pojan äiti
Miten voi lapsia saanut ihminen olla noin ulapalla?? ei todellakaan ole miehellä tyttö ja poikasiittiöitä saman verran. Niiden määrä todellakin vaihtelee miehestä toiseen, siihen vaikuttavat geenit, stressi, hormonit - todella moni seikka. Sotien jälkeen esimerkiksi syntyy enemmän poikia aina, mikä johtuu sodan tuomasta stressistä ja sen tekemästä muutoksesta miehen siittöiden tuotantoon. Joillain miehillä on enemmän tyttö- ja joillain poikasiittiöitä.
On totta kyllä, että korkeassa asemassa olevat ja hyvin tienaavat saavat keskimäärin enemmän poikia. Tämä johtuu siis pitkälti siitä, että sekä isällä, että äidillä on todennäköisemmin stressiä, joka vaikuttaa sitten siihen,että tulee poika helpommin. Eli se on useamminkin se stressi, ei itsessään se tilipussi.
Joskus muistan lukeneeni, että nuoret äidit ja ylipainoiset äidit saavat hieman enemmän tyttöjä, mutta en muista enää mihin se perustui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi on tyttö, tulee aiheuttamaan ongelmia jos vaistoaa että äiti toivoi poikaa. Isosta asiasta kyse.
Olen nainen, joka toivoi tyttöä, mutta sai poikia. Ei se ole ongelmia aiheuttanut. Olen todella rakastunut lapsiini.
Sama täällä.
Nämä ovat luonnollisia toiveita ja jos lopputuloksena onkin jotain muuta, siihen kyllä sopeudutaan.
Siinä on hyvä, että nykyään saa tietää sukupuolen jo rakenneultrassa, eikä vasta synnytyksen jälkeen. On enemmän aikaa sopeutua ja kun lapsi syntyy, niin on jo ihan sinut sukupuolen kanssa.
Omakohtainen kokemus tuohon ”suku käy säälimään” -kommenttiin: esikoisemme on poika ja odotin vauvaa nro 2. Ennen ultraa meiltä kyseltiin paljon, että kumpaa toivomme ja sanoimme rehellisesti, että asialla ei ole meille merkitystä. Sitten kun ultrassa näkyi poika ja kerroin asiasta äidilleni, hän sanoi ”no niinpä tietyisti! Ei me isän kanssa olla pettyneitä, tämä on meille ihan fine.” Jotenkin röyhkeää minusta, siis edes puhua jostain pettymyksestä tässä asiayhteydessä, ikään kuin olisin jotakin heidän vakuuttelujaan vailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, itseä harmittaisi kaksi poikaa :) Ja suuret rakastajat tekee tyttöjä...
Komenttisi puhuu totta. Tyttösiittiöt elävät pitempään kuin poikasiittiöt, joten pitkän esileikin jälkeen on todennäköisempää saada tyttö kuin poika. Huom! Todennäköisempää.
Meillä on yritetty tehdä lapset näillä kriteereillä ja onnistui 100%.
Halusin ensin tytön ja sitten pojan. Pojan tekemiseen ei aikaa tuhlattu.😍
Biologiystäväni antoi ohjeen.
Mitä ihmettä se esileikki tuohon vaikuttaa? Enemmän kyse on kierron ajankohdasta. Jos seksiä harrastaa ovulaation aikaan niin lapsi on todennäköisemmin poika, jos muutaman päivän ennen ovulaatiota niin todennäköisemmin tyttö.
https://www.dailymail.co.uk/femail/article-1198233/Why-richer-mothers-s…
Ilmankos meillä onkin vaan tyttöjä 😂
Poikamaiset kamppeet käyvät kyllä tytöllekin aivan hyvin. Vähän vaikeampaa olisi, jos vaimosi ostelisi vaaleanpunaisia röyhelömekkoja ja vauva olisikin poika.
Vierailija kirjoitti:
https://www.dailymail.co.uk/femail/article-1198233/Why-richer-mothers-s…
Ilmankos meillä onkin vaan tyttöjä 😂
Heh, sama. Meillä on kolme tyttöä ja aina rahasta tiukkaa. Saataskohan poika, jos voitettais lotossa 😂😂😂
Mitä on tullut seurailtua isoperheisiä, niin daily kuksijamies siittää tyttöjä ja once a week or less puuhaileva poikia. Ei oikein voi muuten selittää.
Uusimman tutkimuksen mukaan naisen munasolu "päättää" tuleeko lapsesta tyttö vai poika :) Eli vaikka ennen oli käsitys, että miehen sperma ratkaisee sukupuolen, on uutta tietoa saatu siitä, että munasolu voi estää ja toisaalta päästää siittiösoluja sisäänsä haluamallaan tavalla. Tutkimuksessa todettiin myös, että runsaan aamupalan syövät naiset saavat keskimääräisesti enemmän poikalapsia :)
Meillä oli niin, että mies olisi halunnut vain poikia ja mulle olisi kelvannut kuka kumpi tahansa. Mutta kun tytöt ovat syntyneet, niin iskä on ollut ihan myyty. Näin käy varmasti myös vaimollesi :)
Meillä oli niin, että mies olisi halunnut vain poikia ja mulle olisi kelvannut kuka kumpi tahansa. Mutta kun tytöt ovat syntyneet, niin iskä on ollut ihan myyty. Näin käy varmasti myös vaimollesi :)
Itse toivoin myös poikaa, ja olin varma että poika se on, koska tytöt on ärsyttäviä vinkujia ja kitisijöitä, ketä tiesin.. Noh. Olikin tyttö. Mutta on maailman ihanin, ja nyt olen onnellinen että tuli tyttö, on semmoin äitin mussukka <3 Nyt odotan viimeisilläni toista, ja nyt tulee poika. Toisaalta olisi kyllä ollut huonejärjestelyiltä helpompaa tulevaisuuden kannalta että tämäkin olisi ollut tyttö. Mutta nykyään olen sitä mieltä myös, että kunhan on terve, ei sukupuolella väliä. Liikaa sairaita lapsia tuttava piirissä, kurjaa koko perheelle, mutta ennen kaikkea lapselle :(
Mä toivoin tyttöä ja sainkin pojan. Kun asia selvisi ultrassa, olin jonkin aikaa pettynyt ja suoraan sanottuna jopa kauhuissani.
Kun jouduin käymään tunteitani läpi, tajusin, että pettymykseni ja pelkoni johtuivat huonosta isä-suhteesta. Mä vietin lapsuuteni onnelliset hetket äitini kanssa ja se oli mun mielikuva millaista hyvä lapsuus on. Mua pelotti etten osaa luoda hyvää ja normaalia suhdetta poikaani omien menneisyyden kummitusten vuoksi.
Onhan noita hömppätutkimuksia. Googlaa vaikka. Oletko alle 12v vai muuten heikkolahjainen? Sukupuoli on ihan sattuman kauppaa. Miehellä on yhtäpaljon tyttö- ja poikasiittiöitä. Esimerkiksi kohdunkaulalla oleva paksu lima suosii poikia, koska poikasiittiöt ovat nopeampi ja kevyempiä. Mutta ei ole olemassa tapaa, jolla osataan tehdä jompaa kumpaa. Sieltä tulee ihan sattuman kaupalla jompi kumpi.
Toivoo neljän tytön ja yhden pojan äiti