Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen psyykkisesti sairas ja työkyky aika lailla 0

Vierailija
16.11.2018 |

En ole kykeneväinen psyykkisten sairauksien takia tekemään töitä, ainaskaan kokoaikasta, mutta sitä ei tahdota myöntää vaan roikotetaan työkkärin ja Kelan väliä toimeentulotuella.

Terveisin: lapsesta asti hakattu, houstaanotettu, multitraumatisoitunut ja siksi psyykkisesti sairastunut, nykyinen päihdeongelmainen alle 30v suomalainen mies.

"Ööööö ei tollaselle pidä mitään tukia maksaa."
Ööööööööö mun ongelmat eivät ole itseaiheutettuja vaan ympäristön (ihmisten) aikaansaannos sekä tuotos joiden johdosta päihteiden käyttö on yksi seuraus, ei syy.
Päihteillä lievennän tuskaa mihin ei puhumiset setien ja tätien kanssa ole ikinä auttanut kuten ei mikään muukaan.

Kiitos lastenhakkaajat ja koulukiusaajat.

Kommentit (156)

Vierailija
1/156 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on varmaankin tosi monen tilanne että oikeasti ei ole työkykyinen, vaan ei eläkkeellekään pääse. Siksi minua huolestuttaa nämä "universal credit", perustulo yms mallit joissa kaikille maksettava tuki on minimaalinen ja tarkoitettu niin että sillä elää jos ohessa tekee myös töitä. Kaikki kun ei pysty sitä työtä tekemään, ja miten sitten eletään jollain 500 eurolla kuussa, jos muut tuet poistetaan kuten olisi sellaisessa järjestelmässä ihanteena?

Vierailija
2/156 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat asianmukaiset taloudelliset tuet ja samankaltaisessa tilanteessa olleena (traumatausta ja päihteet) voin suositella traumaterapiaa, kuntouduin työkykyiseksi ja raitistuin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/156 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sellaisessa traumaterapiassa tehdään? - eri

Vierailija
4/156 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti saat asianmukaiset taloudelliset tuet ja samankaltaisessa tilanteessa olleena (traumatausta ja päihteet) voin suositella traumaterapiaa, kuntouduin työkykyiseksi ja raitistuin.

Onnea. Traumaterapia on todettu tutkimuksissa toimimattomaksi, mutta hyvä, että edes joku siitä kokee saavansa apua.

- Ohis

Vierailija
5/156 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole paskiainen. Korkki kiinni ja päihteet pois.

Vierailija
6/156 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan hirveä sääli, että kun on ensin kärsinyt tosissaan lapsena, aikuisena ajautuu lääkitsemään itseään keholle haitallisilla aineilla ja pilaa periaatteessa terveen kehon. Uskon että vastaavaa itse lääkintää voi harjoittaa myös kuntoilemalla, voisitko ap harkita sellaisen kokeilemista? Omasta kokemuksesta tiedän että riittävän pitkätehoinen hölkkä erittää endorfiinia joka tuntuu huumeen kaltaiselta.

Vierailija
7/156 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit smugu olisit saanut eläkepaperit jo 15v sitten. Lähes jokainen 21v rainer on eläkeläinen, miksihöhän?????

Vierailija
8/156 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sellaisessa traumaterapiassa tehdään? - eri

Psykoterapiaa missä erityisesti otetaan huomioon lapsuuden käsittelemättömät traumat ja niitä käsitellään erilaisin menetelmin.

Vierailija
9/156 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä tarkoittaa käytännössä ettei ole "kykeneväinen tekemään töitä"? Eikö osaa, eikö tee mitään vai eikö tule muiden kanssa toimeen? Vai miten se ilmenee?

Vierailija
10/156 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea. Traumaterapia on todettu tutkimuksissa toimimattomaksi, mutta hyvä, että edes joku siitä kokee saavansa apua.

- Ohis

Näyttäisitkö lähteen? Olen itse lukenut että hoitotulokset ovat yhtä hyvät kuin muissa psykoterapiamuodoissa.

Vierailija
11/156 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ohis

No siis yksilöllistähän se on kuinka hyvin terapia sopii ja toimii.

Laittaisitko vielä lähteet noihin tutkimuksiin?

Vierailija
12/156 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori nainen olisi jo saanut kuntoutustuet ja terapiat. Tiedän tapauksia.

Vierailija
13/156 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn, mitä tarkoittaa käytännössä ettei ole "kykeneväinen tekemään töitä"? Eikö osaa, eikö tee mitään vai eikö tule muiden kanssa toimeen? Vai miten se ilmenee?

Olen eri kurjoittaja mutta esim järjenvastaisia pelkoja joista ei kykene siedättymään pois, ei pysty oppimaan että jos asiat sujuivat eilen, ne sujuvat tänäänkin. Töistä voi lähteä hyvällä mielellä ja tyytyväisenä ja seuraavana aamuna löytää itsensä nollapisteestä pelkäämästä ihan hulluna. Työelämä on sitä että jokainen päivä on kuin ensimmäinen työpäivä. Siihen loppuu voimat aika nopeasti.

Vierailija
14/156 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo ap mutta toinen traumojen takia työkyvyttömänä ollut. Voimakkaat ahdistus- masennus- ja traumaoireet itsessään (pelko, traumamuistot, dissosiaatio-oireet) vei työkyvyn.

Vierailija
15/156 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööööööööö mun ongelmat eivät ole itseaiheutettuja vaan ympäristön (ihmisten) aikaansaannos sekä tuotos joiden johdosta päihteiden käyttö on yksi seuraus, ei syy.

Ainoo mihin voit vaikuttaa on se mitä teet tänään ja missä haluat olla huomenna. Kukaan ei voi muuttaa mennyttä.

Voit syyttää koko maailmaa sun nykyisestä tilasta, mutta vain sä itse voit muuttaa sen paremmaksi.

Vierailija
16/156 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli on huomattu että ne toimii - naisilla.

Vierailija
17/156 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha, ok. Minä en saa edes sairaslomaa, saati kuntoutustukea, vaikka mielenpuolella on diagnooseja useita, juurikin traumoista peräisin olevia. Fyysisiä diagnooseja on useita myös, kaikki nämä jo yksistään voimakkaasti työkykyä alentavia. Mutta ei, työttömänä työnhakijana vaan ollaan ja aktiivileikkuri leikkaa kuukaudesta toiseen.

Vierailija
18/156 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo ap mutta toinen traumojen takia työkyvyttömänä ollut. Voimakkaat ahdistus- masennus- ja traumaoireet itsessään (pelko, traumamuistot, dissosiaatio-oireet) vei työkyvyn.

Miten pitkän sairasloman sait? Minulla myös voimakasta ahdistusta ja dissoa, aika katoaa jonnekin, muisti pätkii. En saa sairaslomaa, työnhakijana vaan pitää olla. Työssä kun olen työnjäljestä valitetaan, eikä kukaan ymmärrä sen johtuvan sairaudesta, ei laiskuudesta tms.

Vierailija
19/156 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut hirveän vaikea elämä silti en ole alkoholisti,en käytä psyyke lääkkeitä tms. Mistähän johtuu että olen kestänyt mm 9v koulukiusaamisen joka oli sekä fyysistä/psyykkistä,huonon lapsuuden,monien läheisten kuolemat ja monenlaista muuta vaikeutta?

Vierailija
20/156 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoo mihin voit vaikuttaa on se mitä teet tänään ja missä haluat olla huomenna. Kukaan ei voi muuttaa mennyttä.

Voit syyttää koko maailmaa sun nykyisestä tilasta, mutta vain sä itse voit muuttaa sen paremmaksi.

Niin syytänkin, ilman teidän aikuisten hakkaamisia, välinpitämättömyyttä ja yleistä kiusaamista olisin takuulla ehjempi ihminen. Lapsena annetaan eväät tulevaisuuteen.

Niin muutankin, päihteillä. Ei se asioita muuta, mutta auttaa paskaan oloon. Joku ehdotti lenkeilyä. Koetettu on. En ensimmäisenä ollut päihteisiin turvautumassa vaan läpi käytiin muut vaihtoehdot liikunnasta terapioihin aina itsemurhayritykseen asti. Ja mikään muu ei auta pahaan oloon kuin päihteet. Sori mutta en ole sori faktasta.